افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

افزایش 25 درصدی قیمت نان در کردستان نظارت بر بهبود کیفیت نان تشدید شد

  • کد خبر : 312258
افزایش 25 درصدی قیمت نان در کردستان نظارت بر بهبود کیفیت نان تشدید شد

بازار؛ گروه استان ها: در اوایل دولت چهاردهم قیمت نان در استان کردستان افزایش یافت و میانگین قیمت انواع نان با آرد یارانه ای نوع اول ۲۵ درصد افزایش یافت. هنوز یک ماه از افزایش قیمت نان با آرد آزاد در استان کردستان نمی گذرد و این بار قیمت نان یارانه ای نیز افزایش یافته […]

بازار؛ گروه استان ها: در اوایل دولت چهاردهم قیمت نان در استان کردستان افزایش یافت و میانگین قیمت انواع نان با آرد یارانه ای نوع اول ۲۵ درصد افزایش یافت.

هنوز یک ماه از افزایش قیمت نان با آرد آزاد در استان کردستان نمی گذرد و این بار قیمت نان یارانه ای نیز افزایش یافته و باعث نارضایتی و نگرانی مردم استان شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان به خبرنگار بازار گفت: قیمت نان در این استان ۲۵ درصد افزایش یافته و این تغییر قیمت در خبازی اجرا شده است.

وی با اشاره به علت افزایش قیمت نان در استان کردستان گفت: پس از درخواست های مکرر اتحادیه نانوایان در خصوص افزایش قیمت نان، بررسی و تحلیل قیمت نان در دستور کار قرار گرفت. بر اساس دستور و دعوت دولت و بر اساس اسنادی که اتحادیه بررسی ها و گزارش های کارشناسی مربوط به آن را به این اداره کل واگذار کرد و سپس افزایش 25 درصدی قیمت نان در استان تصویب شد.

قیمت نان لواش در کردستان 500 تومان بود

فرزاد سردارزاده ادامه داد: با توجه به قیمت، از این پس قیمت نان لواش ماشینی یارانه ای نوع 1 با وزن چانه 160 گرم و نان لواش ماشینی نوع 2 یارانه ای با وزن چانه 140 گرم از چهار هزار ریال به پنج افزایش می یابد. . هزار ریال انجام داد.

وی ادامه داد: قیمت سنگ سنتی نوع 1 یارانه ای با وزن چانه 625 گرم از 17 هزار ریال به 21 هزار ریال و قیمت سنگ سنتی نوع 2 یارانه ای با وزن چانه 625 گرم از 20 هزار ریال افزایش یافت. به 25 هزار ریال.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: قیمت سنگ ماشینی نوع 1 یارانه ای (هر کیلو) از 38 هزار و 300 ریال به 47 هزار و 500 و قیمت سنگ ماشینی یارانه ای وارد شد. 2 از 44 هزار ریال تا 55 هزار ریال.

سردارزاده افزود: نان تافتون سنتی نوع یک یارانه ای با وزن چانه 250 گرم، از هفت هزار ریال به هشت هزار و 750، نان تافتون نوع 2 یارانه ای با وزن چانه 280 گرم، از هفت هزار ریال به هشت هزار و 750 ریال و نان. میزان یارانه روستایی نوع یک بدون کنجد با وزن چانه 450 گرم از 14000 ریال به 17500 ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: قیمت نان بربر نوع 2 بدون کنجد یارانه ای با وزن چانه 450 گرم از 15 هزار ریال به 18 هزار و 750 ریال افزایش یافت.

افزایش قیمت نان در استان کردستان در حالی رخ داد که چند سالی است قیمت آرد یارانه ای افزایش نیافته و علاوه بر آن کیفیت نان تولیدی در این استان به شدت پایین است و این مشکل موجی از اعتراض ها را به همراه داشته است. و در میان کردستان گلایه هایی وجود داشت.

افزایش قیمت نان در کردستان منوط به ارتقای کیفیت آن است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان در پاسخ به کیفیت نان در استان تصریح کرد: افزایش قیمت نان در استان کردستان منوط به افزایش کیفیت آن و از این حیث افزایش قیمت نان است. نظارت بر این بخش از هفته آینده افزایش خواهد یافت.

علی نوری ادامه داد: کیفیت نان استان کردستان باید ارتقاء یابد و این موضوع در نشست مشترک با رئیس اتحادیه و نمایندگان تولیدکنندگان آرد و نان در شورای آرد و نان استان مطرح و مطرح شد. تصمیم به تشدید نظارت و بازرسی از تولیدکنندگان استان گرفت.

وی با اشاره به تشدید نظارت ها و برخورد با متخلفان در این زمینه گفت: از دستگاه های متولی در استان کردستان انتظار می رود با نظارت و بازرسی مستمر و در صورت کمبود شغل در ارتقای کیفیت نان اهتمام جدی داشته باشند. در این زمینه به آن پرداخته شود.

از سوی دیگر، بازرس کل استان کردستان نیز از ورود سازمان بازرسی به موضوع کیفیت نان خبر داد و اعلام کرد: سازمان بازرسی حاضر به همکاری در این زمینه است و از جایگاه قانونی خود برای دفاع از حقوق مصرف کننده استفاده خواهد کرد.

کردها از افزایش قیمت نان بی کیفیت شکایت دارند

ماجرای افزایش قیمت نان خبازی رایگان پخته و آرد یارانه ای در دو ماه گذشته موجی از گلایه های شهروندان کردستانی را برانگیخته است که معتقدند نان پخته شده در کردستان کیفیت چندانی ندارد نیز در مقایسه است. نسبت به سایر استان های کشور بالاتر است.

در حالی که امروز نان سنگک آزاد پخت در سنندج با قیمتی بین 12 تا 15 هزار تومان به فروش می رسد که مشابه قیمت این نوع نان در تهران 10 هزار تومان است.

علاوه بر افزایش 25 درصدی قیمت نان با آرد یارانه ای در استان کردستان، قیمت نان خبازی با آرد رایگان پخت نیز اخیرا افزایش یافته است و جالب اینجاست که نان خبازی تولید خود را با قیمت بالاتری به فروش می رساند. بالا قیمت نسبت به قیمت اعلام شده

افزایش 25 درصدی قیمت نان در کردستان نظارت بر بهبود کیفیت نان تشدید شد

اگرچه مسئولان استانی وعده نظارت بر بهبود کیفیت نان را می دهند، اما هنوز عرضه نان با قیمت های بالاتر از قیمت رسمی کنترل نشده و معلوم نیست بر چه اساسی کیفیت کنترل می شود.

آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران حاکی از آن است که کردستان در تیرماه امسال سومین استان کشور از نظر نرخ تورم است و نرخ تورم این استان پنج درصد بالاتر از میانگین کشوری است که باید انتظار داشته باشیم. . افزایش قیمت سایر اقلام نیز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=312258

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.