افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

افق روشن کچاد در دستیابی به اهداف با تعدیل مثبت بودجه پدیدار شد

  • کد خبر : 407356
افق روشن کچاد در دستیابی به اهداف با تعدیل مثبت بودجه پدیدار شد

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ارزش بازار این شرکت با احتساب 63 هزار دلار تومان و ارزش بازار 112 میلیارد دلار، 1.77 میلیارد دلار برآورد شده است. نیروگاه خودکفا “کچاد” مزیت رقابتی بسیار ویژه ای به این شرکت بخشیده و وابستگی این شرکت به شبکه برق کشور […]

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ارزش بازار این شرکت با احتساب 63 هزار دلار تومان و ارزش بازار 112 میلیارد دلار، 1.77 میلیارد دلار برآورد شده است.

نیروگاه خودکفا “کچاد” مزیت رقابتی بسیار ویژه ای به این شرکت بخشیده و وابستگی این شرکت به شبکه برق کشور را تا حد زیادی کاهش داده است. به این ترتیب در شرایطی که عملیات تولید و فروش این شرکت ها به دلیل قطعی برق واحدهای صنعتی ضربه سختی خورد، خبری از قطعی برق در «کچاد» نبود! و فعالیت های عملیاتی طبق روال گذشته انجام شد.

تجزیه و تحلیل عملکرد شش ماهه این شرکت نشان می دهد که شمش فولاد در صدر سبد درآمدی این شرکت قرار دارد. در این دوره 6 ماهه، تقریبا 50 درصد از کل درآمد کسب و کار از محل فروش این محصول به دست آمده است که با توجه به تکمیل زنجیره ارزش فولاد و در نهایت حاشیه سود بیشتر، مزیت محسوب می شود.

در نیمه اول سال 1403 شاهد رکورد جدیدی در تولید شمش فولاد بودیم! به این ترتیب در این مدت تقریباً 561 هزار تن شمش فولاد تولید شد! این رقم در مدت مشابه معادل 557 هزار تن بوده است. البته تناژ تولید این محصول در شهریورماه در سطحی حدود 97 هزار تن گزارش شده که بالاترین میزان تولید در تابستان سال جاری است.

بنابراین با توجه به داده های درج شده در صورت های مالی شرکت، حاشیه سود ناخالص این محصول در سطح 41 درصد محاسبه شده است! یعنی به ازای هر 100 میلیارد شمش فروش 41 میلیارد تومان سود ناخالص گروه است.

با بررسی موجودی انبار، تناژ تولید و فروش این محصول، مشخص می شود که انبارهای این شرکت دارای حدود 80 هزار تن شمش فولادی است. شهریورماه هر تن شمش فولاد 22.8 میلیون تومان فروخته شد! بنابراین در پایان شهریور ماه بیش از 1.81 میلیارد تن درآمد شمش فولاد در انبارهای این شرکت پنهان شد.

یکی دیگر از محصولات استراتژیک این شرکت گندله است. مهرماه امسال هر تن گندله با نرخ 5.11 میلیون تومان فروخته شد! این رقم در شهریور ماه سال گذشته معادل 4.7 میلیون تومان ساکنین بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.