افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

اقدامات لازم برای کاهش خطاهای دارویی/افزایش گزارش آنلاین – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 335062
اقدامات لازم برای کاهش خطاهای دارویی/افزایش گزارش آنلاین – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

مرجان کریمی گوانلو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تلاش های انجام شده در سال های اخیر سامانه گزارش آنلاین خطاها و عوارض داروها ایجاد شده است. وظيفه تدوين اقدامات پيشگيرانه از بروز خطاهاي دارويي و انتشار آن به كليه مراكز بهداشتي و درماني كشور از طريق ادارات غذا و دارو و سامانه […]

مرجان کریمی گوانلو در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با تلاش های انجام شده در سال های اخیر سامانه گزارش آنلاین خطاها و عوارض داروها ایجاد شده است.

وظيفه تدوين اقدامات پيشگيرانه از بروز خطاهاي دارويي و انتشار آن به كليه مراكز بهداشتي و درماني كشور از طريق ادارات غذا و دارو و سامانه نسخ الكترونيكي است. گزارش شده است و افزود: در بیش از 120 مکاتبه در سه سال گذشته با عنوان راه حل های پیشگیرانه اتفاق بیفتد اشتباهات دارویی گزارش شده است.

کریمی تصریح کرد: این اقدام به منظور گزارش علل بروز خطاهای دارویی و استخدام راهکارهایی برای جلوگیری از عود آنها و در نتیجه کاهش بروز خطاهای دارویی با هدف ارتقای ایمنی دارویی بیمار انجام شده است.

وی همچنین بر آموزش اقدامات پیشگیرانه از عود خطاهای دارویی توسط معاونت غذا و دارو تاکید کرد و ادامه داد: تعداد گزارشات آنلاین ثبت شده در سامانه با به روز رسانی سامانه گزارش عوارض و خطاهای دارویی برای تسریع 1 تیر 1402 اطلاع رسانی خطاها و عوارض دارویی و ارسال گزارش به صورت 100% آنلاین عملیاتی شده است.

به گفته کریمی، تعداد شکایات اینترنتی ثبت شده در سامانه از حدود ۷ هزار مورد در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۵ هزار مورد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همکاران جامعه پزشکی می توانند خطاهای دارویی را با ذکر علل خطا و اقدامات پیشگیرانه به آدرس adr.ttac.ir ثبت و ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=335062

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.