افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

افزایش قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ بهره؛ آیا پیشرفتی ادامه می‌یابد؟

  • کد خبر : 17055
افزایش قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ بهره؛  آیا پیشرفتی ادامه می‌یابد؟

پس از اعلام 0.25 درصد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، انتظار می‌رفت قیمت بیت کوین دچار نوسانات شدید شد. پس از آن اکثر آلت کوین‌ها نیز ریزش دارد. به طور خاص آلت کوین‌هایی که به نوعی با بلوکچین ترون و جاستین سان در ارتباط بودند پس از برخورد قانونی SEC، سنگینی را تجربه کردند. […]

پس از اعلام 0.25 درصد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، انتظار می‌رفت قیمت بیت کوین دچار نوسانات شدید شد. پس از آن اکثر آلت کوین‌ها نیز ریزش دارد. به طور خاص آلت کوین‌هایی که به نوعی با بلوکچین ترون و جاستین سان در ارتباط بودند پس از برخورد قانونی SEC، سنگینی را تجربه کردند. با این حال، قیمت BTC دیروز به 28000 دلار می رسد و با 3.74 درصد رشد، روزانه خود را در سطح 28.343 دلار ببندد.

به نقل از کریپتوپوتیتو، همزمان با بحرانی بانک جهانی در چند هفته اخیر، قیمت بزرگترین ارز دیجیتال از 28000 دلار فراتر رفت و به اوج 9 ماه خود رسید. پیش از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال، قیمت بیت کوین باز هم افزایش یافت و تا مرز ۲۹ هزار دلار پیش‌روی کند.

افراد مشهور چون بیل آکمن (Bill Ackman) و ایلان ماسک (Elon Musk) در واکنش به بحران بانکی اخیر که گریبانگیر بانک‌های آمریکا است، کرده بودند فدرال برنامه ریزی افزایش نرخ بهره خود را تغییر دهد. با این حال علی‌رغم مخالفت‌ها فدرال رزرو نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داد. به نظر تحلیلگران، این موضوع احتمال ورود اقتصاد آمریکا به رکود را افزایش داده است.

بیت کوین با نوسانات آنی به این خبر واکنش نشان داد و از اوچ چند ماه خود تا ۲۶۷۰۰ دلار کاهش یافت. پس از آن، روند نوسانات تغییر کرد و قیمت بیت کوین افزایش یافت. همین امر باعث شد که تعداد زیادی از پوزیشن های بیان شده با ارزشی بالغ بر 26 میلیون دلار لیکوییید شود.

مطالعه کنید: نرخ بهره در آمریکا 0.25 درصد افزایش یافت. واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ساعتی؛ منبع: تریدینگ ویو

زمانی که در بالا مشاهده می‌کنید، قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد پس از سخنرانی جروم پاول، میانگین متحرک ساده 200 ساعت برای قیمت BTC نقش حمایت را ایفا کرد. البته باید توجه داشت بیت کوین در بازیابی قیمت پس از تلاطمات چهارشنبه شب تنها نبوده است.

پس از سخنرانی جروم پاول شاخص قدرت دلار وارد روندی نزولی شد و شاخص SPX هم برای مدتی به بالای سطح ۴۰۰۰ بازگشت. شاخص DXY در حال حاضر ۱۰۲.۸۶ است.

شاخص قدرت دلار
نمودار شاخص قدرت دلار در تایم فریم ۱ ساعت؛ منبع: تریدینگویو

در حال حاضر، قیمت لحظه‌ای بیت کوین ۲۸.۱۳۶ دلار است و دامیننس آن تا ۴۷.۳۹ درصد افزایش یافته است.

نهنگ‌ها مسبب رالی صعودی اخیر نبودند

همزمان با نوسانات بعدی قیمت بیت کوین، تعداد آدرس‌ها بیش از 100 واحد از این ارز از مارس (اسفند) در سال گذشته به طور متوسط ​​کاهش یافته و 12 درصد را تجربه کرده است.

با توجه به تعداد این آدرس‌ها می‌توان سرمایه‌گذاران سازمانی به بیت کوین را متوجه شد. بر همین اساس، به نظر می‌رسد این دسته از سرمایه‌گذاران نسبت به اضافه کردن بیت کوین به خزانه خود بی‌میل شده‌اند.

تعداد شماره‌های دارای بیش از ۱۰۰۰ واحد بیت کوین
تعداد شماره‌های شامل بیش از ۱۰۰۰ واحد بیت کوین؛ منبع: گلس‌نود

در رابطه با اتریوم اما این روند متفاوت است. علیرغم ارتباط قیمتی تنگاتنگ بیت کوین و اتریوم در طول سال‌های نهنگ‌های اخیر، به نظر می‌رسد در حال حاضر بیشتر به دومین دوربین دیجیتال بزرگ بازار متمایل می‌شود که از ماه مارس سال گذشته، تعداد نهنگ‌های حاوی بیش از 100 واحد باشد. ٪ افزایش یافته است.

نهنگهای اتریوم
تعداد شماره‌های شامل بیش از 100 واحد اتریوم؛ منبع: گلس‌نود
  • تاثیر افزایش 0.25٪ نرخ بهره و سخنرانی جروم پاول در سایر بازارها چه بود؟

پس از افزایش 0.25 درصد نرخ بهره و سخنرانی جروم پاول شاخص قدرت دلار افت شدیدی را تجربه کرد و حتی سطح 102 را برای مدتی از دست داد. از سوی دیگر شاخص S&P 500 برای مدتی به بالای 4000 بازگشت و قیمت طلا نیز از چهارشنبه تا امروز حدود 50 دلار در هر انس افزایش یافت و مجدداً مقاومت 2000 دلاری را آزمایش کرد.

  • آیا پیشرفتی قیمت بیت کوین ادامه می‌یابد؟

با توجه به افزایش احتمال «Hard Landing» و ورود اقتصاد آمریکا به رکود در ادامه سال ۲۰۲۳ و همچنین غیاب نهنگ‌ها در سطح بالای ۲۶۰۰۰ دلار، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی خرس‌ها استدلال‌های قوی‌تری دارند.

{“@context”:”https://schema.org”،”@type”:”FAQPage”،”mainEntity”:[{“@type”:”Question”,”name”:”تاثیر افزایش ۰.۲۵٪ نرخ بهره و سخنرانی جروم پاول بر سایر بازارها چه بود؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”نرانی جروم پاول شاخص قدرت دلار افت شدیدی را تجربه کرد و حتی سطح ۱۰۲ را برای مدتی از دست داد. از سوی دیگر شاخص S&P 500 برای مدتی به بالای ۴۰۰۰ بازگشت و قیمت طلا نیز از چهارشنبه تا امروز حدود ۵۰ دلار در هر انس افزایش یافت و مجددا مقاومت ۲۰۰۰ دلاری را آزمایش کرد.”}},{“@type”:”Question”,”name”:”آیا روند صعودی قیمت بیت کوین ادامه می‌یابد؟”,”acceptedAnswer”:{“@type”:”Answer”,”text”:”ا توجه به افزایش احتمال «Hard Landing» و ورود اقتصاد آمریکا به رکود در ادامه سال ۲۰۲۳ و همچنین غیاب نهنگ‌ها در سطوح قیمت بالای ۲۶٬۰۰۰ دلار، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی خرس‌ها استدلال‌های قوی‌تری دارند.”}}]}

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-03-24 14:26:47

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.