افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

افشاگری یک اسرائیلی از ترور فرمانده سپاه قدس + جزئیات

  • کد خبر : 166543
افشاگری یک اسرائیلی از ترور فرمانده سپاه قدس + جزئیات

به گزارش مانیبان، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی دو سال پیش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی (از فرماندهان سپاه قدس) را بر عهده گرفت اما با اعتراضاتی مواجه شد که با بزرگ نمایی، امنیت اسرائیل را در برابر ایران به خطر انداخته است. نفتالی بنت در واکنش به این اعتراضات گفت: ایران با زیرکی اسرائیل […]


به گزارش مانیبان، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی دو سال پیش مسئولیت ترور شهید صیاد خدایی (از فرماندهان سپاه قدس) را بر عهده گرفت اما با اعتراضاتی مواجه شد که با بزرگ نمایی، امنیت اسرائیل را در برابر ایران به خطر انداخته است. نفتالی بنت در واکنش به این اعتراضات گفت: ایران با زیرکی اسرائیل را محاصره کرده و در اعتصاب است.

روزنامه وال استریت ژورنال روز گذشته یادداشتی از بنت منتشر کرد که در آن آمده بود: من به عنوان نخست وزیر تصمیم دیگری در مورد ایران گرفتم و به نیروهای امنیتی دستور دادم تهران را مجبور کنند تا هزینه تصمیم خود برای حمایت از تروریسم را بپردازند. مصونیت از مجازات کافی است. پس از انجام دو حمله نافرجام توسط ایران در فوریه 2022، اسرائیل یک پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین را در خاک ایران منهدم کرد. همچنین در مارس 2022، فرمانده یک یگان تروریستی ایرانی در تهران به هلاکت رسید.

به گزارش رادیو فردا، «پس از تایید نخست وزیر سابق اسرائیل دو عملیات در خاک ایران؛ در اسرائیل نسبت به این افشاگری واکنش های منفی داشت. بنت در این مقاله نوشت که یک پایگاه پهپاد در عملیات اسرائیل در داخل ایران منهدم شد. وی به حمله به پادگانی در ماهیدشت استان کرمانشاه در فوریه 2022 اشاره کرد. بنت همچنین نوشت: یگان تروریستی ایران در مارس 2022 اقدام به کشتن گردشگران اسرائیلی در ترکیه کرد که ناکام ماند و اندکی بعد فرمانده این یگان کشته شد. در مرکز تهران به گزارش هاآرتص، حسن صیاد خدایی، از افسران ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئول طراحی حملات نافرجام علیه اسرائیلی ها در ترکیه ارزیابی شد. به گزارش رسانه های اسرائیلی، واحد 840 نیروی قدس مسئول طراحی و اجرای حملات علیه اسرائیل و غرب در خارج از کشور است.

مقاله بنت در وال استریت ژورنال در اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی از منتقدان می‌گویند که این سیاستمدار ارشد سابق، محرمانه‌ترین موضوعات اطلاعاتی اسرائیل را بدون تأیید دفتر سانسور نظامی افشا کرده است.

یاکوف کاتس، سردبیر سابق جروزالم پست در این باره نوشت: امروز از سانسور نظامی پرسیدم که آیا نفتالی بنت مقاله خود را مورد تایید این سازمان قرار داده است یا خیر؟ پاسخ این بود: نه!

کاتز افزود: افشاگری نفتالی بنت نقض قوانین سانسور و اقدامی غیرمسئولانه است، آن هم در زمان دردسرساز، جنگ اسرائیل با حماس و در اوج تنش با ایران. انجام چنین کاری در یک روز عادی مشکل ساز است و انجام آن در بحبوحه جنگ و زمانی که تنش ها با ایران به اوج خود می رسد نشان دهنده بی مسئولیتی است.

در پی چنین اعتراضاتی، بنت مجبور به ارائه توضیحاتی شد و همچنین اعتراف کرد که اسرائیل در محاصره ایران و متحدانش است. وی اعلام کرد: 30 سال است که اسرائیل مستقیماً در تله اختاپوس ایران افتاده است. استراتژی ایران هوشمندانه و ساده است: سلاح هایی را که اسرائیل را از هر طرف محاصره می کند، بفرستید. بگذارید خون فرزندان ما بریزد، ما را خسته کند، تقریباً بدون پرداخت هیچ بهایی. .

