افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
6

افزودنی روان کننده بتن بکار رفته در ساخت بیمارستان یون درمانی کرج

  • کد خبر : 113370
افزودنی روان کننده بتن بکار رفته در ساخت بیمارستان یون درمانی کرج
بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره 2930-2 ، افزودنی به موادی که در حین فرایند اختلاط  بتن در مقادیر حداکثر پنج درصد وزن سیمان موجود در بتن، به منظور اصلاح خصوصیات بت تازه و یا سخت شده به بتن اضافه می‏شود اطلاق می‏گردد. این روزها استفاده از این محصولات در صنعت ساختمان در جای جای کشور رایج شده و باید از نوع خاصی از آن در هر شرایط آب‌وهوایی استفاده نمود.

در این مقاله قصد داریم راجع به افزودنی بتن به‌کاررفته در ساخت بیمارستان یون درمانی در کرج اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم و انواع مختلف این محصول را معرفی نماییم، تا اطلاعات شما در این زمینه کامل‌تر شود.

 افزودنی بتن چیست؟

بتن یکی از مصالحی است که در انواع پروژه‌های ساخت‌وساز و ساخت سازه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به‌تنهایی مقاومت و استحکام لازم را ندارد، به‌همین منظور برای تقویت ویژگی‌های آن از محصولاتی تحت عنوان افزودنی استفاده می‌شود. این محصولات از تنوع بالایی برخوردارند و هر نوع افزودنی دارای ویژگی‌ها و خواص متفاوتی است.

از انواع مختلف افزودنی بتن می‌توان به افزودنی‌های پوزولانی، روان‌کننده، کندگیر، تندگیر، حباب‌ساز و غیره اشاره کرد که هر کدام در شرایط متفاوت مورداستفاده قرار می‌گیرند و ویژگی‌های مختلفی را در ملات بتن ایجاد می‌کنند.

افزودنی‌ها باتوجه ‌به کاربردهای ویژه‌ای که دارند، توسط شرکت‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند از جمله این مجموعه‌ها می‌توان به شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمانی کپکو (همگرایان تولید) اشاره کرد. کپکو یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان افزودنی‌های شیمیایی است که سال‌های متمادی در این حوزه فعالیت کرده که در بخش‌های بعدی با برخی از محصولات این شرکت آشنا می‌شویم.

معرفی انواع افزودنی بتن مورد استفاده در ساخت بتن بیمارستان یون درمانی کرج

همیشه پروژه‌های بزرگ و البته موفق زیرذره‌بین متخصصین قرار می‌گیرد و دلایل موفقیت را کنکاش می‌کنند. در پروژه‌های عمرانی علاوه بر طراحی دقیق باید از مصالح باکیفیت و کاربردی جدید نیز استفاده کرد تا دوام آن تضمین شود.

در ساخت بتن بیمارستان کرج از مواد افزودنی مختلفی استفاده شده است که قطعا مهندسین با بررسی‌های دقیق تصمیم به استفاده از آنها گرفته‌اند. در ادامه شما را با انواع این محصولات که در این پروژه به‌کار گرفته شده آشنا می‌کنیم.

افزودنی روان‌کننده بتن

این محصول برای کاهش میزان استفاده از آب و برای روان‌سازی بتن مورداستفاده قرار می‌گیرد. با این تفاوت که برخلاف آب، هیچ تأثیر منفی روی کیفیت ملات ایجاد نمی‌کند، بلکه استحکام و مقاومت آن را افزایش می‌دهد. از این محصول به‌طور معمول در مناطقی که قرار است بتن‌ریزی در سطوح غیرقابل‌دسترس انجام شود استفاده می‌شود تا علاوه بر روان‌شدن، ملات قابلیت پخش شدن پیدا کند. این محصول در انواع معمولی، فوق روان‌کننده و ابر روان‌کننده تولید شده و به نام افزودنی کاهنده آب نیز شناخته می‌شود.

 افزودنی تندگیر کننده بتن

در شرایطی که نیاز باشد عملیات بتن‌ریزی سرعت بیشتری داشته باشد و ملات در کمترین زمان ممکن سخت شود، این محصول مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین در آب‌وهوای سرد و در فصول سرد سال نیز این محصول کاربرد دارد.

 افزودنی کندگیر کننده بتن

این محصول از دیگر انواع افزودنی‌ها است که علاوه بر ایجاد مقاومت و دوام بیشتر در بتن و جلوگیری از دانه شدن آن، روند سخت‌شدن آن را افزایش می‌دهد. این محصول بیشترین استفاده را در فصول گرم سال و آب‌وهوای گرم و مرطوب دارد. شما نیز می‌توانید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود و با مشورت گرفتن از کادر مجرب ما در شرکت کپکو بهترین محصولات را برای پروژه‌های بزرگ و کوچک خود به کار بگیرید.

 افزودنی پوزولانی بتن

بیشترین استفاده از این محصول برای ساخت سازه‌های دریایی و یا بتن‌ریزی در مناطق مرطوب است. افزودنی پوزولانی کیفیت بتن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد و از دانه‌دانه شدن و قلیایی‌شدن آن جلوگیری می‌کند و مانع از ترک‌خوردن آن می‌شود.

