به گزارش خبرنگار سلامت رکنا، امروزه جراحی های زیبایی بسیار رایج شده است و جراحی های واژن نیز جدا از این جراحی ها نیست. لازم به ذکر است که عمل لابیاپلاستی علاوه بر زیبایی دارای جنبه های درمانی بسیاری نیز می باشد.

دکتر عاطفه مهرعلی تبار، فوق تخصص زنان و زایمان در گفت و گو با رکنا، با بیان اینکه عمل های ناحیه واژن بیشتر جنبه درمانی دارد تا زیبایی، گفت: برخی از اعمال، واژینوپلاستی یا واژن را سفت کنید. در زنانی که وزن زیادی اضافه یا کم کرده اند، مشکلات گوارشی دارند یا زایمان طبیعی مکرر داشته اند. این عمل را در آن ناحیه انجام می دهیم و بافت اضافی را خارج می کنیم. گروه دیگری از اعمال بر روی ناحیه بیرونی واژن، لبه‌های واژن و لب‌ها انجام می‌شود. در مورد درمان، این عمل‌ها برای افرادی است که عفونت‌های مکرر دارند، شکل‌های غیرطبیعی دارند، کسانی که هنگام دوچرخه‌سواری یا پوشیدن لباس‌های تنگ به دلیل بزرگی لب‌هایشان احساس درد می‌کنند یا کسانی که ارتباط جنسی راضی نیستند، پیشنهاد می شود. برخی افراد دیگر نیز به دلیل عوامل روانی و افزایش اعتماد به نفس به این جراحی ها روی آوردند.

وی در رابطه با محبوبیت این جراحی ها اظهار کرد: پرطرفدارترین عمل در گذشته واژینوپلاستی بود که توسط خانم هایی انجام می شود که مشکلات گوارشی دارند و یا زایمان های طبیعی مکرر داشته اند. امروزه اعمال زیبایی به شدت در حال افزایش است و با توجه به افزایش آگاهی بانوان، عمل لابیاپلاستی نسبت به قبل افزایش یافته است.

این متخصص با توجه به اهمیت انتخاب پزشک و معاینه مناسب افزود: افراد پس از عمل ممکن است دچار عوارضی مانند عفونت، عدم پایبندی، تنش زیاد و یا از دست دادن میل جنسی شوند. با توجه به حساسیت ناحیه تناسلی و وجود برخی افراد سودجو، لازم است قبل از جراحی، بررسی های لازم با پزشک انجام شود. برخی افراد دارای اخلاق وسواسی نسبت به بدن خود هستند، لازم است قبل از عمل معاینه شوند و در صورت لزوم تحت عمل جراحی قرار گیرند.