افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
1

اقتصاددانان صهیونیست از تورم شدید در اسرائیل می ترسند

  • کد خبر : 194477
اقتصاددانان صهیونیست از تورم شدید در اسرائیل می ترسند

به گزارش بازار، تارنمای اسرائیلی i24news نوشت: «اقتصاد اسرائیل در پایان سال 2023 به یک دوراهی حساس رسیده است، بنابراین بانک مرکزی رژیم صهیونیستی قبل از هر تصمیمی باید عمیقاً فکر کند. این وب سایت در گزارشی تاکید کرد که سال 2024 با سوالات زیادی در مورد وضعیت قوی ترین اقتصادهای جهان آغاز شد زیرا […]

به گزارش بازار، تارنمای اسرائیلی i24news نوشت: «اقتصاد اسرائیل در پایان سال 2023 به یک دوراهی حساس رسیده است، بنابراین بانک مرکزی رژیم صهیونیستی قبل از هر تصمیمی باید عمیقاً فکر کند.

این وب سایت در گزارشی تاکید کرد که سال 2024 با سوالات زیادی در مورد وضعیت قوی ترین اقتصادهای جهان آغاز شد زیرا توجه بیشتر به ادامه تورم و افزایش فعلی نرخ بهره معطوف شده است.

آی 24 افزود: در ماه های اخیر بحث در مورد تاثیر هزینه های جنگ بر اقتصاد اسرائیل ادامه یافته است و برخی می گویند اسرائیل در مسیر فاجعه قرار دارد و بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا بانک اسرائیل باید نرخ بهره را کاهش دهد. کاهش تنش، اما واقعیت پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد.

این رسانه عبری با بیان اینکه بانک مرکزی رژیم صهیونیستی با دو مانع برای کاهش نرخ سود مواجه است، گفت: عامل اول اقتصاد آمریکاست. نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا بین 5.25 تا 5.5 درصد است، اما داده های اقتصادی نشان می دهد که این یک اقتصاد قوی و با ثبات برای این کشور است و احتمال افزایش نرخ بهره در ایالات متحده وجود دارد. انتظار می رود حداقل تا ماه مارس، ذخایر بدون تغییر باقی بماند و رئیس فعلی فدرال رزرو تایید کرد که با توجه به داده های قوی اقتصادی و به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری، بعید است که نرخ های بهره در ماه مارس کاهش یابد، زیرا فدرال رزرو از نرخ بهره سریعتر می ترسد. کاهش نرخ تورم را افزایش می دهد. بدون هیچ گونه کاهش نرخ از سوی فدرال رزرو، بانک اسراییل (که قبلاً نرخ بهره را 25 واحد پایه کاهش داده است) جلوتر از هر اقدام بعدی را نشان می دهد. در این زمینه، خود را در موقعیت حساسی خواهید دید.

بر اساس این گزارش، کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی رژیم صهیونیستی ممکن است منجر به کاهش بازده اوراق قرضه دولتی شود که تاثیر منفی بر اقتصاد اسرائیل و ارزش پول خواهد داشت. علاوه بر این، کاهش دیگری در نرخ‌های بهره می‌تواند منجر به خروج پول زیادی از اسرائیل شود، زیرا اوراق قرضه سایر کشورها می‌تواند جذاب‌تر شود، که همه این موارد می‌تواند منجر به تضعیف بانک مرکزی رژیم شود.

I24 گزارش داد: دومین عاملی که بانک مرکزی اسرائیل را از کاهش نرخ بهره می ترساند این است که ارقام فعلی اقتصاد اسرائیل نگرانی ها را در مورد تورم فوق العاده ایجاد می کند، به گونه ای که خارج از کنترل و با افزایش سریع قیمت کالاها است. . و خدمات همراه است

در این گزارش، ابر تورم به عنوان یک خطر واقعی برای اسرائیل توصیف و برجسته شده است: افزایش بیش از حد، سریع و کنترل نشده در سطح عمومی قیمت ها در اقتصاد منجر به از دست دادن ارزش پول ملی می شود، همانطور که در اسرائیل در دوره تحت پوشش قرار گرفت. بین سال‌های 1980 و 1985. زمانی رخ داد که نرخ تورم به بیش از 900 درصد رسید، بنابراین کاهش سریع نرخ‌های بهره می‌تواند منجر به افزایش تورم به سطوح شدید شود که یکی از بزرگترین نگرانی‌های بانک‌های مرکزی است.

در پایان این یادداشت، سایت اسرائیلی «i24» پیش بینی کرده است که «موضوع کاهش نرخ بهره یکی از موضوعات مورد بحث امسال خواهد بود و همه تلاش خواهند کرد حدس بزنند که آیا بانک مرکزی اسرائیل نرخ بهره را کاهش می دهد یا خیر. “به آنها علاقه مند شوید یا آنها را یکسان نگه دارید.” شکل خود را حفظ می کند. معادله فعلی برای بانک اسرائیل بسیار پیچیده است و هر اقدامی نیاز به تأمل عمیق دارد. بنابراین، قبل از اینکه شاهد حرکت واضح و قاطع بانک اسرائیل در مورد سیاست نرخ بهره باشیم، خیلی چیزها می توانند تغییر کنند.

در مورد تأثیر نرخ سود بر رشد اقتصادی باید گفت که بر اساس سیاست های پولی استاندارد، نرخ بهره باید به گونه ای انتخاب شود که بین این نرخ و رشد اقتصادی تعادل برقرار شود. افزایش بیش از حد آن باعث کاهش رشد اقتصادی و کاهش بیش از حد آن منجر به مشکلات دیگری مانند افزایش تورم می شود. به بیان ساده تر، افزایش این نرخ باعث کاهش تسهیلات بانکی، تولید ناخالص داخلی و در نتیجه کاهش رشد اقتصادی می شود. افزایش نرخ بهره همچنین باعث می شود سرمایه گذاران تمایل کمتری به سرمایه گذاری در پروژه های بلند مدت داشته باشند. به عبارت دیگر با افزایش این نرخ، هزینه تامین سرمایه افزایش می یابد. در نتیجه سرمایه گذاران تمایل بیشتری به سرمایه گذاری در پروژه های کوتاه مدت و سپرده های بانکی دارند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.