از دیگر افزودنی‌های کاربردی که مزایای بسیاری برای بتن به همراه دارد، می‌توان به افزودنی حباب‌ساز اشاره کرد. این محصول در فرایند ساخت ملات اضافه شده و با ایجاد حباب‌های فراوان در ملات، میزان نفوذپذیری آن را کاهش می‌دهد، علاوه‌برآن وزن سازه را به طور چشمگیری پایین می‌آورد.

 آشنایی کامل با افزودنی مورداستفاده در بیمارستان یون درمانی در کرج

بیمارستان یون درمانی کرج یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی است که در سال‌های اخیر به‌منظور درمان بیماری‌های سرطانی در کرج افتتاح شده و عملیات احداث و بتن‌ریزی این ساختمان زیر نظر کارشناسان و مهندسین زبده و عالی‌رتبه صورت‌گرفته است.

در بتن‌ریزی بیمارستان کرج باتوجه‌ به شرایط بیمارستان و منطقه احداث بنای آن، از انواع افزودنی‌ها بهره گرفته‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به افزودنی روان کننده بتن اشاره کرد.

افزودنی ابر روان کننده با پایه شیمیایی پلی کربوکسیلات اتر بوده که میزان آب را می‏تواند تا 30 درصد کاهش دهد. ابر روان کننده مورد مصرف در این پروژه با نام تجاری CapcoCrete SPC400 بوده است. این افزودنی سبب توزیع بهتر سیمان، بهبود قابلیت تراکم در شرایط مختلف( در این پروژه تراکم آرماتور بسیار بالا بوده است) و افزایش مقاومت فشاری در نسبت آب به مواد سیمانی برابر می‏شود. همچنین این افزودنی بتن به دلیل کاهش نسبت آب به مواد سیمانی، کاهش جذب آب و نفوذپذیری را به دنبال دارد.

 خرید افزودنی بتن

اکنون با ویژگی‌ها و کاربرد انواع افزودنی آشنا شدید، در صورتی که نیاز به خرید این محصول دارید توصیه می‌کنیم، به مراکز فروش معتبر و فعال در سراسر کشور مراجعه کنید. به این شکل می‌توانید نسبت به کیفیت محصولات آسوده‌خاطر باشید.

از دیگر اقداماتی که برای خرید افزودنی بتن باید موردتوجه قرار دهید، خرید از برندهای معتبر و نام‌آشنا است. خرید از برندهای شناخته شده محصولی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بیشترین تناسب را با نیاز شما دارد و به بهترین شکل ممکن پاسخ نیازتان را می‌دهد.

شرکت همگرایان تولید (کپکو) یکی از بزرگ‌ترین تأمین‌کنندگان افزودنی‌های شیمیایی است که محصولات خود نظیر انواع ابر روان‌کننده‌ها و محصول capcocrete spc400 را با بیشترین میزان کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت‌ها به مشتریان ارائه می‌کند.

درصورتی که از متقاضیان خرید افزودنی بتن از شرکت کپکو هستید، می‌توانید به‌صورت اینترنتی به سایت شرکت همگرایان تولید (کپکو) مراجعه کنید. شما می‌توانید پس از بررسی قیمت ابر روان‌کننده‌ها و محصولات مختلف این شرکت، خرید خود را به‌صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهید. همچنین می‌توانید برای کسب آگاهی بیشتر با شماره تماس ۰۲۱۸۹۳۳۱ تماس حاصل کنید.

 قیمت افزودنی بتن

همان‌طور که گفته شد افزودنی بتن انواع مختلفی دارد و هر نوع آن به دلیل برخورداری از ویژگی‌ها و کارکردهای متفاوت، قیمت‌های متنوعی دارد. علاوه بر این موضوع، قیمت افزودنی بتن باتوجه‌به میزان کیفیت محصول و نوع برند آن نیز متفاوت است. به این صورت که خرید این محصول از برندهای شناخته شده با بیشترین میزان کیفیت، ملزم به پرداخت هزینه‌های بیشتری است.

از دیگر عواملی که قیمت افزودنی بتن را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، می‌توان به نوسانات ارز و بازار و همچنین مقدار محصولی که خریداری می‌شود اشاره کرد. جالب است بدانید که نحوه خرید افزودنی می‌تواند روند کاهش یا افزایش قیمت آن را تعیین کند. در خریدهای اینترنتی به دلیل کاهش برخی از هزینه‌ها چون حمل‌ونقل، قیمت خرید محصول کاهش‌یافته و بسیار به‌صرفه می‌شود. شما می‌توانید در صورت تمایل با ورود به سایت (کپکو) و بررسی قیمت محصولات این برند، خریدی آگاهانه، به‌صرفه و بی‌دغدغه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

جمع بندی

در این مطلب با انواع افزودنی بتن مورد استفاده در ساخت بتن بیمارستان یون درمانی کرج آشنا شدید. همان‌طور که گفته شد افزودنی بتن انواع مختلفی دارد و هر نوع آن می‌تواند ویژگی‌های مختلفی را در ملات بتن ایجاد کند. از جمله افزودنی‌های بتن می‌توان به انواع تندگیر کننده، کندگیر کننده، افزودنی حباب‌ساز و غیره اشاره کرد.

استفاده از این محصولات سبب افزایش مقاومت، کیفیت و استحکام بتن شده و مانع از فرسودگی و ترک‌خوردگی آن در شرایط محیطی مختلف می‌شود. انواع افزودنی امروزه توسط تولیدکنندگان مختلف تولید شده و تحت عنوان برندهای مختلف در بازار عرضه می‌شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.