افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

اقدامات دولت سیزدهم نقش تعیین کننده ای در توسعه شن و ماسه دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 310296
اقدامات دولت سیزدهم نقش تعیین کننده ای در توسعه شن و ماسه دارد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر ، ضرغام محمدی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری بخشداری ریگ یاد و خاطره شهردار فقید بندرریگ را گرامی داشت و از وی به عنوان یاری دلسوز، خستگی ناپذیر و مردمی یاد کرد و یادآور شد: هفته دولت در پیش است. ، برنامه ریزی برای تسریع در تکمیل و بهره برداری […]

به گزارش خبرنگار مهر ، ضرغام محمدی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری بخشداری ریگ یاد و خاطره شهردار فقید بندرریگ را گرامی داشت و از وی به عنوان یاری دلسوز، خستگی ناپذیر و مردمی یاد کرد و یادآور شد: هفته دولت در پیش است. ، برنامه ریزی برای تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه های در دست اجرا ضروری دانست.

فرماندار ریگ با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌ها، کارکردها و خدمات مهم دولت سیزدهم در 2 سال اخیر در بخش ریگ اظهار داشت: اصلاح این زیرساخت‌ها در بخش ریگ نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده خواهد داشت. روند توسعه این بخش را طی کرد و گفت: اجرای طرح های پرورش میگو در منطقه رودخانه ریبرا نورته با پیشرفت های فیزیکی 80 درصد از مهمترین طرح ها از نظر صید و پرورش میگو در این بخش بوده است.

وی گفت: آغاز بهره برداری از باند دوم بزرگراه ساحلی بندر ریگ بوشهر که با جدیت در حال اجراست و همچنین تعریض و تکمیل راه های روستایی در سطح بخشداری که طی هفته به بهره برداری می رسد. دولت، از دیگر فعالیت ها، اقدامات و خدمات مهم دولت سیزدهم در این بخش است.

محمدی با بیان مهمترین برنامه های ورزشی و تربیت بدنی بخش ریگ در دولت سیزدهم گفت: بهره برداری از 8 زمین چمن مصنوعی در روستاهای تابعه، احیای ورزشگاه شهید احمدزاده بندر ریگ، احداث و بهره برداری سه طرح ورزشی مرتبط با مدرسه و آموزش و پرورش و تزکیه یکی از مهمترین این طرح هاست.

فرماندار ریگ یادآور شد: اجرای پنج پروژه اورژانس جاده ای، مرکز بهداشت، بازنشستگی درمانی و مادر و احداث مراکز خدمات جامع سلامت که اغلب در مرحله بهره برداری قرار دارند از مهمترین آنها می باشد سرد سلام در این مدت در حوزه بهداشت و درمان بوده است.

انجام مطالعات پروژه چهار سد روستایی

وی با اشاره به طرح ها و برنامه های حوزه کشاورزی گفت: لایروبی 40 کیلومتر از رودخانه حلش کن به منظور تسهیل در آبیاری صدها هکتار نخیلات و اجرای طرح های آبخیزداری برای اولین بار در سطح شنی بین روستاهای چهار محال و چهار برج که در مرحله تجهیز کارگاهی قرار دارد، انجام مطالعات. طرح سد روستای چهار که در صورت اجرا و تکمیل بخش زیادی از زمین های کشاورزی روستاهای تابعه زیر کشت محصولات مختلف قرار می گیرد، یکی از این برنامه هاست.

فرماندار ریگ ادامه داد: در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن، تخصیص تقریبا 18 هکتار زمین در شهرستان بندر ریگ برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن که فاز اول آن اجرا شد و فاز دوم آن اجرا شد. در حال حاضر در قالب حرکت جوانان جمعیت در قالب معابر و معابر و اختصاص و تحویل بخش قابل توجهی از زمین های روستایی به متقاضیان واجد شرایط در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است. شرایط180 فقره اقلام ساخت مسکن به متقاضیان تحویل و 52 واحد مسکونی برای متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور ساخته شد.

