افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

اقتصاد آلمان از ژاپن پیشی گرفت

  • کد خبر : 110504
اقتصاد آلمان از ژاپن پیشی گرفت

به گزارش بازار، آخرین پیش بینی های صندوق بین المللی پول نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی اسمی آلمان در سال جاری 4.43 میلیارد دلار خواهد بود، در حالی که ژاپن 4.23 میلیارد دلار برآورد شده است. این پیش بینی ها در زمانی انجام می شود که ارزش ین در برابر یورو به 160 […]

به گزارش بازار، آخرین پیش بینی های صندوق بین المللی پول نشان می دهد که تولید ناخالص داخلی اسمی آلمان در سال جاری 4.43 میلیارد دلار خواهد بود، در حالی که ژاپن 4.23 میلیارد دلار برآورد شده است.

این پیش بینی ها در زمانی انجام می شود که ارزش ین در برابر یورو به 160 نزدیک می شود و فاصله قابل توجهی با پایین ترین سطح 33 سال اخیر در برابر دلار دارد. آخرین باری که یورو به 160 ین رسید در اوت 2008 بود.

ضعف ین عمدتاً به دلیل تفاوت های اساسی در سیاست های پولی است. فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا برای مقابله با تورم، نرخ های بهره را از پایین ترین سطح دوران بیماری همه گیر افزایش داده اند، در حالی که بانک ژاپن همچنان در حالت محرک باقی مانده است زیرا به دنبال بهبود قیمت ها پس از سال ها تورم منفی است.

در حالی که انتظار می‌رود فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در نشست‌های آتی خود نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارند، انتظارات مبنی بر اینکه هزینه‌های استقراض برای مدت طولانی‌تری بالا باقی بماند احتمالاً فشار را بر ین حفظ می‌کند.

بانک ژاپن هفته آینده در میان گمانه زنی ها در مورد تغییر سیاست احتمالی برای مهار بازده اوراق قرضه تشکیل جلسه خواهد داد. اما انتظار نمی رود تا سال آینده به سیاست نرخ سود منفی پایان دهد. با این حال، ارقام اقتصادی به رشد پایدارتر و بلندمدت در اقتصاد آلمان اشاره می کنند، چیزی که مقامات ژاپنی را در حین بررسی جزئیات آخرین بسته اقتصادی خود نگران می کند.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن روز سه‌شنبه در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول گفت که با وجود پتانسیل رشد کند و عقب مانده ژاپن، دولت قصد دارد شکوه از دست رفته ژاپن را در 20 یا 30 سال گذشته بازگرداند. ارائه یک بسته اقتصادی جدید

نخست وزیر ژاپن فومی و کیشیدا روز دوشنبه گفتند: بسته محرک اقتصادی شامل تمدید یارانه انرژی است، اقدامی با هدف کمک به کاهش هزینه های زندگی بحران ناشی از قوی ترین تورم ژاپن در چند دهه اخیر.

وی گفت: در این بسته نیز تدابیری برای تداوم حرکت صعودی دستمزدها در کنار نوعی کاهش مالیات پیش بینی شده است.

ارقام صندوق بین المللی پول نشان می دهد که شهروندان آلمانی احتمالاً وضعیت بهتری نسبت به شهروندان ژاپنی دارند. متوسط ​​تولید ناخالص داخلی برای هر نفر در آلمان 52824 دلار و در ژاپن 33950 دلار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=110504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.