افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
1

افزایش نظارت بر ناجیان غریق و یدک کش با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و دادستانی با اتحادیه ها.

  • کد خبر : 389349
افزایش نظارت بر ناجیان غریق و یدک کش با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و دادستانی با اتحادیه ها.

به گزارش بازار، مهدی امید اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر اخباری در صدا و سیما مبنی بر بی توجهی اتاق بازرگانی ایران به ساماندهی امدادگران و یدک کش های خودرو و ایجاد «سازمان صنفی سراسری» منتشر شده است. . معایب اتحادیه سراسری ناجیان غریق و یدک کش سخنگوی و عضو هیأت اجرایی اتاق بازرگانی […]

به گزارش بازار، مهدی امید اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر اخباری در صدا و سیما مبنی بر بی توجهی اتاق بازرگانی ایران به ساماندهی امدادگران و یدک کش های خودرو و ایجاد «سازمان صنفی سراسری» منتشر شده است. .

معایب اتحادیه سراسری ناجیان غریق و یدک کش

سخنگوی و عضو هیأت اجرایی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: علیرغم اصرار صدا و سیما و یکی از انجمن ها برای ایجاد اتحادیه سراسری، تاریخ نشان داده است که گاهی یک اتحادیه کشوری باعث اجاره، مدیریت شکایات کند، کارشناسی شده است. کمک‌ها سخت است و قیمت‌های ملی باعث تضییع حقوق افراد و فعالان صنفی شده است. بنابراین در جلسات کارشناسی اتاق اصناف ایران به این نتیجه رسید که نظارت و ساماندهی امدادگران خودرو و یدک کش ها در سطح شهری و استانی ضروری است. لذا باید با افرادی که بدون اطلاع از قانون نظام صنفی و امور صنفی به افکار عمومی اهمیت می دهند برخورد قانونی کرد.

مزایا و چالش های شرایط فعلی

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق اتحادیه های حمل و نقل و اتحادیه های مشابه و همگن پروانه کسب صادر می کنیم. فعالان این اتحادیه حق خدمت دارند و عملکرد آنها نیز رصد می شود. در صورت وجود تخلف و شکایت از شما؛ از طریق اتحادیه، اتاق اصناف و سازمان های شهرداری و استانی رسیدگی می شود.

رئیس و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف بیان کرد؛ اما شاهد فعالیت برخی امدادگران خودرو و یدک کش بدون مجوز هستیم که مردم را با مشکل مواجه کرده است. آنها در شهر، بزرگراه ها و حتی حومه شهرها هزینه های اضافی دریافت می کنند و قول می دهند به افرادی که در حین رانندگی مشکل فنی دارند کمک کنند و گاهی خودرو را به تعمیرگاه های غیرمجاز ببرند و به صاحبان آن آسیب وارد کنند.

امیردار افزود: بنابراین مطالبه ارتقای سطح نظارت و ساماندهی بخشهای سیار (از جمله امداد خودرو و یدک کش) مطالبه درستی است. از این رو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران تصمیم به ایجاد اتحادیه های استانی گرفته است. در حوزه امداد و نجات خودرو و یدک کش با جمع آوری گزارش های کارشناسی و در حال اخذ مجوز از وزارت حراست جهت ثبت نام اتحادیه های استانی و برگزاری انتخابات آنها می باشد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این باید عوامل بازدارنده از تخلفات و مشوق ها را برای فعالیت های قانونی و عادلانه افزایش دهیم تا آن دسته از امدادگران خودرویی و یدک کش که تاکنون اقدامی برای اخذ یا تمدید پروانه کسب سیار خود نکرده اند در این امر مهم توجیه شوند. در آن زمان است که می توان اعمال قوانین را توسط آنها کنترل کرد، رعایت حقوق مالکان خودرو را پیش بینی کردند و امتیازاتی از جمله اختصاص سهمیه سوخت و لاستیک را برای فعالان این اتحادیه ها در نظر گرفتند. این امر با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و دادستانی با اتحادیه های صنفی و اتاق های صنفی امکان پذیر است.

امید گفت: نمونه هایی از این اقدامات برای بخش بیل مکانیکی و جرثقیل انجام شده است که امیدواریم با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و دادستانی برای امدادگران خودرو و جرثقیل ها نیز این اقدامات انجام شود.

سخنگوی و عضو هیأت اجرایی اتاق اصناف ایران در پاسخ به ادعای دیگری که از صداوسیما مطرح شد، گفت: هیچکس نمی تواند بابت تشکیل اتحادیه حق الزحمه دریافت کند. زیرا تمامی این فرآیندها زیر نظر وزارت امنیت، نظام و برگزاری انتخابات انجام می شود. بنابراین اتاق بازرگانی ایران هرگونه ادعای تشکیل اتحادیه از طرق غیرقانونی را کذب محض می داند و این ادعا پیگرد قانونی دارد.

امیرادا گفت: اتاق اصناف ایران به عنوان حافظ بازار همواره در کنار مردم و دولت بوده و در تلاش است ضمن پیگیری منافع اصناف، منافع جامعه را نیز در نظر بگیرد. ساماندهی ناجیان غریق و یدک کش ها نیز برای ما و سایر بخش ها مهم است و سعی می کنیم به بهترین نحو آن را مدیریت کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.