افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

افزایش 30 درصدی نرخ تسهیلات گردشگری

  • کد خبر : 166507
افزایش 30 درصدی نرخ تسهیلات گردشگری

با توجه به شعار و نام سال 1402 به عنوان «کنترل تورم و رشد تولید» رسیدگی به موضوع قیمت تسهیلات گردشگری با حساسیت بیشتری صورت گرفت. پس از بررسی این موضوع در کارگروه تنظیم بازار، سقف افزایش نرخ تسهیلات گردشگری که دارای گواهی کیفیت استاندارد هستند نسبت به سال گذشته حداکثر 30 درصد تعیین شده […]

با توجه به شعار و نام سال 1402 به عنوان «کنترل تورم و رشد تولید» رسیدگی به موضوع قیمت تسهیلات گردشگری با حساسیت بیشتری صورت گرفت. پس از بررسی این موضوع در کارگروه تنظیم بازار، سقف افزایش نرخ تسهیلات گردشگری که دارای گواهی کیفیت استاندارد هستند نسبت به سال گذشته حداکثر 30 درصد تعیین شده است.

البته سقف افزایش نرخ تسهیلات گردشگری طرح مناسب سازی متفاوت است که شامل هتل ها، آپارتمان ها، متل ها، سفره خانه های سنتی، اقامتگاه های بوم گردی، اقامتگاه های سنتی، مسافرخانه ها و واحدهای پذیرایی کنار جاده ای است که در چرخه ارزیابی قرار دارند، اما فاقد هرگونه فعالیت هستند. هنوز گواهی کیفیت خود را دریافت کرده اند. حداکثر افزایش نرخ برای این گروه از تسهیلات گردشگری و واحدهای اقامتی گردشگری غیرقابل تنظیم 25 درصد خواهد بود.

برای آن دسته از تسهیلات گردشگری که بدون توجیه مشمول چرخه ارزیابی نمی شوند، افزایش نرخ در نظر گرفته نمی شود و در صورت موجه بودن، این افزایش حداکثر 15 درصد خواهد بود.

اسماعیل برات معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری از انتشار فهرست بهای گردشگری به صورت الکترونیکی خبر داد. این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می شود و به گفته برات، صدور فهرست بهای الکترونیکی مزایای بیشتری نسبت به روش سنتی و دستی دارد. با این طرح آنلاین، علاوه بر مزایای آماری، سرعت و دقت در نظارت بر ارائه خدمات گردشگری افزایش یافته و کنترل لیست قیمت‌ها و توجه به تخلفات سریع‌تر و بهتر انجام می‌شود.

669251096636

اسماعیل نیز به شما گفت:

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چارچوب سامانه جامع پایش، آمار و اطلاعات گردشگری (جانا) و از این پس فهرست بهای تسهیلات گردشگری، فرآیند صدور فهرست الکترونیکی بها را طراحی و اجرا کرده است. به صورت الکترونیکی

در سامانه جانا برای هر تاسیسات گردشگری بسته به نوع خدماتی که ارائه می دهد، فرآیند مستقل و مستمری طراحی شده است. به عنوان مثال برای هتل ها و مراکز اقامتی امکان ثبت انواع اتاق ها مانند اتاق های یک نفره، دو نفره، سه تخته و سوئیت وجود دارد و یا در صورت داشتن خدمات پذیرایی امکان ثبت انواع میان وعده، غذا و غذاهای گرم وجود دارد. و نوشیدنی های سرد ضمناً اگر واحدی دارای تفریح ​​و سرگرمی گردشگری باشد، به طور پیش فرض انواع خدمات ورزشی و سرگرمی، بازی های رایانه ای و … وجود دارد. در صورتی که واحد گردشگری خدماتی ارائه دهد که در موارد از پیش تعیین شده پیش بینی نشده است، می تواند خدمات خود را در قسمت «سایر» ثبت کرده و نرخ خود را ارائه دهد.

سپس اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با همکاری دستگاه تخصصی مربوطه، فهرست بها را بر اساس ضوابط بخشنامه ابلاغی صادر و از طریق ارگان تخصصی به واحد گردشگری ابلاغ می شود. در صورت وجود).

موضوع دیگری که در لیست قیمت های جدید بررسی می شود، حق سرویس است. بر اساس آیین نامه حق سرویس مصوب 1376، حق سرویس فقط در هتل ها و مسافرخانه ها و زیر واحدهای آنها تا سقف 15 درصد مجاز است و دریافت آن در سایر اماکن گردشگری موجه نیست. ضمناً هزینه اقامت برای کودکان تا ۲ سال رایگان است و از ۲ تا ۱۲ سال در صورت عدم استفاده از سرویس اضافه، نیمی از هزینه دریافت می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.