افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

افزایش 10 برابری حجم مبادلات تجاری ایران و کنیا با توجه به ظرفیت‌های موجود کاملاً امکان پذیر است.

  • کد خبر : 26342
افزایش 10 برابری حجم مبادلات تجاری ایران و کنیا با توجه به ظرفیت‌های موجود کاملاً امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و کنیا با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط ایران با کنیا و سایر کشورهای قاره آفریقا وجود دارد، اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط ایران با کنیا و سایر کشورهای قاره آفریقا وجود دارد. […]

به گزارش خبرگزاری برنا، سیدابراهیم رئیسی در نشست مشترک تجار و فعالان اقتصادی ایران و کنیا با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط ایران با کنیا و سایر کشورهای قاره آفریقا وجود دارد، اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط ایران با کنیا و سایر کشورهای قاره آفریقا وجود دارد. مهمترین وظیفه شما بازرگانان و فعالان اقتصادی شناخت توانایی های یکدیگر است.
رئیس جمهور اراده سران ایران و کنیا را برای بهبود روابط اقتصادی و تجاری فیمابین دانست و با اشاره به هدف گذاری برای افزایش 10 برابری حجم مبادلات تجاری در گام نخست توسعه روابط، افزود: امکان افزایش 10 برابری حجم مبادلات تجاری با توجه به ظرفیت های موجود به طور کامل فراهم است.

رئیسی با تاکید بر اینکه دفاتر بازرگانی دو کشور می توانند مسئول شناسایی توانمندی های متقابل باشند، تصریح کرد: توسعه زیرساخت های حمل و نقل و فعال سازی خطوط کشتیرانی، ایجاد فضایی برای تسهیل تردد تجار و گردشگران بین دو کشور از جمله راه اندازی خطوط هوایی، کاهش هزینه های تجاری با تغییر تعرفه ها و تعیین نرخ های ترجیحی و تسهیل ارتباطات پولی، مالی و بانکی ایران، کنیا و سایر کشورهای آفریقایی از جمله زمینه های ضروری برای گسترش تعاملات اقتصادی و تجاری فیمابین خواهد بود.

رئیس جمهور اراده دولت های ایران و کنیا را برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دانست و از تجار و فعالان اقتصادی دو کشور خواست تحقق این هدف را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیسی با اشاره به بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا تصریح کرد: بازدید از این مرکز برای همه شرکت ها، فعالان اقتصادی و بخش های مختلف بهداشت، پزشکی، کشاورزی و انرژی در کنیا حائز اهمیت است تا ببینند ایران امروز، یک محصول پیشرفته و فناورانه است و شرکت های ایرانی توانسته اند بسیاری از محصولات دانش بنیان را به گونه ای کاملاً قابل رقابت با محصولات کشورهای پیشرفته تولید و استاندارد کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برخی از محصولات دانش بنیان ایرانی با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تری نسبت به محصولات مشابه غربی تولید می شود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین بخش های تعامل تجار و فعالان اقتصادی کنیایی با ایران ممکن است همین بخش از دانش ایرانی باشد. -محصولات و محصولات بر اساس.

رئیسی با اشاره به موقعیت کنیا در شرق آفریقا و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا بین خلیج فارس و آسیای میانه گفت: ایران و کنیا از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا روابط آنها یا یکدیگر فقط دوجانبه نیست، بلکه روابط ایران و کنیا بسیار مهم است. می تواند به ارتقای روابط منطقه ای و حتی بین المللی منجر شود.

رئیس جمهور افزود: لازم است وزارتخانه های متولی این حوزه ها در ایران و کنیا با فعالیتی مضاعف از فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور حمایت کنند تا روابط دو کشور هر روز توسعه بیشتری یابد.

رئیسی در پایان با ابراز خرسندی از حضور در نشست مشترک فعالان اقتصادی دو کشور و دیدن تمایل آنها برای ارتقای تعاملات فیمابین، از دست اندرکاران برگزاری این نشست تشکر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=26342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.