افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 16 October , 2024
0

افزایش 91 درصدی سودآوری بورس انرژی

  • کد خبر : 398984

به گزارش بازار، ارزش کل معاملات بورس انرژی ایران طی نیمه نخست امسال (منتهی به 10 شهریور) به یک میلیارد و 372 میلیون ریال رسید که نسبت به ارزش معاملات در همان زمان 94 درصد افزایش داشت. سال گذشته بر اساس داده های منتشر شده در کدال؛ جهش ارزش معاملات بورس انرژی در نیمه اول […]

به گزارش بازار، ارزش کل معاملات بورس انرژی ایران طی نیمه نخست امسال (منتهی به 10 شهریور) به یک میلیارد و 372 میلیون ریال رسید که نسبت به ارزش معاملات در همان زمان 94 درصد افزایش داشت. سال گذشته

بر اساس داده های منتشر شده در کدال؛ جهش ارزش معاملات بورس انرژی در نیمه اول سال جاری، بهبود سودآوری بورس انرژی ایران به عنوان یک شرکت پذیرفته شده در بازار سرمایه کشور را رقم زد. سود خالص بورس انرژی در نیمه نخست سال جاری در بازار سرمایه کشور با افزایش 91 درصدی نسبت به مدت مشابه قبل به 606 هزار و 367 میلیون ریال رسید.

بر اساس صورت های مالی حسابرسی نشده بورس انرژی ایران، سود خالص بورس انرژی در نیمه اول سال جاری منتهی به پایان شهریورماه به 606.367 میلیون ریال رسید. این در حالی است که شرکت در مدت مشابه سال قبل (سال مالی 6 ماهه منتهی به پایان شهریور 1402) مبلغ 316.673 میلیون ریال سود خالص کسب کرده بود و بدین ترتیب سود خالص این شرکت در این بار جهش رشد 91 درصدی را نشان داد. رشد درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی بورس انرژی در این مدت عامل اصلی بهبود سودآوری این شرکت بوده است.

درآمد عملیاتی بورس انرژی ایران طی نیمه نخست امسال به 636.518 میلیارد ریال رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 89 درصد افزایش داشت. در عین حال، درآمد غیرعملیاتی بورس انرژی با 78 درصد افزایش به 482 هزار و 492 میلیون ریال رسید.

از حجم و ارزش معاملات صرف نظر کنید.

ارزش کل معاملات ثبت شده در بورس انرژی ایران در نیمه نخست امسال به یک میلیارد و 372 میلیون ریال رسید. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل (شش ماه منتهی به پایان شهریور 1402) ارزش معاملات ثبت شده در این بازار معادل 706 میلیارد ریال بوده است. این جهش ارزش معاملاتی مربوط به افزایش حجم فروش در تمامی بازارهای بورس انرژی ایران در دوره مورد بررسی بوده است.
بورس انرژی در نیمه اول امسال در مجموع 113 روز کاری داشته است. در این زمان بیش از 6 میلیون و 233 هزار و 821 تن محصول در رینگ ملی و در رینگ بین المللی بازار فیزیکی محصولات هیدروکربنی صادر شد. این رقم نسبت به حجم فروش محصولات در همین زمان در سال گذشته 90 درصد افزایش را به ثبت رساند. همچنین ارزش بازار فیزیکی محصولات هیدروکربنی از 666 هزار میلیارد ریال در نیمه اول سال گذشته با رشد 74 درصدی به 1166000 میلیارد ریال رسید.

در نیمه اول سال جاری بازار برق بورس انرژی ایران با گسترش تابلوهای معاملاتی و پذیرش های جدید؛ دستاورد بسیار خوبی بود. در آن زمان 78 میلیارد و 393 میلیون کیلووات ساعت برق در این بازار به فروش می رسید. ارزش بازار برق بورس انرژی در نیمه نخست امسال به 110 میلیارد ریال رسید.

همچنین طی نیمه اول سال جاری ارزش معاملات ثبت شده در بازار مشتقه بورس انرژی ایران به 73 میلیارد ریال رسید که نسبت به ارزش فروش ثبت شده در این بازار طی نیمه اول 254 درصد افزایش داشت. این سال مدت مشابه سال گذشته

همچنین مجموع فروش ثبت شده در بازار سایر اوراق بهادار بورس انرژی ایران طی نیمه نخست امسال به 27 میلیارد ریال رسید که نسبت به ارزش فروش ثبت شده در این بازار طی مدت 104 درصد افزایش نشان می دهد. مدت مشابه سال گذشته

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=398984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.