افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در مهرماه ادامه رکود در بازار مسکن

  • کد خبر : 410377
افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در مهرماه ادامه رکود در بازار مسکن

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: شاخص بهای مصرف کننده خانوار کشور در مهرماه امسال به عدد ۲۷۸.۱ رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۷ و ۳۱.۶ ​​درصد افزایش داشته است. همچنین این شاخص در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: شاخص بهای مصرف کننده خانوار کشور در مهرماه امسال به عدد ۲۷۸.۱ رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲.۷ و ۳۱.۶ ​​درصد افزایش داشته است. همچنین این شاخص در دوازده ماه منتهی به ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 33.6 درصد افزایش داشته است.

ضریب اهمیت مسکن مهر ماه مشابه شهریورماه 33.96 واحد اعلام شد و تغییری نکرده است. شاخص مسکن نیز در مهرماه به 264.1 واحد رسید، در حالی که این رقم در شهریور 255.6 واحد بود که نشان دهنده افزایش شاخص مسکن در مهرماه است.

تورم ماهانه مسکن مهر 3.3 درصد و در شهریورماه تورم ماهانه مسکن 2.9 درصد بوده که نشان دهنده افزایش تورم ماهانه مسکن در اولین ماه پاییز است.

تورم نقطه به نقطه 40.9 درصد بود در حالی که تورم نقطه به نقطه در شهریور 42.3 درصد بود که نشان دهنده کاهش تورم نقطه به نقطه مسکن در مهرماه بود.

تورم سالانه مسکن در مهرماه به 41.8 درصد رسید. در حالی که این رقم در شهریور 41.7 درصد بوده که نشان دهنده افزایش تورم سالانه مسکن مهر است

به همین ترتیب، تورم سالانه مسکن در مهرماه به 41.8 درصد رسید. در حالی که در شهریور ماه این رقم 41.7 درصد بوده که نشان دهنده افزایش تورم سالانه مسکن مهر است.

ضریب اهمیت اجاره مسکن مهر ماه همانند شهریور ماه 33.60 واحد اعلام شد و تغییری نکرده است. شاخص اجاره بها نیز در مهرماه به 263.6 واحد رسید، در حالی که این رقم در شهریور 255.1 واحد بود که نشان دهنده افزایش شاخص اجاره در مهرماه است.

تورم ماهانه اجاره مسکن در مهرماه 3.3 درصد و در شهریور 2.9 درصد بوده که نشان دهنده رشد تورم ماهانه اجاره در مهرماه است.

تورم نقطه به نقطه اجاره بها در مهرماه رقمی معادل 41 درصد را نشان می دهد که نسبت به تورم 42.3 درصدی شهریور ماه کاهش یافته است.

این در حالی است که تورم نقطه به نقطه اجاره بها در مهرماه رقم 41 درصد را نشان می دهد که در مقایسه با رقم تورم شهریور 42.3 درصد کاهش داشته است.

به همین ترتیب، تورم سالانه اجاره بها در ماه اکتبر به 41.8 درصد رسید. در حالی که این رقم در شهریور 41.7 درصد بوده که نشان از افزایش تورم سالانه در شهریور ماه دارد.

اگرچه این گزارش نشان می دهد که تورم مسکن در اولین ماه پاییز نباید تعجب آور باشد، اما آنچه همه فعالان بازار مسکن به آن اذعان دارند این است که رکود همچنان بر بازار مسکن سایه افکنده است.

آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار املاک نشان می دهد که در حال حاضر این بازار برای متقاضیان و سرمایه گذاران جذابیتی ندارد و کل معاملات در تهران به یک چهارم حالت عادی رسیده است. علاوه بر این، به نظر می رسد نرخ رشد قیمت مسکن کند شده و اکنون نیمی از تورم کلی است.

بر اساس گزارش های موجود، تعداد کل معاملات انجام شده در تیر و مرداد امسال در شهر تهران به ترتیب 3559 و 3665 بوده که کاهش شدیدی را نشان می دهد. در شرایطی که شرایط بازار عادی است، باید حدود 15 هزار معامله مسکن در تهران انجام شود، اما اکنون این رقم به یک چهارم شرایط عادی رسیده است.

در سه سال گذشته کم و بیش همین وضعیت در بازار املاک حاکم بود و تنها در خرداد 1401 حدود 14 هزار معامله در تهران انجام شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.