افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

اقتصاد اسرائیل در حال غرق شدن است

  • کد خبر : 347728
اقتصاد اسرائیل در حال غرق شدن است

به گزارش بازار، نطان زهاوی، روزنامه نگار معاریو، روز شنبه به نقل از کارشناسان نوشت: بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل در بحبوحه بی تفاوتی نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اسرائیل در نتیجه جنگ چند جبهه 11 ماهه، هیچ شناختی از اقتصاد ندارد. . به گفته زهاوی، اسموتریچ که گذشته ای بحث برانگیز دارد، کور رنگ […]

به گزارش بازار، نطان زهاوی، روزنامه نگار معاریو، روز شنبه به نقل از کارشناسان نوشت: بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل در بحبوحه بی تفاوتی نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اسرائیل در نتیجه جنگ چند جبهه 11 ماهه، هیچ شناختی از اقتصاد ندارد. .

به گفته زهاوی، اسموتریچ که گذشته ای بحث برانگیز دارد، کور رنگ است و چراغ هشدار قرمز چشمک زن کشتی در شرف سقوط و غرق شدن را نمی بیند. همچنین سرمایه‌گذارانی را که کشتی در حال غرق شدن را رها می‌کنند نادیده می‌گیرد و به مدیران آژانس رتبه‌بندی اعتباری که رتبه اسرائیل را کاهش می‌دهند، درباره جدی بودن وضعیت هشدار می‌دهند و دوباره آن را کاهش می‌دهند، گوش نمی‌دهد.

اسموتریچ همچنین متوجه نمی‌شود که گردشگران دیگر به اسرائیل سفر نمی‌کنند و هتل‌ها و شرکت‌های گردشگری پولی در نمی‌آورند، در حالی که وزیر فریادهای کمک او را نادیده می‌گیرد. زهوی افزود: اسموتریچ که متکبر و بیش از حد اعتماد به نفس دارد، از اموال عمومی به گونه ای استفاده می کند که گویی مال خودش است، سود و یارانه بین گوسفندان مراتع تقسیم می کند و چشم به کشاورزانی دارد که مزارعشان زیر آتش غزه است و حزب الله در آتش می سوزد. بسته می شود.

این روزنامه نگار اسرائیلی همچنین به وضعیت رو به وخامت نظام سلامت پرداخت و به کمبود جدی پزشک، روانشناس و بودجه برای توانبخشی قربانیان جنگ و همچنین مهاجرت پزشکان برای کار به خارج از سرزمین های اشغالی و عدم رعایت آنها اشاره کرد. بازگشت. . علاوه بر این، هزینه زندگی و قیمت بلیط هواپیما در اسرائیل به شدت افزایش یافته و قیمت بلیط به بالاترین قیمت در جهان تبدیل شده است. علاوه بر این، ادارات اقتصادی گزارش های متعددی در مورد مهاجرت تکنسین های واجد شرایط به خارج از کشور منتشر می کنند.

زهوی گفت: با وجود این واقعیت ها، اسموتریچ با سخنرانی در مراسم یا مصاحبه های مختلف، مطمئن است که اسرائیل بهشت ​​اقتصادی است و معتقد است اوضاع را تحت کنترل دارد و می گوید: وزیرانی که از او انتقاد می کنند یا به او تذکر می دهند، باید استعفا دهند..

تهاجم تقریباً یک ساله غزه به شدت به اقتصاد اسرائیل آسیب وارد کرده است که منجر به کسری بودجه بیشتر، رتبه اعتباری پایین تر، آسیب به بخش گردشگری و ادامه مخارج عمومی شده است.

هزینه های مالی بازسازی، پرداخت خسارت و ارتقاء سیستم های دفاعی قابل توجه بوده است. ژاکوب شاینن، اقتصاددان پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی در سال جاری 14 میلیارد دلار از دست خواهد داد و اشاره کرد که ما خیلی بیشتر ضرر خواهیم کرد.

علیرغم ادعای نخست وزیر اسرائیل نتانیاهو مبنی بر اینکه خسارت فقط موقتی است، تهاجم طولانی مدت تأثیر قابل توجهی بر مشاغل کوچک، اعتماد بین المللی و گردشگری داشته است. اقتصاددانان برجسته بر این باورند که آتش بس تنها راه برای جلوگیری از آسیب است. شینین می گوید اگر لجبازی کنیم و این جنگ را ادامه دهیم، بهبودی پیدا نمی کنیم.

اقتصاد رژیم اشغالگر اسرائیل در بین 38 عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) از آوریل تا ژوئن کمترین رشد را داشته است، زیرا جنگ طولانی علیه غزه همچنان مانع از بهبود مالی می شود.

بر اساس گزارش سازمان توسعه اقتصادی و همکاری، اسرائیل کمترین رشد را داشته و رشد تولید ناخالص داخلی آن از 4.1 درصد در سه ماهه اول سال به 0.3 درصد در سه ماهه دوم کاهش یافته است. بر اساس برآوردهای اولیه، تولید ناخالص داخلی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه ماهه دوم سال جاری معادل 0.5 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش المیادین، در ماه می، سازمان توسعه اقتصادی و همکاری پیش بینی رشد اقتصاد اسرائیل در سال جاری را از 3.3 درصد به 1.9 درصد کاهش داد و نرخ رشد 4.6 درصدی را تا سال 2025 پیش بینی کرد. پیش بینی رشد خود برای سال 2024 را به 1.5 درصد کاهش داد، اما وزارت دارایی رشد 1.9 درصدی را برای اقتصاد در سال جاری پیش بینی کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.