افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

اقدامات فوری ایران پس از حادثه فوکوشیما

  • کد خبر : 223050
اقدامات فوری ایران پس از حادثه فوکوشیما

آفتاب نیوز: رئیس مرکز نظام امنیت هسته ای کشور اقدامات فوری جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد. محمدرضا کاردان در سمینار «بررسی حادثه فوکوشیما؛ درس‌های آموخته شده» که امروز سه‌شنبه در دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه شریف برگزار شد، به تشریح اقدامات ایران پس از حادثه هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیما ژاپن در اسفندماه ۹۷ پرداخت و […]

آفتاب نیوز:

رئیس مرکز نظام امنیت هسته ای کشور اقدامات فوری جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

محمدرضا کاردان در سمینار «بررسی حادثه فوکوشیما؛ درس‌های آموخته شده» که امروز سه‌شنبه در دانشکده مهندسی انرژی دانشگاه شریف برگزار شد، به تشریح اقدامات ایران پس از حادثه هسته‌ای در نیروگاه فوکوشیما ژاپن در اسفندماه ۹۷ پرداخت و اظهار داشت: وی افزود: در روزهای پایانی سال بودیم که این حادثه رخ داد و با توجه به تصمیمی که در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شد، اتخاذ تدابیر حفاظتی فوری در سطوح مختلف بود.

وی ادامه داد: از نظر اجرایی این کار به سازمان انرژی اتمی و مرکز سامانه ایمنی هسته ای سپرده شد. از جمله اقدامات انجام شده؛ رهگیری مسافران به ویژه مسافران ژاپنی، خدمه پرواز، کیف دستی، ایجاد خط تلفن 24 ساعته، اعزام دو کارشناس به سفارت کشورمان در ژاپن، کنترل محصولات وارداتی از ژاپن و …. این اقدامات از مارس 2009 تا مه 2010 انجام شد.

کاردان گفت: در خصوص حادثه فوکوشیما در یک سال 78 گزارش دقیق و مفصل تهیه شد که منبع خوبی برای بررسی شرایط آن مرحله است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ما پایش 13 نقطه کشور از نظر تشعشعات هسته ای بود و در همان سال 1389 دستگاه های مانیتورینگ گاما را از 13 دستگاه به 50 دستگاه افزایش دادیم تا اطلاعات این دستگاه ها نیز باشد. در دسترس عموم است.

رئیس مرکز نظام امنیت کشور با بیان اینکه پس از حادثه به طور همزمان مواد رادیواکتیو موجود در هوا، آب و خاک را رصد کردیم، اظهار داشت: در 20 فروردین ماه سال 1389 برای اولین بار دستگاه های ما سزیم را در هوا شناسایی کردند. و برخلاف تصور خیلی ها تصور می کردند که رعد و برق از شرق کشور می تواند از شمال کشور وارد شود و طبق مشاهدات ما از قطب شمال وارد ایران شده است.

شایان ذکر است سمینار بررسی «حادثه فوکوشیما»؛ درس های آموخته شده» به مناسبت سیزدهمین سالگرد حادثه هسته ای نیروگاه فوکوشیما دایچی ژاپن به همت انجمن حفاظت در برابر تشعشعات و با همکاری دانشگاه شریف و مرکز سیستم ایمنی هسته ای این کشور برگزار شد.

در این سمینار موضوعاتی چون زمان شناسی حادثه، پیامدهای رادیولوژیکی و اجتماعی حادثه در ژاپن و بین المللی، مدیریت حوادث جدی و اقدامات ملی پس از حادثه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=223050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.