افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

افزایش مصرف خون در روزهای سرد سال / درخواست گروه خونی منفی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 193972
افزایش مصرف خون در روزهای سرد سال / درخواست گروه خونی منفی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی گفت: در ایام سرد سال، بارندگی های زمستانی، افزایش بیماری های فصلی و آلودگی هوا، مراجعه مردم به مراکز اهدای خون کاهش می یابد، این در حالی است که در فصل زمستان، مصرف خون و … فرآورده های آن افزایش می یابد علت جراحی افزایش می یابد بنابراین […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی گفت: در ایام سرد سال، بارندگی های زمستانی، افزایش بیماری های فصلی و آلودگی هوا، مراجعه مردم به مراکز اهدای خون کاهش می یابد، این در حالی است که در فصل زمستان، مصرف خون و … فرآورده های آن افزایش می یابد علت جراحی افزایش می یابد بنابراین ذخایر خون در سازمان انتقال خون باید در حد عالی باشد.

وی در خصوص شیوع گروه های خونی در کشور افزود: 90 درصد افرادی که خون اهدا می کنند دارای گروه خونی مثبت هستند و تنها 10 درصد از اهداکنندگان دارای گروه خونی منفی هستند که حداقل 4 درصد، حداقل 3 درصد و b کمتر است. 2% AB منفی چون نادرترین خون در جامعه یک درصد است.

حاجی بیگی از شهروندانی که دارای گروه خونی منفی هستند خواست توجه بیشتری به اهدای خون داشته باشند زیرا گروه های خونی منفی جمعیت کمتری را تشکیل می دهند و در مواقع ضروری و بحران به این گروه های خونی بیشتر نیاز است.

وی همچنین به مشارکت کم زنان در اهدای خون اشاره کرد و گفت: در دنیا به طور معمول 33 درصد زنان در اهدای خون مشارکت می کنند اما در ایران درصد مشارکت زنان 4.5 درصد است. به دلایل فیزیولوژیکی، زنان می توانند 3 بار در سال خون اهدا کنند و ما از زنان می خواهیم که سهم بیشتری در اهدای خون داشته باشند.

معاون مدیریت منابع و توسعه سازمان انتقال خون ایران همچنین با اشاره به اینکه این سازمان باید روزانه بیش از هزار بیمارستان و مرکز درمانی کشور را پاسخگو باشد، افزود: در حال حاضر ذخایر خونی کشور راکد است. اما برای حفظ ذخایر خون باید اهدا شود، خونریزی مداوم است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=193972

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.