افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

اقتصاد فلسطین 35 درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 407228
اقتصاد فلسطین 35 درصد کاهش یافت

به گفته بازار، نتایج گزارش این نهاد سازمان ملل متحد نشان می دهد که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شاخص های توسعه مانند درمان و آموزش را حدود 70 سال عقب انداخته و میلیون ها فلسطینی را به زیر آستانه فقر رسانده است. نرخ بیکاری در فلسطین به 49.9 درصد رسیده است. بر اساس بررسی […]

به گفته بازار، نتایج گزارش این نهاد سازمان ملل متحد نشان می دهد که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه شاخص های توسعه مانند درمان و آموزش را حدود 70 سال عقب انداخته و میلیون ها فلسطینی را به زیر آستانه فقر رسانده است. نرخ بیکاری در فلسطین به 49.9 درصد رسیده است.

بر اساس بررسی برنامه توسعه سازمان ملل متحد، پیش بینی می شود که شاخص توسعه انسانی غزه (HDI) که معیاری برای «دستاورد متوسط ​​در ابعاد کلیدی توسعه انسانی» است، به سطوح برآورد شده برای سال 1955 کاهش یابد و بیش از 69 سال پیشرفت را پاک کند. .

شاخص توسعه انسانی در کرانه باختری اشغالی به سطح 16 سال قبل باز می گردد و در صورت گسترش حملات نظامی رژیم صهیونیستی احتمالا بدتر خواهد شد.

این گزارش پیش بینی می کند که نرخ فقر در این منطقه در سال جاری تقریباً دو برابر شده و به 74.3 درصد برسد. در مجموع اکنون 4.1 میلیون نفر در سراسر سرزمین فلسطین از جمله نوار غزه و کرانه باختری اشغالی فقیر محسوب می شوند و تنها در سال گذشته 2.61 میلیون نفر به جمعیت فلسطینیان فقیر اضافه شده است.

چیتوس نوگوچی، نماینده برنامه توسعه سازمان ملل متحد در دیرالبلاح واقع در نوار غزه، گفت: دولت فلسطین سطوح بی سابقه ای از پسرفت را تجربه می کند.

آخیم اشتاینر، مدیر برنامه توسعه سازمان ملل متحد، به خبرگزاری فرانسه گفت: پیامدهای فوری جنگ از نظر تخریب زیرساخت ها و همچنین فقر و از دست دادن معیشت، بسیار زیاد است. وی افزود: از این ارزیابی اجتماعی-اقتصادی کاملاً مشخص است که میزان ویرانی فلسطین را از نظر مسیر توسعه، اگر نگوییم دهه ها به عقب انداخته است.

اشتاینر گفت حتی اگر کمک های بشردوستانه هر سال پس از پایان جنگ ارسال شود، اقتصاد فلسطین حداقل تا یک دهه دیگر به سطح قبل از بحران خود باز نخواهد گشت.

به گفته این سازمان، بمباران رژیم صهیونیستی 42 میلیون تن زباله در غزه ایجاد کرد که خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشت. علاوه بر این، تخریب پنل های خورشیدی به دلیل سرب و سایر فلزات سنگینی که آزاد می کنند بسیار خطرناک است.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) روز سه شنبه خواستار توقف فوری درگیری ها در شمال غزه شد تا کمک های بشردوستانه به غیرنظامیانی که در آنجا محبوس شده اند برسد.

دفتر مطبوعاتی دولت غزه اعلام کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، نیروهای اسرائیلی از ورود بیش از یک چهارم میلیون کامیون کمک و کالا جلوگیری کرده اند و 96 درصد از جمعیت غزه با کمبود شدید مواد غذایی مواجه هستند.

به گزارش الجزیره، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که از 7 اکتبر 2023 تاکنون حداقل 42 هزار و 718 نفر در حملات رژیم صهیونیستی کشته و 100 هزار و 282 نفر زخمی شده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.