افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 15 October , 2024
0

اقتصاددان معروف پیش بینی می کند که شاخص دلار سقوط کند

  • کد خبر : 397643
اقتصاددان معروف پیش بینی می کند که شاخص دلار سقوط کند

لوک گرومن، سرمایه گذار مشهور، پیش بینی کرد که به دلیل وضعیت نامناسب مالی که در ایالات متحده شاهد آن هستیم، قدرت دلار آمریکا به تدریج کاهش خواهد یافت. بر اساس گزارش Blockchain Homeland، گرومن در مصاحبه اخیر خود گفت که فدرال رزرو اساساً در شرایطی گیر کرده است که نمی تواند نرخ بهره را […]

لوک گرومن، سرمایه گذار مشهور، پیش بینی کرد که به دلیل وضعیت نامناسب مالی که در ایالات متحده شاهد آن هستیم، قدرت دلار آمریکا به تدریج کاهش خواهد یافت.

بر اساس گزارش Blockchain Homeland، گرومن در مصاحبه اخیر خود گفت که فدرال رزرو اساساً در شرایطی گیر کرده است که نمی تواند نرخ بهره را کاهش دهد زیرا دولت ایالات متحده نمی تواند بدهی های خود را با نرخ بهره بالاتر بپردازد.

احتمال کاهش شدید قدرت دلار در بحبوحه بحران های مالی

گرومن معتقد است که کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو انجام شده است و دلیل آن کاهش تورم یا بحران های اقتصادی نبوده است، بلکه وضعیت مالی دولت آمریکا به حدی بد شده است که به نرخ های پایین نیاز دارد.

بنیانگذار جنگل درختان (FFTT) معتقد است که دولت باید بازار سهام را تقویت کند تا درآمدهای مالیاتی به سطحی بالاتر از هزینه های بهره بازگردد. او می گوید:

از آنجایی که دیگر هیچ چیز صرفاً در آمریکا تولید نمی شود، تنها راه افزایش درآمد، تقویت بازار سهام یا کاهش هزینه های بهره است و در حالت ایده آل، هر دو. بنابراین ساده ترین راه برای تقویت بازار و کاهش هزینه های بهره، کاهش نرخ بهره است. ما اکنون در این وضعیت هستیم زیرا دولت نتوانسته هزینه های اجتماعی یا دفاعی را کاهش دهد.

گرومن می افزاید که با توجه به اینکه دولت ایالات متحده اکنون تحت فشار بدهی ها و هزینه های بهره است، ضعیف تر شدن دلار در سال آینده محتمل ترین سناریو است.

او پیش بینی می کند شاخص قدرت دلار آمریکا (DXY)که ارزش دلار را در برابر مجموعه ای از ارزهای خارجی مهم اندازه گیری می کند، 10 درصد کاهش یابد; این مقدار کاهش زیادی برای این ذخیره ارزی جهانی خواهد بود.

گرومن بیان کرد:

وقتی از منظر بلندمدت به این موضوع نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم در کوتاه‌مدت و از نظر تاکتیکی، احتمالاً دلار در یکی دو ماه آینده مورد توجه معامله‌گران قرار می‌گیرد و بازارهای سهام و مالی به نوسانات خود ادامه می‌دهند.

در نهایت، بازارها بالا خواهند رفت، زیرا فکر می کنم اقتصاد بسیار قوی تر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند، و این برای من منطقی است.

وی همچنین افزود:

نمی دانم چه زمانی به اجماع بر سر افزایش نرخ ها برسیم، اما به دلیل شرایط مالی فعلی امکان پذیر نیست. به همین دلیل فکر می کنم کاهش شاخص قدرت دلار که از هم اکنون آغاز شده است، ادامه داشته باشد.

در دو سال گذشته شاهد کاهش اندک شاخص قدرت دلار از 114 به 100 بودیم. اخیراً به 103 بازگشته است، اما من پیش بینی می کنم که در 12 تا 14 ماه آینده، پس از آن یک دوره یک تا دو ماهه جهش تاکتیکی که من از دیدگاه یک معامله گر به سطوح پایین تر در آن اشاره کردم محدوده 90 خواهد رسید

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-15 17:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=397643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.