بنت افزود: مسئله و مشکل انتشار اقداماتی که ما علیه ایران انجام داده‌ایم که قبلاً مشخص بود نیست، بلکه این است که ایران از طریق حماس، حزب‌الله و حتی حوثی‌های دریا (جنبش حوثی یمن) ما را آزار می‌دهد. در دریای سرخ). و خود را اسیر کرده است. ما سال‌هاست که رزمندگان خود را در شجاعیه علیه حماس، در جبلیه علیه جهاد اسلامی، در مارون الرأس علیه حزب‌الله می‌فرستیم. حتی حوثی های یمن به خود اجازه حمله به اسرائیل را می دهند. من در جنگ دوم لبنان (2006) با سلاح های ایران جنگیدم و دوستانم را در آنجا از دست دادم. ایرانیان ده ها سال مصون بودند. دولت های ما در دهه گذشته صحبت کرده اند اما هیچ کاری انجام نداده اند. ایران بهای دردناکی را نخواهد پرداخت. باید سر اختاپوس بریده شود و حکومت ایران سقوط کند.

وی همچنین نوشت: بیایید واضح بگوییم: ایران در حال جنگی همه جانبه علیه اسرائیل است. ایران از هر طرف به اسرائیل ضربه می زند. ایران با اسرائیل می جنگد و از هر طرف به اسرائیل حمله می کند و اسرائیل ضربه را می خورد. علاوه بر این، چون احساس مصونیت می‌کند، بدون ترمز پیشروی می‌کند و خود را تا 60 درصد غنی می‌کند و اکنون به وضعیت آستانه بمب اتمی تبدیل شده است. به عنوان نخست وزیر، من سعی کردم آن را تغییر دهم. من سران ارتش، موساد و شباک را دعوت کردم و توضیح دادم که می خواهم روی خود ایران تمرکز کنم و شروع به پرداخت باج کنم. این کاری است که ما انجام دادیم. این باید استراتژی فوق العاده ما باشد.”

بنت به خود می بالد که با استراتژی ضدایرانی «مرگ با هزار خنجر» به قدرت رسیده است، اما شکست آن باعث شد که دولت او ظرف یک سال سقوط کند و نتانیاهو نخست وزیر شود.

اقدامات خرابکارانه، تروریستی و خرابکارانه دولت بنت نه تنها در حد خواسته آن نبود، بلکه بحرانی ترین سال در تاریخ استقرار رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را رقم زد.

«بحران وجودی» اسرائیل به دولت افراطی بنت محدود نمی شود. همانند دولت نتانیاهو، این امر به عملیات غافلگیرکننده «طوفان الاقصی» منجر شد. دوستان و دشمنان اسرائیل مطمئن هستند که این عملیات پیچیده یک شکست استراتژیک برای اسرائیل بود.

در مقاله وال استریت ژورنال، «بنت» تلاش می کند ظرفیت اطلاعاتی موساد را نشان دهد، همان کاری که نتانیاهو می خواست با ارتش اسرائیل با ترور شهید سید رضی موسوی در دمشق انجام دهد. اما ناتوانی قابل توجه ارتش و سرویس های اطلاعاتی اسرائیل با عملیات پیچیده حماس (طوفان الاقصی) در نوار غزه آشکار شد. اسرائیل بزرگترین و جبران ناپذیرترین شکست تاریخ خود را در طوفان الاقصی متحمل شد. بنابراین، صهیونیست ها با انجام ترورها یا افشای ترورهای قبلی در تلاش هستند تا تصویر شکسته بازدارندگی خود را احیا کنند. زیرا جبهه داخلی اسرائیل با عمیق ترین احساس شکست روانی دست و پنجه نرم می کند. 84 روز پس از عملیات تهاجمی الاقصی، با وجود دو ماه جنایات کور، اسراییل نتوانسته است در ضدحمله به اهداف اعلام شده دست یابد. بنابراین مجبور است فرافکنی کند و با برجسته کردن نقش ایران، بار سنگین شکست در برابر حماس را کاهش دهد.

منبع: همشهری


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.