افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

افزایش قیمت انرژی باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود

  • کد خبر : 401127
افزایش قیمت انرژی باعث افزایش قیمت بیت کوین می شود

بر اساس گزارش بازار به نقل از کوین تلگراف، آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران صرافی ارز مجازی بیت مکس، معتقد است که اگر تنش در خاورمیانه قیمت نفت و انرژی را افزایش دهد، قیمت بیت کوین نیز افزایش خواهد یافت. هیز در 16 اکتبر در وبلاگ خود نوشت که در صورت تشدید درگیری بین ایران […]

بر اساس گزارش بازار به نقل از کوین تلگراف، آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران صرافی ارز مجازی بیت مکس، معتقد است که اگر تنش در خاورمیانه قیمت نفت و انرژی را افزایش دهد، قیمت بیت کوین نیز افزایش خواهد یافت.

هیز در 16 اکتبر در وبلاگ خود نوشت که در صورت تشدید درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی، قیمت نفت افزایش می یابد و بنابراین قیمت سایر حامل های انرژی نیز افزایش می یابد. زیرا کشورهایی که با کمبود نفت مواجه هستند برای پیشبرد اقتصاد خود به گزینه های جایگزین روی می آورند.

او گفت: پس قیمت بیت کوین چه خواهد شد؟

هیز معتقد است که سودآوری استخراج ارز مجازی می تواند با دشواری های این کار سازگار شود. اما اگر نرخ هش کاهش یابد، دشواری ماینینگ نیز کاهش می‌یابد و تازه واردان می‌توانند بیت کوین را به صرفه‌تر از نظر انرژی استخراج کنند.

او نمونه های تاریخی از افزایش قیمت مواد خام بین سال های 1973 تا 1982، یعنی زمان بحران های نفتی در دوران تحریم نفتی اعراب و انقلاب ایران را ارائه کرد. در آن زمان تقریباً همزمان با افزایش قیمت نفت، قیمت نفت 412 درصد و قیمت طلا 380 درصد افزایش یافت.

درست است که بیت کوین در آن بحران‌های نفتی وجود نداشت، اما در دوره‌های تورم بالا تا حدی با سایر کالاها همبستگی نشان داده است.

هیز ادامه داد: “اگر نفت خاورمیانه از بازار خارج شود، بیت کوین واکنش نشان می دهد و مطمئناً قیمت آن در مقایسه با انرژی افزایش می یابد.”

قیمت نفت در هفته گذشته کاهش یافته است، اما بیت کوین در هفته گذشته بیش از 8 درصد افزایش یافته و برای اولین بار از اواخر جولای به 68000 دلار رسیده است.

قیمت طلا به رکورد جدیدی رسید و از 2700 دلار گذشت.

این افزایش قیمت به دلیل تمایل سرمایه گذاران به حمایت مطمئن در جریان بی ثباتی های ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تشدید تنش ها در خاورمیانه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=401127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.