افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

افزایش 11 درصدی بارندگی نسبت به میانگین دوره های مشابه در اردبیل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 373227
افزایش 11 درصدی بارندگی نسبت به میانگین دوره های مشابه در اردبیل – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

مجید کوهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مثبت بودن بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در پایان سال هیدرولوژیکی 1403-1402 که از اول مهر ماه 1402 تا پایان سال در نظر گرفته شده است. الف در پایان شهریور ماه 1403 میزان کل بارش جوی استان برابر با 361 میلی […]

مجید کوهی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مثبت بودن بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: در پایان سال هیدرولوژیکی 1403-1402 که از اول مهر ماه 1402 تا پایان سال در نظر گرفته شده است. الف در پایان شهریور ماه 1403 میزان کل بارش جوی استان برابر با 361 میلی متر است که نسبت به میانگین دوره های مشابه درازمدت 11 درصد و نسبت به مدت مشابه 34 درصد افزایش نشان می دهد. دوره آخرین سال آبی

وی افزود: در سال هیدرولوژیکی گذشته به غیر از شهرستان های کوثر، من نمی خواهم و نیر که با کاهش کمتر از 10 درصدی بارندگی مواجه بودند، در سایر شهرها شاهد افزایش 3 تا 21 درصدی میزان بارندگی نسبت به بلندمدت بوده‌ایم که بیشترین افزایش در شهرستان است. مشگین شهر و کمترین آن در شهر اردبیل رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه تحلیل بارش های فصلی در سال گذشته نیز نشان می دهد با وجود کاهش شدید 31 درصدی بارش ها در پاییز سال گذشته که با افزایش دما همراه بود، ادامه داد: خوشبختانه وضعیت بارش ها در استان به تدریج بهبود یافت به طوری که در زمستان، بهار و تابستان به ترتیب 22، 24 و 43 درصد افزایش بارش های استان را شاهد بودیم.

کوهی گفت: از نظر دمایی طی سال گذشته میانگین دمای استان حدود 12.2 درجه سانتیگراد بوده که نسبت به بلندمدت 1.7 درجه افزایش یافته است.

وی افزود: افزایش دمای استان در پاییز و زمستان سال گذشته قابل توجه بود اما به تدریج شاهد بودیم که وضعیت دمایی استان متعادل‌تر شد به طوری که افزایش دمای استان از 3.3 درجه سانتی‌گراد در سال گذشته افزایش یافت. کاهش در سال گذشته به 0.3 درجه سانتیگراد در تابستان امسال بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی فصلی نیز حاکی از بارش های نرمال یا کمتر از نرمال در پاییز امسال است که البته پیش بینی می شود کاهش بارندگی ها چندان جدی نباشد و با نزدیک شدن به فصل تابستان به تدریج بهبود یابد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.