افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

افزایش نقدینگی باعث تورم می شود نه افزایش حقوق کارگران/مدیران احمدی نژادی عامل بحران اقتصادی/نیازمند اقتصاددانان ارشد

  • کد خبر : 239781
افزایش نقدینگی باعث تورم می شود نه افزایش حقوق کارگران/مدیران احمدی نژادی عامل بحران اقتصادی/نیازمند اقتصاددانان ارشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی درباره نرخ مشارکت مردمی و نحوه افزایش آن در چرخه تولید، افزود: زمانی که تورم بیش از افزایش دستمزد، قدرت خرید و رفاه اقشار حقوق بگیر رشد می کند. کاهش سیستم مدیریت کشور در روستا اقتصاد دچار مشکل است. تورم در کشور یک مشکل ساختاری است، […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی پازوکی، کارشناس اقتصادی درباره نرخ مشارکت مردمی و نحوه افزایش آن در چرخه تولید، افزود: زمانی که تورم بیش از افزایش دستمزد، قدرت خرید و رفاه اقشار حقوق بگیر رشد می کند. کاهش سیستم مدیریت کشور در روستا اقتصاد دچار مشکل است.

تورم در کشور یک مشکل ساختاری است، باید با غرب تعامل داشته باشیم

این کارشناس اقتصادی درباره رشد نرخ تورم گفت: تورم در کشور ما یک معضل ساختاری است و راه حل دارد و برای حل آن باید با دنیای غرب تعامل داشت و اساسا با کشورهای توسعه یافته در ارتباط بود. با آمدن و شعار دادن، دولت به دنیا کمک خواهد کرد. او می خواهد درست انجام دهد، باید دنبال منافع ملی ایران باشد.

ایران جزو چهار کشور اول با تورم بالا است

وی با اشاره به اینکه ایران جزو چهار کشور اول جهان با تورم بالا است، گفت: اولین گام در ایجاد تحول اقتصادی کنترل نرخ تورم است که برای رسیدن به این امر باید ثبات اقتصادی داشته باشیم، با کنترل نرخ تورم. ، می توانیم به این هدف برسیم.

اولین قدم تغییر سیاست خارجی در راستای منافع ملی است.

این کارشناس با طرح راه حل گفت: ابتدا باید سیاست خارجی را برای حفظ منافع مردم ایران تغییر دهند. باید با دنیا ارتباط برقرار کنند تا اقتصاد ایران از رکود خارج شود. اگر دولت بخواهد ثبات اقتصادی را به اقتصاد ایران بازگرداند و رشد و تولید را در سطح ملی که شعار سال نیز هست افزایش دهد، باید تعامل با جامعه جهانی و غرب را بهبود بخشد و توسعه دهد. سیاست وزارت امور خارجه در مذاکرات باید تغییر کند تا شاهد کاهش نرخ تورم و توسعه اقتصادی باشیم.

رئیس سازمان برنامه بودجه ناکارآمد است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت افزود: امروز سوم اردیبهشت است و هنوز بودجه به مجلس تحویل نشده است و یکی از نقاط ضعف دولت رئیس جمهور استخدام مدیران ضعیف است، این مدیران افرادی هستند که از پایه 2 و درجه یک هستند. دانشگاه های سطح سه که توانایی مدیریت ندارند اکثراً از دولت احمدی نژاد در این دولت سر کار آمدند این مدیران یک بار در آن دولت اقتصاد ایران را خراب کردند اصولاً مدیران دولت رئیسی این کار را نکردند. از دولت احمدی نژاد تنها تفاوت این دوره با آن دوره این بود که در دوره احمدی نژاد پول نفت بود و ناکارآمدی او را پوشش می دهد، الان پول نیست و ناتوانی و ناکارآمدی او مشخص شده است.

سازمان غیر تخصصی برنامه و بودجه.

پازوکی با انتقاد از مدیریت در سازمان برنامه بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه یک سازمان تخصصی است و 70 درصد مدیران آن باید متخصص در آن حوزه باشند و از سازمان انتخاب شوند. اما الان دیگر این ارگان تخصصی نیست چون فردی را در آنجا مسئول می گذارند که دانش این کار را ندارد و حتی یک روز هم کار اجرایی و تخصصی در این زمینه نداشته است، بنابراین دولت باید در ساختار اقتصادی خود تغییراتی ایجاد کند. . . تیم و با وجود این تفکر و تجهیزات، سازمان برنامه بودجه برای حل مشکلات اقتصادی ایران ممکن نیست.

