افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

افزایش 53 درصدی ورود افسران نیروی دریایی توسعه کمی و کیفی ملوانان کشور در دستور کار است.

  • کد خبر : 122031
افزایش 53 درصدی ورود افسران نیروی دریایی توسعه کمی و کیفی ملوانان کشور در دستور کار است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر مرزبان، مدیرکل دریانوردان و سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی به تشریح اقدامات انجام شده برای ممیزی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) پرداخت و گفت: : ممیزی IMO ایران در پاییز سال آینده انجام می شود و تیم ممیزی […]

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر مرزبان، مدیرکل دریانوردان و سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی به تشریح اقدامات انجام شده برای ممیزی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) پرداخت و گفت: : ممیزی IMO ایران در پاییز سال آینده انجام می شود و تیم ممیزی وضعیت اجرای الزامات 6 کنوانسیون اصلی به ویژه SOLAS و MARPOL را طبق چک لیست بررسی می کند.

مدیرکل امور دریانوردان و نمایندگی های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به همین منظور و با هدف آمادگی برای اجرای موفقیت آمیز طرح ممیزی طی 6 ماه گذشته اقدامات متعددی از جمله -ممیزی معاونت ذیربط ستاد و بنادر کشور و استخراج یافته ها، تهیه دفترچه حسابرسی بر اساس مدل IMO، تهیه راهبرد ملی دریایی که در دست پیشنهاد در هیات اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی است. با تصویب طرح ایجاد سیستم کیفیت در حوزه دریایی، تشکیل تیم‌های ممیزی داخلی و برقراری ارتباط و تعامل نزدیک با واحد حسابرسی IMO با هدف هماهنگی و آماده‌سازی مقدمات لازم برای انجام ممیزی در تاریخ مقرر.

رسیدگی به شکایات ملوانان ایرانی و خارجی.
مرزبان در خصوص رسیدگی به شکایات دریانوردان ایرانی و خارجی شاغل در کشتی های تحت پرچم ایران و خارجی اظهار داشت: با توجه به استقبال از موضوعات مختلف دریانوردان اعم از ایرانی و خارجی طی 6 هزار و 1402 ماهه اول، بیش از 250 پرونده مربوط به موضوعات مختلف توسط گروه MLC بررسی و پیگیری شده است.

مرزبان با اشاره به اهمیت توسعه کمی و کیفی دریانوردان تصریح کرد: تداوم افزایش دوره های افسری، رفع موانع کارورزی، افزایش تعداد معلمان دریانوردی، افزایش مراکز آموزش دریایی (مدرسه های هنر و هنرستان های فنی و حرفه ای) . و ارائه منابع و مراجع استاندارد در مورد آموزش دریانوردی از جمله اقداماتی است که مهم است در دستور کار قرار گیرد.

مشارکت در بررسی جامع کنوانسیون STCW
وی با اشاره به اینکه بررسی جامع کنوانسیون STCW (کنوانسیون بین المللی استانداردهای آموزش، گواهینامه و نگهبانی دریانوردان) در کمیته فرعی HTW و همچنین کمیته MSC به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: کنوانسیون مذکور در شرف بررسی است. طی سه سال و با توجه به موقعیت ممتاز ایران در حوزه STCW، قرار است با تشکیل کارگروه های قوی و استفاده از توان متخصصین مراکز آموزشی دریایی کشور و همچنین کشتیرانی، نسبت به اعلام سمت و ارسال مدارک به کمیته مذکور اقدام شود. شرکت ها ، به منظور افزایش نقش ایران در مجامع بین المللی.

افزایش مراکز آموزشی دریانوردی
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص افزایش مراکز آموزش دریانوردی اظهار داشت: در راستای توسعه کمی و کیفی آموزش دریانوردان بر اساس راهکارهای مندرج در نقشه راه آموزش دریانوردی کشور. و طی جلسات، بازدیدها و ممیزی ها مجوز چهار مرکز آموزشی جدید صادر شده و پیش بینی می شود با بهره برداری از این مراکز به طور میانگین 150 نفر به ظرفیت آموزش افسران دریایی کشور اضافه شود.

مرزبان افزود: اعطای مجوز فعالیت به دانشگاه گیلان در زمینه آموزش دریایی برای سفرهای نامحدود، اعطای مجوز به آکادمی دریانوردی محمود آباد (وزارت آموزش و پرورش) و دانشکده فنی و حرفه ای پسران محمود آباد (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری). ). ) در زمینه آموزش دریایی فعالیت کند. از جمله اقدامات انجام شده می توان به سفرهای نزدیک به ساحل و همچنین اعطای مجوز به یک شرکت برای فعالیت در زمینه آموزش دریایی، سفرهای نزدیک به ساحل اشاره کرد.

وی ضرورت توسعه کمی آموزش دریانوردان را برشمرد و اعلام کرد: در این زمینه شاهد افزایش 53 درصدی ورود افسران به دوره‌ها بوده‌ایم و با رایزنی‌ها و جلساتی که با مراکز آموزشی برگزار شد، آموزش دریانوردان و رفع مشکلات پیش روی دوره های افسری، افزایش 53 درصدی در تعداد افراد شرکت داشته ایم، در دوره های افسری دریانوردی در 6 ماهه اول سال 1402 شرکت می کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.