افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
2

افزایش محسوس دمای هوا در برخی استان ها در این ماه

  • کد خبر : 328770
افزایش محسوس دمای هوا در برخی استان ها در این ماه

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن تاکید بر افزایش چشمگیر دمای کشور در فلات مرکزی مانند تهران و اصفهان طی این ماه، از کاهش تدریجی دما تا آغاز هفته آینده خبر داد. . احد تعزیفی در گفت وگو با ایسنا وی افزود: دمای هوای کشور در مرداد ماه به […]

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور ضمن تاکید بر افزایش چشمگیر دمای کشور در فلات مرکزی مانند تهران و اصفهان طی این ماه، از کاهش تدریجی دما تا آغاز هفته آینده خبر داد. .

احد تعزیفی در گفت وگو با ایسنا وی افزود: دمای هوای کشور در مرداد ماه به طور متوسط ​​2.6 درجه سانتیگراد گرمتر از وضعیت نرمال بوده که عدد بالایی محسوب می شود.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: در سال جاری فلات مرکزی شامل استان های تهران، قم، اصفهان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی و سمنان و مرکزی تجربه یک دوره گرم قابل توجهی به ویژه در مرداد ماه، تعداد روزهای وقوع دما در محدوده بالا معنی دار بود.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر میانگین دمای هوای استان های تهران، یزد، اصفهان، کرمان و قم 3 تا 8 درجه سانتی گراد بالاتر از نرمال بوده است. این رقم بالایی است، به ویژه به این دلیل که این ناهنجاری دما در گرم ترین دوره رخ داده است.

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: در نتیجه این وضعیت گرمای طولانی و قابل توجهی را احساس کرده ایم و باعث مصرف انرژی بیشتر شده است به طوری که در تهران مجبور به استفاده از آن هستند. دستگاه های خنک کننده در روز و شب و در نقاط گرمتر مانند قم و یزد این مشکل جدی تر است.

وی ادامه داد: در این مدت دمای هوا در شهرهای شمال، جنوب شرق کشور و تا حدی در غرب کشور نرمال بوده و حتی در سواحل شمالی به ویژه در هفته جاری ناهنجاری دمایی منفی به دلیل وجود دارد. به موج باران

وی در پایان درباره وضعیت دمای هوا در شهریور ماه گفت: با فرا رسیدن شهریور ماه کاهش نسبی دما مشاهده می شود و امروز و فردا (26 و 7 مردادماه) دمای هوا در کلانشهرها کاهش می یابد. تهران کاهش می‌یابد، هرچند کمینه دمای هوا در این هفته به 30 درجه سانتی‌گراد نزدیک شد و حتی از این میزان نیز فراتر رفت. دمای هوا طی هفته آینده بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و منجر به کاهش مصرف انرژی می شود زیرا هر درجه افزایش دما در شرایط دمایی بالا باعث افزایش قابل توجه مصرف انرژی می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328770

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.