افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

اقدامات قانونی وزارت امور خارجه در قبال اقدام تروریستی اسرائیل – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 368678
اقدامات قانونی وزارت امور خارجه در قبال اقدام تروریستی اسرائیل – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ضمن محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان لبنانی که باعث جراحت سفیر کشورمان نیز شد، اعلام کرد که وزارت امور خارجه بلافاصله اقدامات سیاسی و حقوقی را در دستور کار فوری خود قرار خواهد داد. با اشاره به تماس […]

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه ضمن محکومیت اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان لبنانی که باعث جراحت سفیر کشورمان نیز شد، اعلام کرد که وزارت امور خارجه بلافاصله اقدامات سیاسی و حقوقی را در دستور کار فوری خود قرار خواهد داد.

با اشاره به تماس وزیر امور خارجه کشورمان با همتای لبنانی خود و همچنین انتقال فوری چند مجروح از جمله سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت برای مداوا با کمک نیروهای سرخ به تهران کرسنت و وزارت بهداشت اعلام کردند اقدامات زیر نیز بلافاصله در دستور کار قرار دارد:

– ارسال دستورالعمل به نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل برای رایزنی نزدیک با نماینده لبنان برای هرگونه اقدام لازم با استفاده از توانمندی های سازمان ملل و مشورت با برخی کشورها برای تشکیل جلسه شورای امنیت.

– تهیه نامه اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت که توسط نماینده کشورمان به مقاصد مربوطه ارسال شده است.

– ارسال یادداشت دیپلماتیک روز قبل به کلیه نهادهای سیاسی و سازمانهای بین المللی مقیم تهران جهت اعلام مواضع کشورمان و امید به اعلام محکومیت این اقدام تروریستی.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: حادثه رخ داده علیه سفیر کشورمان نیز به صورت رسمی در دستور کار مربوطه در کمیته حقوقی مجمع عمومی سازمان ملل متحد گزارش خواهد شد. همچنین اتخاذ تدابیر قانونی علیه این اقدام تروریستی در چارچوب سازوکارهای بین المللی و ملی با رایزنی با لبنان نیز در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.