افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

افسردگی عامل شروع استفاده نوجوانان از سیگارهای الکترونیکی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 351857
افسردگی عامل شروع استفاده نوجوانان از سیگارهای الکترونیکی است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سلامتی اخبار دی، «امیلی جورابیکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه سیدنی گفت: در کوتاه مدت، نیکوتین می تواند احساس اضطراب و استرس را کاهش دهد و جوانان ممکن است به سیگارهای الکترونیکی به عنوان مکانیزم مقابله روی آورند. جوراب وی گفت: صرف نظر از اینکه بیماری روانی […]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سلامتی اخبار دی، «امیلی جورابیکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه سیدنی گفت: در کوتاه مدت، نیکوتین می تواند احساس اضطراب و استرس را کاهش دهد و جوانان ممکن است به سیگارهای الکترونیکی به عنوان مکانیزم مقابله روی آورند.

جوراب وی گفت: صرف نظر از اینکه بیماری روانی بر سیگار تأثیر می گذارد یا برعکس، واضح است که اگر بخواهیم از شروع مصرف سیگار الکترونیکی جلوگیری کنیم باید به سلامت روان نیز بپردازیم.

این مطالعه به بررسی سلامت روان و مصرف بیش از 5000 دانش‌آموز پایه هفتم و هشتم (حدود 12 تا 13 سال) از 40 مدرسه پرداخت. جدید جنوب ولز، کوئینزلند و استرالیای غربی مورد بررسی قرار گرفت.

حدود 8.3 درصد گفته اند که از سیگار الکترونیکی استفاده می کنند. هستند.

این مطالعه نشان داد که در مقایسه با کودکان با سطوح پایین استرس، احتمال روی آوردن به سیگارهای الکترونیکی در افرادی که سطح استرس متوسطی داشتند 74 درصد بیشتر بود و آنهایی که سطح استرس بالایی داشتند 64 درصد بیشتر احتمال داشت سیگار بکشند.

مصرف سیگار الکترونیکی در بین نوجوانانی که سلامت روانی خود را پایین ارزیابی کرده بودند، 105 درصد بیشتر از آنهایی بود که آن را بالا ارزیابی کردند.

تحقیقات بیشتری برای درک رابطه پیچیده بین سلامت روان و استفاده از سیگار الکترونیکی مورد نیاز است. با این حال، این یافته ها نیاز فوری به رویکردهای پیشگیری و مداخله اولیه برای حمایت از سلامت و رفاه کوتاه مدت و بلندمدت را برجسته می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=351857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.