افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

افزایش 200000 نفری جمعیت شهرهای جدید در آینده نزدیک

  • کد خبر : 224876
افزایش 200000 نفری جمعیت شهرهای جدید در آینده نزدیک

به گزارش بازار، سعید غفوری رئیس کمیته میرا و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید روز پنجشنبه 26 اسفندماه در مراسم قرعه کشی 500 قطعه زمین طرح جمعیت جوانان در شهر جدید ایوانکی استان سمنان گفت: با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد: 120 هکتار از 1500 هکتار پیش بینی شده در قالب […]

به گزارش بازار، سعید غفوری رئیس کمیته میرا و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید روز پنجشنبه 26 اسفندماه در مراسم قرعه کشی 500 قطعه زمین طرح جمعیت جوانان در شهر جدید ایوانکی استان سمنان گفت: با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شد: 120 هکتار از 1500 هکتار پیش بینی شده در قالب باغ های شهری ایجاد می شود.

وی افزود: ساخت 1500 هکتار فضای سبز در تمامی شهرهای جدید ایران پیش بینی شده است و پیش بینی می شود در آینده نزدیک 200 هزار نفر به کل شهرهای جدید اضافه شود.

غفوری یادآور شد: 120 هکتار از این طرح در قالب 100 بوستان به فضای سبز شهرهای جدید اضافه می شود و هم اکنون 43 بوستان در حال ایجاد است.

من باید بگویم؛ در شهر جدید ایوانکی، با توجه به پیشنهادات وزارت راه و شهرسازی، الگوی کلی سکونت از خانه های چندخانواری به خانه های ویلایی تغییر کرد. از این رو بر اساس وصول و ثبت نام حدود 50 هزار متقاضی در این شهر جدید و احراز صلاحیت حدود 13 هزار نفر، تاکنون بیش از 5200 واحد مسکونی در قالب زمین ویلا تهیه شده است و به طور جدی به دنبال آن است. تامین 8 هزار واحد دیگر الحاق اراضی شرقی متعلق به شرکت ساختمانی در حال انجام است. در این زمینه 344 واحد مسکونی با افتخار به متقاضیان نهضت ملی مسکن تحویل داده شد.

در راستای انجام ماموریت های قانون حمایت از خانواده و جوانان، از 800 متقاضی نهایی شده شهر جدید ایوانکی، امروز 500 قطعه زمین به شهروندان عزیز تحویل داده شد و 300 قطعه دیگر نیز پس از الحاق تحویل خواهد شد. از سرزمین های جدید

علاوه بر جنبه سکونتی، در تمامی شهرهای جدید، ایجاد همزمان خدمات رفاهی عمومی برای رفع نیازهای ساکنان و ارتقای کیفیت زندگی شهری در دستور کار شهرهای جدید قرار گرفته است که بالاترین مقام وزارتخانه و آن را افتتاح کرد. تحویل و بهره برداری توسط مؤسسات خدماتی نظارت می شود.

همچنین با عنایت به روز درختکاری و گرامیداشت این روز، کمپین کاشت 105000 اصله درخت در شهرهای جدید از دیگر برنامه های توسعه شبکه سرسبزی در این شهرها است که امروز به دستور انجام شد. از مقام عالی این وزارتخانه در تمامی شهرهای جدید به طور همزمان و تا پایان سال. در همین راستا امروز 5000 اصله درخت در شهر جدید ایوانکی کاشته شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=224876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.