در دوره احمدی نژاد رفاه به حقوق کارمندان اضافه شد و این یک اشتباه بود.

وی ادامه داد: در سازمان برنامه و بودجه مدیری وجود دارد که نقدینگی را عامل تورم در اقتصاد ایران نمی داند. برای افزایش بهره وری باید سیاست ها اصلاح شود.

وی معتقد است: هزینه های دولت زیاد است و حقوق کارکنان دولت واقعی نیست. در دوره احمدی نژاد مزایا به حقوق و کارمندان اضافه شد. قبلاً در دولت های قبلی ما مزایا نداشتیم، حقوق و اضافه کار بود. . دولت از یک سو حقوق کارکنان دولت را 22 درصد افزایش داده و از سوی دیگر به آنها کمک های اجتماعی می دهد. در این شرایط کارمندان زیر 60 سال 80 ساعت اضافه کاری دریافت می کنند و پس از 30 سال پاداش و سنوات دریافت می کنند، کارمندان تمایلی به بازنشستگی ندارند و این باعث رشد بیکاری شده است. این مشکلات ناشی از عدم آشنایی مدیر امور اداری با مقررات است.

اقتصاددانان درجه یک در اقتصاد کار نمی کنند.

پازوکی کارشناس اقتصادی درباره ایجاد نظام حکمرانی خوب گفت: گام دوم ایجاد تحول اداری در دولت است، اقتصاددانان و دانشمندان درجه یک ما گوشه ای نشسته اند و در امور اقتصادی از آنها استفاده نمی شود، این یعنی سیاست های اقتصادی به ترتیب. “. برای تضمین منافع ملی، ایران باید ایجاد شود، با این سازمان امور اداری و سازمان برنامه بودجه نمی‌توانیم به ثبات اقتصادی برسیم.

و افزود: یکی از مشکلات دولت این است که شعار ندهد و هزینه های خود را کاهش دهد چرا و کی؟ افزایش حقوق کارکنان دولت بودجه سازمان ها را 20 تا 30 درصد افزایش می دهد.

پازوکی گفت: رئیس سازمان برنامه ریزی بودجه باید یک گروه کارشناسی تشکیل دهد و بنشیند و فکر کند. اکنون بخش هزینه های دولت در بودجه 1403 مشخص نشده که وقتی درآمد دولت معلوم است چرا درآمدش معلوم نیست.

به جای چاپ پول بدون پشتوانه، املاک را بفروشید

در دولت های گذشته این قسمت از بودجه در 24 آذر هر سال به مجلس ارائه می شد اما در این دولت هنوز به مجلس ارائه نشده است. اموال مازاد دولتی باید در مزایده دولتی برای فروش گذاشته شود.

افزایش دستمزدها اشتباه فعالان صنفی است

مهدی پازوکی در پاسخ به ارتباط افزایش دستمزد کارگران با نرخ تورم افزود: یکی از اشتباهات فعالان کارگری و مدیران برنامه و بودجه این است که فکر می کنند با افزایش دستمزد می توانند تورم افزایش یافته را کاهش دهند. . در جامعه برای کارگران و از سوی دیگر مسئولان برنامه بودجه فکر می کنند با افزایش دستمزد کارگران تورم افزایش می یابد.

وی در ادامه به یکی از مهم ترین عوامل اشاره کرد رشد نرخ تورم و افزود: هر دو گروه اشتباه می کنند، آنچه باعث تورم می شود «افزایش نقدینگی» است. تورم قبل از تعیین دستمزد به دلیل سیاست های اشتباه یک بار افزایش یافت و پس از افزایش دستمزد باید یک بار دیگر افزایش پیدا کند و این مشکل به دلیل کمبود ظرفیت است. دولت تورم را کنترل می کند.

افزایش نقدینگی توسط دولت ایجاد شد.

پازوکی افزود: دولت وقتی کسری بودجه دارد وقتی درآمد دولت 100 درصد و هزینه هایش 120 درصد است یعنی 20 درصد کسری بودجه دارد که باعث افزایش حجم نقدینگی، افزایش تورم و کاهش خرید می شود. قدرت مردم و رفاه جامعه باید ثبات اقتصادی را به اقتصاد ایران برگردانیم.» این همه است دانشگاه ما در کشور داریم که می توانند ادغام شوند و هزینه های دولت را کاهش دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=239781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.