افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
2

افغان ها رسما این تجارت ایرانی را نابود کردند

  • کد خبر : 348562
افغان ها رسما این تجارت ایرانی را نابود کردند

به گزارش Intiter به گزارش اقتصاد آنلاین، رئیس اتحادیه سراجان تهران گفت: 80 درصد تولید کیف زنانه در تهران متعلق به اتباع افغانستانی است. آنها چندین سال است که در کلاس ما نفوذ کرده اند. آنها مالیات نمی پردازند و ارز صادراتی کیف را پس نمی دهند. سیدمحمود موسوی، رئیس اتحادیه سراجان تهران (کیف، کیف، […]








به گزارش Intiter به گزارش اقتصاد آنلاین، رئیس اتحادیه سراجان تهران گفت: 80 درصد تولید کیف زنانه در تهران متعلق به اتباع افغانستانی است. آنها چندین سال است که در کلاس ما نفوذ کرده اند. آنها مالیات نمی پردازند و ارز صادراتی کیف را پس نمی دهند.

سیدمحمود موسوی، رئیس اتحادیه سراجان تهران (کیف، کیف، چمدان، کوله پشتی و کیف بچه زنانه) در مصاحبه ای گفت: 80 درصد تولید کیف زنانه در تهران متعلق به اتباع افغانستانی است که در تجارت ما نفوذ کرده اند. برای چندین سال آنها خودشان همه کارهای مربوط به تولید، بانک، کارگری و حمل و نقل را روی کیف زنانه انجام می دهند، اخیراً وارد بخش کوله پشتی و چمدان شده اند.

موسوی افزود: اتباع این صنف محصولات بی کیفیتی دارند، هیچ کدام مجوز ندارند و همه غیرقانونی کار می کنند. حتی یک افغانی بود که کارت ملی و شناسنامه ایرانی گرفته بود، اما اتحادیه تا امروز هیچ مجوزی به کسی نداده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت در این زمینه هیچ کمکی به صنف ما نکرده است، گفت: برخورد با این واحدهای غیرمجاز به دلیل اینکه اتباع افغانستان هستند و کد ملی ندارند، مشکل دارد. به همین دلیل نه امکان پلمپ وجود دارد و نه یک ریال مالیات می پردازند.

رئیس اتحادیه سراجان تهران، قاچاق را یکی دیگر از معضلات این تجارت دانست و گفت: امسال آنقدر کیسه کالای قاچاق وارد کشور شده که چک های تولیدکنندگان داخلی برگشت خورده و فقیرتر شده اند. قیمت کیف ایرانی 500 هزار تومان و کیف خارجی یک میلیون تومان است با وجود اینکه کیفیت تولیدات داخلی بسیار بالا رفته است اما مردم صرفاً به دلیل خارجی بودن کیف، محصولات وارداتی را انتخاب می کنند.

به گفته موسوی، با توجه به افزایش قاچاق، تولیدکنندگان محصولات خود را به قیمت تمام شده به فروش می‌رسانند و بررسی‌های طولانی‌مدت انجام می‌دهند تا بتوانند سال‌ها چک را پاس کنند و اعتبار خود را حفظ کنند.

موسوی در خصوص ممنوعیت واردات کیسه به کشور گفت: واردات کیسه از سال 97 ممنوع شده است و صددرصد مخالف آزادسازی واردات کیسه هستیم زیرا در حال حاضر نیز به دلیل فعالیت غیرقانونی اتباع و … ورود کالای قاچاق، شرکت ما ورشکست می شود.

وی تصریح کرد: در حوزه صادرات حرفی برای گفتن داریم، دولت باید به ما در صادرات کمک کند نه واردات.

رئیس اتحادیه سراجان تهران افزود: عراقی ها از ایران خرید می کنند و ما به این کشور کیف صادر می کنیم، اما اتباع افغانستانی به عنوان فروشنده در ایران به آنها می گویند پول را به دلار به حساب خانواده خود در خارج از ایران واریز کنند. در واقع با این رویه نه تنها ارز وارد کشور نمی شود، بلکه سرمایه نیز خارج می شود.

محمودی در خصوص حجم فروش کوله پشتی در آستانه بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: از 13 میلیون دانش آموز کشور شاید 2 میلیون نفر محصولات ملی را خریداری نکرده اند و دلیل دیگر کاهش قدرت خرید جمعیت است.

رئیس اتحادیه سراجان تهران تصریح کرد: تقاضا برای خرید کیف 60 درصد کاهش یافته و دیگر کیسه جزء سبد مصرف خانوار نیست. مردم اول به غذا فکر می کنند بعد لباس و بعد کفش و خبری از خرید کیف نیست و کیف به یک کالای لوکس تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=348562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.