افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن باعث نوسانات بازار شد

  • کد خبر : 309587
افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن باعث نوسانات بازار شد

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که نرخ بهره را تا 0.25 درصد افزایش داده است. این امر باعث نوسانات در بازارهای کریپتو، بورس اوراق بهادار و قیمت ین ژاپن شد. قیمت بیت کوین از سطح حمایت 65000 دلار بازگشت. مقایسه قیمت صرافی های ایران بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland […]

بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که نرخ بهره را تا 0.25 درصد افزایش داده است. این امر باعث نوسانات در بازارهای کریپتو، بورس اوراق بهادار و قیمت ین ژاپن شد. قیمت بیت کوین از سطح حمایت 65000 دلار بازگشت.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، بانک مرکزی ژاپن امروز صبح افزایش نرخ بهره همراه با کاهش خرید اوراق قرضه اعلام کرد. این تصمیم به اندازه‌ای تأثیرگذار بود که بازار کریپتو را متحول کرد و قیمت بیت‌کوین را به سطح حمایت بحرانی خود یعنی 65000 دلار بازگرداند، که اکنون در زمان نگارش مقاله به بالاتر از سطح حمایت بحرانی بازگشته است.

افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن

صبح امروز بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد که نرخ بهره را به 0.25 درصد افزایش داده است. این امر منجر به نوسانات شدید قیمت بیت کوین، بازار سهام و قیمت ین ژاپن شد. بانک ژاپن همچنین اعلام کرد که خرید ماهانه اوراق قرضه خود را تا سه ماهه اول سال 2026 به حدود 3 تریلیون ین (19.6 میلیارد دلار) کاهش خواهد داد. جالب توجه است که تحلیلگران کاهش شدیدتر برنامه خرید اوراق قرضه ژاپن را پیش بینی می کردند.

کاهش مداوم ین ژاپن در برابر دلار آمریکا، بانک مرکزی ژاپن را مجبور به افزایش نرخ بهره در سال جاری کرده است. این اولین بار در دو دهه اخیر است که نرخ بهره در ژاپن مثبت شده است. Charu Chanana، رئیس استراتژی ارز در Saxo Markets به بلومبرگ گفت:

با توجه به پایین بودن استانداردهای بانک ژاپن، افزایش نرخ بهره یک اقدام تهاجمی از سوی بانک مرکزی ژاپن است. اگر فدرال رزرو امروز نشانه روشنی از کاهش نرخ بهره در سپتامبر ارائه نکند، فشار بر ین ژاپن احتمالا ادامه خواهد داشت. بازار سهام ژاپن باید با احتیاط بیشتری عمل کند و کاهش خرید اوراق قرضه توسط بانک ژاپن احتمالا بانک ها را ناامید خواهد کرد.

بانک مرکزی ژاپن، دلیل نوسانات قیمت بازار

در زمان نگارش این مقاله، نوسانات قیمت بیت کوین در چند ساعت گذشته افزایش یافته و دو بار به سطح حمایت 65500 دلار بازگشته است. با توجه به اینکه امروز جلسه فدرال رزرو برگزار می شود و به تاریخ انقضای گزینه های بیت کوین نزدیک می شویم، این نوسانات قیمت می تواند حتی بیشتر شود. علاوه بر این، کوه Gox اوایل امروز نیز بر نوسانات قیمت بیت کوین تأثیر گذاشت.

در کنار بیت کوین، بازار ارزهای دیجیتال نیز درگیر این نوسانات است و قیمت اتریوم در حدود 3300 دلار در نوسان است. همچنین، امروز با ورود نقدینگی مثبت به ETF اتریوم، ممکن است شاهد حرکت مثبت در قیمت اتریوم باشیم. از سوی دیگر، قیمت ریپل با 9 درصد افزایش قیمت برخلاف جو منفی بازار رشد خوبی را تجربه کرد.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-07-31 15:40:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=309587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.