افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
1

اقتصاد دیجیتال یک تجربه موفق اقتصادی محبوب است

  • کد خبر : 160278
اقتصاد دیجیتال یک تجربه موفق اقتصادی محبوب است

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (شنبه، دوم دی ماه) در افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه مخابرات اظهار کرد: به برکت موج جهانی فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال در کشور و در دو دهه اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است. روندی با توسعه زیرساخت های مخابراتی شروع شده است که به دلیل آن […]

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز (شنبه، دوم دی ماه) در افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه مخابرات اظهار کرد: به برکت موج جهانی فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال در کشور و در دو دهه اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است. روندی با توسعه زیرساخت های مخابراتی شروع شده است که به دلیل آن اقتصاد دیجیتال نیز توسعه یافت.

وی تاکید کرد: اقتصاد دیجیتال حدود 15 درصد از تولید ناخالص ملی دنیا را به خود اختصاص می دهد که حدود یک هفتم اقتصاد جهان است اما در ایران این رقم حدود 6 درصد یعنی حدود یک پانزدهم است. اگر بخواهیم فرصت توسعه را بسنجیم، اکنون 2.5 برابر فرصت توسعه نسبت به تولید ناخالص داخلی جهانی داریم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال یکی از عرصه های پیشران کشور است، گفت: اقتصاد دیجیتال در کشور ما هم اکنون 2.5 برابر میانگین جهانی است و بیش از 5 برابر بیشتر از میانگین.” موضوع دیگر این است که حوزه اقتصاد دیجیتال اساساً با فناوری مرتبط است.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در ایران اقتصادهای سنتی زیادی داریم، اما خوشبختانه اقتصاد دیجیتال از روز اول بر پایه فناوری شکل گرفت و دانش بنیان ترین اقتصاد ما در کشور اقتصاد دیجیتال است. خوشبختانه اقتصاد دیجیتال نیازمند نیروی انسانی است و در کشور نیروی انسانی جوان، باهوش و ارزانی داریم که می تواند تاثیر شگرفی در رشد اقتصاد کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: محبوبیت اقتصاد دیجیتال یکی دیگر از ابعاد این بخش است. اگر می گویند تجربه موفق اقتصادی-فناوری در کشور مطرح می شود، قطعا اقتصاد دیجیتال در راس قرار دارد، زیرا دولت و حاکمیت به جای کارآفرینی، روش درستی را که توسعه زیرساخت ها است، انتخاب کردند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری تاکید کرد: بخش بزرگی از اقتصاد دیجیتال توسط افراد و شرکت های خصوصی و بخش های دولتی توسعه یافته است. ما در معاونت علمی و فناوری نیز معتقدیم به جای تمرکز بر مواردی که مورد علاقه همگان است، از بخش‌های اقتصادی بازدید کنیم که با نفوذ فناوری می‌توانند ارزش افزوده خاصی در آن بخش ایجاد کنند.

فیروزآبادی گفت: باید توجه داشت که فناوری تهدیدها و فرصت هایی دارد. علاقه شرکت های همسایه به جذب نیروی انسانی و سرمایه گذاری این خطر را نشان می دهد که اگر برنامه ریزی دقیقی برای توسعه اپراتورها و تعدیل نرخ ها نداشته باشیم، عقب می مانیم.

وی بیان کرد: معاونت علمی ستاد توسعه فناوری های ارتباطات و اتصال و ستاد اقتصاد دیجیتال را ایجاد کرده است. علاوه بر آن از مدتی پیش فعالیت ستاد توسعه هوش مصنوعی نیز آغاز شد. با کمک همه این سوالات می توانید از فرصت های موجود در این بخش استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.