اجرای برنامه های فرهنگی

وی به برنامه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی و دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران و پیگیری مشکلات آنان، دیدار با اقشار مختلف مردم در سطح شهر و روستاهای تابعه، برگزاری بزرگداشت های متعدد و مستمر شهدا به ترتیب زنده نگه داشتن آنان به یاد شهدا و ایثارگران بخش، برگزاری مراسم و مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در سطح بخش، ایجاد تشکل ها و سازمان های مردم نهاد از جمله خانه محیط زیست و خانه سبز، راه اندازی مجدد خانه جوانان در . بندرریگ اهدای ده ها جهیزیه به زوج های جوان و برگزاری مراسم عقد ساده از جمله برنامه های فرهنگی و اجتماعی دولت سیزدهم در این بخش بوده است.

فرماندار ریگ افزود: در زمینه تولید نیز نظارت و حمایت از بخش خصوصی برای احداث کارخانه های تولید جوجه یکروزه و مرغ مادر انجام شده که امروز به بهره برداری رسیده است.

تقویت زیرساخت های شهر صنعتی بندر ریگ

وی افزود: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بندر ریگ با اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش از جمله کارخانه های تولید کلاه و غیره فعال شود و وضعیت برخی از کارخانه هایی که به دلیل بدهی بانکی توسط بانک ها توقیف شده اند رصد شود. گذشته و نتیجه این فعالیت ها واگذاری این واحدها به بخش خصوصی است که به معنای از سرگیری فعالیت آنها و اشتغال ده ها نفر از جمله کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف سبزی و … بوده است. فازی که برخی در حال حاضر افتتاح و برخی دیگر در شرف افتتاح هستند، یکی از طرح ها و برنامه های بخش صنعت بوده است.

شهردار ریگ خاطرنشان کرد: همچنین با تقویت زیرساخت های شهر صنعتی بندر ریگ از طریق آسفالت معابر، روشنایی معابر، تکمیل شبکه فیبر نوری و بهره برداری از آن، زمینه را برای استقبال از سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کرده ایم.

بررسی و به روز رسانی برنامه های رهبران روستایی.

وی به اجرای طرح های پیشرو روستایی اشاره کرد و گفت: در این راستا بیش از 200 هزار متر مربع آسفالت روستایی اجرا شده که معادل عملکرد دو دولت قبل است.

وی ادامه داد: همچنین با بازنگری و به روز رسانی طرح های هادی روستاها در سطح بخشداری که قدمتی چندین ساله داشته و مانع بزرگی بر سر راه ساخت و ساز روستایی بوده است، تا پایان سال جاری برای تمامی روستاها تکمیل می شود. و از این طریق مشکلات عمرانی در روستاها حل خواهد شد.

تصویب طرح جامع بندر حفاری

وی گفت: اجرای طرح لایروبی و خوردن بندر تجاری ریگ به طول 3200 متر، عرض 30 متر و عمق 2.5 متر در جزر کامل که عملیات آن به پایان رسید از دیگر برنامه های این بخش بود.

شهردار ریگ همچنین تصویب طرح جامع بندر ریگ و ابلاغ آن برای تامین اعتبار اولیه را نشانه عزم دولت سیزدهم برای ارائه خدمات پایدار و زیرساختی عنوان کرد.

محمدی بیان کرد: اجرای روکش آسفالت بلوار ورودی، اصلاح بلوار خروجی شهر، استقرار مجتمع های خدماتی و گردشگری در ورودی شهر، تکمیل میدان امام علی(ع).به)آغاز تکمیل باغ امام علی (ع)، اجرای بلوار آزادی شمالی که در مرحله تعیین پیمانکار تکمیل و سنگ فرش آن است، سنگ فرش خیابان های اطراف قبرستان شهر، تکمیل خیابان مطهری ، ساخت سواحل، سنگفرش صدها هزار متر مربع از کوچه های شهر و …. از جمله برنامه ها و پروژه ها در حوزه عمران شهری بود.

شهردار ریگ در این دیدار از مشارکت گسترده و پرشور مردم ریگ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تقدیر و تشکر کرد و به رئیس جمهور منتخب به خاطر هماهنگی، همکاری و تلاش همه نهادهای امنیتی، انتظامی، نظارتی و انتظامی تبریک گفت. عوامل اجرایی که با حضور گسترده مردم در برگزاری انتخابات سالم و رقابتی شرکت کردند، تاثیرگذار دانستند.

در این جلسه روسای ادارات گزارشی از عملکرد اداره متبوع ارائه کردند و در پایان تصمیمات لازم برای اجرای برنامه های هفتگی دولت در بخش ریگ اتخاذ شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310296

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.