افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

افزایش قیمت نفت.

  • کد خبر : 310431
افزایش قیمت نفت.

آفتاب نیوز: قیمت معاملات نفت برنت با 46 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 81 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 55 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 78 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص دیروز 4 درصد افزایش یافتند. با […]

آفتاب نیوز:

قیمت معاملات نفت برنت با 46 سنت معادل 0.6 درصد افزایش به 81 دلار و 30 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 55 سنت معادل 0.7 درصد افزایش به 78 دلار و 46 سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص دیروز 4 درصد افزایش یافتند. با این حال، نفت خام برنت در ماه جولای حدود 7 درصد و وست تگزاس اینترمدیت حدود 4 درصد ماه به ماه کاهش یافت.

ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، این نگرانی را ایجاد کرده است که جنگ 10 ماهه در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس می تواند به نبردی گسترده تر تبدیل شود که عرضه نفت را مختل کند.

یکی دیگر از عواملی که از افزایش قیمت نفت حمایت کرد، کاهش قیمت دلار و همچنین آمارهای منتشر شده در آمریکا بود که بزرگترین مصرف کننده نفت در جهان است.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، تقاضای صادراتی قوی باعث شد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 26 جولای با 3.4 میلیون بشکه کاهش به 433 میلیون بشکه برسد.

در همین حال، پس از اینکه فدرال رزرو احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر افزایش داد، ارزش دلار در روز پنجشنبه به کاهش خود ادامه داد. دلار ضعیف‌تر تقاضا برای نفت را از سوی سرمایه‌گذاران دارای ارزهای دیگر افزایش می‌دهد.

در حالی که کارخانه ها با کاهش سفارشات جدید و قیمت های پایین دست و پنجه نرم می کردند، داده های رسمی چین در روز چهارشنبه نشان داد که فعالیت تولیدی در ماه جولای به پایین ترین حد در پنج ماه گذشته رسیده است. نظرسنجی بخش خصوصی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد، فعالیت تولیدی چین برای اولین بار در 9 ماه گذشته در ماه جولای با کاهش سفارشات جدید کاهش یافت.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر فیلیپ نوا، گفت که سرمایه گذاران در مورد تقاضای بلندمدت چین مطمئن نیستند و افزود که این نگرانی همچنان رشد قیمت نفت را محدود می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310431

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.