افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 10 October , 2024
0

اقدامات رژیم صهیونیستی جنایت جنگی آشکار است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 392281
اقدامات رژیم صهیونیستی جنایت جنگی آشکار است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی مهر، متن سخنرانی سعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه با توجه ویژه به لبنان. . بسم الله الرحمن الرحیم خانم رئیس جمهور، از برگزاری این جلسه اضطراری مهم سپاسگزاریم. از گزارش های ارائه شده توسط سخنرانان نیز […]

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی مهر، متن سخنرانی سعید ایروانی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست اضطراری شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه با توجه ویژه به لبنان. .

بسم الله الرحمن الرحیم

خانم رئیس جمهور،

از برگزاری این جلسه اضطراری مهم سپاسگزاریم. از گزارش های ارائه شده توسط سخنرانان نیز قدردانی می کنم. ما عمیق ترین همدردی و همبستگی خود را با دولت و مردم لبنان ابراز می کنیم. مردمی که بی پایان اقدامات تجاوزکارانه و جنایات جنگی بدنام ترین رژیم تروریستی جهان را تحمل می کنند. جمهوری اسلامی ایران قاطعانه از لبنان حمایت می کند و متعهد به حمایت از دولت، مردم و مقاومت است. جمهوری اسلامی ایران همدستی مستمر ایالات متحده، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای غربی در اجازه دادن به رژیم اسرائیل برای ارتکاب جنایات جنگی سیستماتیک و جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین و لبنان از طریق تهیه سلاح های پیشرفته را به شدت محکوم می کند.

خانم رئیس جمهور،

پس از گذشت بیش از یک سال از جنگ نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه که طی آن بیش از دویست هزار نفر کشته، زخمی و یا زیر آوار مدفون شدند، این رژیم اکنون جنگ و نسل کشی خود را علیه لبنان و لشکرکشی وحشیانه خود را علیه مردم فلسطین آغاز کرده است. در غزه این بار در لبنان تکرار می شود. حمله عمدی به غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی بیش از نقض قوانین بین المللی است. این یک جنایت جنگی آشکار، جنایت علیه بشریت و نسل کشی است. رژیم زیرساخت های حیاتی را ویران کرد، غیرنظامیان بی گناه را کشت، و لبنان را به عمق فاجعه انسانی سوق داد. رژیم از همه خطوط قرمز عبور کرده و نشان داده است که به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.

خانم رئیس جمهور،

مردم لبنان قربانی یک کارزار سیستماتیک ترور و خشونت هستند که رژیم اسرائیل از قبل برای فلج کردن این ملت، تضعیف حاکمیت آن و تحمیل رنج های پایدار به مردمش از قبل برنامه ریزی کرده است. رژیم اسرائیل اکنون به تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی تبدیل شده است. تداوم اقدامات تجاوزکارانه و تروریسم آنها کل منطقه را تهدید می کند و به جنگ تمام عیار منجر شده است.

شورای امنیت که مسئول حفظ صلح و امنیت بین المللی است، نمی تواند نسبت به این جنایات بی تفاوت بماند. این شورا موظف به دخالت اخلاقی و قانونی است. این نهاد نباید اجازه دهد جنایات جنگی رژیم اسرائیل تحت عنوان دفاع مشروع یا امنیتی که از سوی نمایندگان آمریکا و انگلیس در این شورا مطرح می شود، بی پاسخ بماند. معافیت بدون مرز رژیم اسرائیل در نقض مستمر قوانین بین‌المللی لکه‌ای بر وجدان جمعی ماست.

خانم رئیس جمهور،

با حمایت بی دریغ آمریکا تحت عنوان «حمایت آهنین» مقامات رژیم اسرائیل دچار گستاخی شده اند. جنایات فجیع آنها نه تنها قابل توجیه است، بلکه مدام مورد ستایش قرار می گیرند و جنایات آنها به طور آشکار در چشم جهانیان عادی می شود. آنها از حمایت ایالات متحده برای ادامه کارزار ترور و تخریب خود برخوردار هستند.

خانم رئیس جمهور،

اگرچه دولت لبنان، از جمله حزب‌الله، پیشنهاد آتش‌بس موقت ۲۱ روزه مشترک را پذیرفت، رژیم اسرائیل آشکارا آن را رد کرد و حمله گسترده‌ای را علیه لبنان آغاز کرد و غیرنظامیان بی‌گناه را بی‌رحمانه هدف قرار داد. رژیم اسرائیل سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را که از چهره های برجسته جهان اسلام و عامل حیاتی صلح و ثبات در لبنان بود، با هدف از بین بردن هرگونه امکان آتش بس ترور کرد. آنها بهترین امید باقی مانده برای پیشبرد روند آتش بس بودند.

این قتل ناجوانمردانه یادآوری تلخ دیگری از اقدام وحشتناک قبلی رژیم اسرائیل است: ترور آقای اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس و نخست وزیر سابق فلسطین در تهران. وحشتی که در واقع هرگونه امید به آتش بس برای غزه را از بین برد. چنین اقدامات وحشیانه ای نشان می دهد که رژیم اسرائیل هیچ علاقه ای به صلح یا آتش بس ندارد. تنها هدف واقعی آنها برانگیختن یک جنگ همه جانبه در سراسر منطقه است.

خانم رئیس جمهور،

اعضای محترم شورا

لبنان در آستانه فروپاشی انسانی قرار دارد و جامعه بین المللی نباید اجازه بدتر شدن این فاجعه را بدهد. ضروری است که کمک های بشردوستانه بدون مانع به لبنان برسد. جامعه بین‌المللی باید فوراً حمایت مالی و لجستیکی لازم را برای اطمینان از رسیدن منابع ضروری به جمعیت آسیب‌دیده ارائه دهد.

اعتبار این شورا در خطر است. جمهوری اسلامی ایران خواهان اقدام فوری و آتش بس است. آتش بس یک درخواست نیست، بلکه یک ضرورت است. همچنین جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می خواهد که رژیم اسرائیل را به خاطر ارتکاب چنین جنگ نسل کشی و جنایات علیه مردم لبنان و فلسطین پاسخگو باشد.

این توصیه باید پیامی قاطع داشته باشد: «اشغال و تجاوز رژیم اسرائیل باید پایان یابد». رژیم اسرائیل باید قطعنامه 1701 (2006) را به طور کامل اجرا کند. راه حل عادلانه برای این بحران مستلزم به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال لبنان، پایان دادن به اشغال و تجاوز غیرقانونی رژیم اسرائیل و احترام به قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است.

در نهایت، خانم رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ یا تشدید تنش در منطقه نیست، بلکه آمادگی کامل برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هرگونه تجاوزی که منافع و امنیت حیاتی آن را هدف قرار دهد، است. ایران بدون شک از حق ذاتی خود برای دفاع از خود، کاملاً مطابق با قوانین بین المللی استفاده خواهد کرد و شورای امنیت را از پاسخ قانونی خود مطلع خواهد کرد.

متشکرم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=392281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.