افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
3

افزایش قیمت آهن تا اواخر پاییز

  • کد خبر : 122250
افزایش قیمت آهن تا اواخر پاییز

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهنروند باثبات و آرام بازار آهن و فولاد دیروز در اکثر مناطق ادامه یافت و قیمت آهن آلات در زیرمجموعه های مختلف بازار با افزایش و کاهش جزئی همراه بود. به طور کلی، بازار در رکود و فرسایش عمیق است. اوضاع بازار ارز نسبتا آرام بود و قیمت […]

به گزارش بازار به نقل از قیمت آهنروند باثبات و آرام بازار آهن و فولاد دیروز در اکثر مناطق ادامه یافت و قیمت آهن آلات در زیرمجموعه های مختلف بازار با افزایش و کاهش جزئی همراه بود. به طور کلی، بازار در رکود و فرسایش عمیق است.

اوضاع بازار ارز نسبتا آرام بود و قیمت دلار نوسان چندانی نداشت. در پایان هر دلار در بازار آزاد 51 هزار و 400 تومان اعلام شد. محمدرضا بهانر، عضو مجمع ارزیابی نرخ ارز معتقد است: قیمت دلار تا پایان سال 15 تا 20 درصد افزایش نمی یابد و در نهایت نرخ نوسان بین 2 تا 3 درصد خواهد بود.

بررسی نوسانات قیمت آهن
دیروز قیمت میله های آجدار در برخی شرکت ها بین 50 تا 200 تومان کاهش یافت، اما در اکثر نقاط فروش ثبات قیمت حفظ شد.

قیمت میلگرد 14 در اصفهان با 50 تومان کاهش به حدود 24 هزار و 700 تومان رسید که نشان دهنده تفاوت 2 هزار تومانی این محصول با قیمت زمین میلگرد است. حداقل قیمت زره آجدار دیروز بین 22200 تا 22500 تومان با 100 تومان کاهش نسبت به روز یکشنبه برآورد شد.

قیمت میلگرد متوسط ​​با کاهش 150 تومانی در هر کیلو به 22 هزار و 300 تومان رسید، اما میلگرد امیرکبیر خزر با حدود 150 تومان افزایش و قیمت میلگرد استاندارد این کارخانه 23 هزار تومان اعلام شد.

قیمت روز اسلحه آهنی نیز در مراکز فروش مختلف با کاهش از 10 هزار تومان به 50 هزار تومان در برخی سایزها اعلام شد، اما قیمت اسلحه آهنی کرمانشاه و اهواز در برخی سایزها با افزایش 10 هزار تومانی همراه شد.

علاوه بر این، قیمت گوشه، قیمت ناودانی و قیمت سپر نیز با توجه به جو کلی بازار ثابت اعلام شد. قیمت پروفیل صنعتی، قیمت پروفیل سبک، قیمت پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل ها تغییری نکرد. پس از افزایش قیمت پروفیل که از آخرین ماه تابستان آغاز شد، بدون توجه به وضعیت کلی بازار در کانال فعلی خود مقاومت کرده و در حال حاضر با توجه به اینکه در اواسط آبان ماه هستیم، قیمت کاهشی نداشته است. بسیار

بنابراین هر کیلو از این محصول 38 هزار تومان تبلیغ می شود که با این محاسبه اختلاف قیمت پروفیل با قیمت پایین تر میله آجدار 72 درصد اعلام شده است که رقمی چشمگیر و بی سابقه است. در عین حال پروفیل با کمبود و کاهش تولید مواجه است و مازاد تولید در بازار میلگرد داریم.

قیمت انواع لوله بدون درز و بدون درز نیز ثابت ماند مانند قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله مبلی و ….

قیمت روز کاغذ مشکی نیز در اکثر کارخانجات ثابت اعلام شد، اما قیمت کاغذ مشکی متبرک از 200 تومان به 500 تومان بر روی محصولات آنها افزایش یافت. همچنین قیمت ورق فولادی، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و انواع ورق سرد ثابت ماند.

گزارش ها از معاملات دیروز در بورس کالا حاکی از استقبال چشمگیر و رقابت شدید آهن اسفنجی است. با توجه به محدودیت عرضه و تقاضای زیاد این محصول، قیمت آهن اسفنجی در هر کیلو به 13 هزار تومان رسید که اختلاف قیمت شمش و آهن اسفنجی را به 70 درصد می رساند در حالی که این اختلاف قیمت باید 60 درصد باشد.

یعنی شمش 18500 تومانی در بازار آدرس آهن اسفنجی 11000 تومانی را می دهد و با قیمت روز این محصول در بورس دیروز که به 13000 تومان رسید برای تولیدکنندگان شمش به صرفه نخواهد بود.

یکی از دلایل اصلی افزایش قابل توجه تقاضا برای آهن اسفنجی را می توان نگرانی از محدودیت های گازی و کاهش تولید این محصول در ماه های آینده دانست.

پس از افزایش قیمت آهن اسفنجی در بورس، برخی از پایگاه های صعود به دنبال تحریک اندکی تقاضا و افزایش قیمت بودند، اما با توجه به حجم عرضه شمش امروز و محدودیت تعیین شده برای خرید این محصول، می توان گفت که قیمت افزایش چندانی نخواهد داشت.

از سوی دیگر کمبود تقاضا و رکود تورمی بازار مانند مانعی است که مانع از هر گونه افزایش قیمت می شود و در صورت وجود نوسان در کوتاه مدت است.

طبق آمار فعلی حدود 256 هزار و 230 تن شمش گل موجود است که قیمت آن 18 هزار و 464 تومان تعیین شده است.

حال باید دید با احتساب افزایش قیمت آهن اسفنجی و احتمال قطعی گاز در ماه های آینده، علاوه بر این معاملات امروز، شمش نیز تا حدودی تاثیرگذار خواهد بود. تعیین روند نوسانات بازار در هفته های آینده.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.