افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

افزایش عملیات تروریستی در شمال عراق؛ چه کسی پشت پرده است؟

  • کد خبر : 189238
افزایش عملیات تروریستی در شمال عراق؛  چه کسی پشت پرده است؟

یک رسانه عربی در گزارشی به افزایش عملیات تروریستی در اقلیم کردستان عراق و حملات علیه رهبران و اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) پرداخت. پایگاه خبری العربی الجدید در گزارشی نوشت: روز 18 ژانویه، پلیس عراق در استان کرکوک واقع در شمال این کشور از کشته شدن یک زن حدودا 50 ساله در خانه خود […]

یک رسانه عربی در گزارشی به افزایش عملیات تروریستی در اقلیم کردستان عراق و حملات علیه رهبران و اعضای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) پرداخت.

پایگاه خبری العربی الجدید در گزارشی نوشت: روز 18 ژانویه، پلیس عراق در استان کرکوک واقع در شمال این کشور از کشته شدن یک زن حدودا 50 ساله در خانه خود در محله خیابان رحیم خبر داد. که اکثریت ساکنان آن کرد و مسیحی هستند. پلیس عراق هویت مقتول و جزئیات بیشتری از این حادثه را فاش نکرد اما ساعاتی بعد رسانه های محلی این جنایت را در فهرست اقدامات خشونت آمیز و قتل های 24 ساعته در عراق قرار دادند.

منابع ارشد امنیتی در اقلیم کردستان عراق در گفت و گو با العربی الجدید اعلام کردند: این زن مقتول از اعضای برجسته حزب کارگران کردستان مخالف آنکارا است. نام مستعار و تشکیلات این زن “زلال حسکه” که کرد سوری است، اما نام اصلی وی “فریال سلیمان خالد” است که یکی از هسته های فعال حزب کارگران کردستان در کرکوک و سلیمانیه بوده و سابقه سکونت دارد. 2 سال و نیم در یک خانه و تنها در کرکوک زندگی کرد. وی که دارای مدارک شناسایی جعلی بود و مشخص شده اهل عراق بود توسط دو فرد مسلح به قتل رسید که این دو نفر که سوار بر موتور سیکلت بودند پس از ورود به منزل وی را کشتند و پس از انجام عملیات موفق به فرار شدند.

قتل زلال حسکه اولین مورد نبود و از ابتدای سال جاری تاکنون 6 قتل علیه اعضای فعال حزب کارگران کردستان در سلیمانیه، دهوک، کرکوک و سنجار انجام شده است. چهار مورد از این عملیات توسط افراد مسلح انجام شد و هیچ یک از قاتلان دستگیر و شناسایی نشدند. برخی از مقامات اربیل اعلام کردند که عاملان این قتل‌ها مزدوران سرویس اطلاعات ترکیه بوده‌اند که توانسته‌اند به صفوف حزب کارگران نفوذ کرده و عملیاتی را در داخل عراق انجام دهند که البته دو مورد از این قتل‌ها با هواپیماهای بدون سرنشین و نه با هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده است. . مجموع عملیات علیه شخصیت های فعال حزب کارگران کردستان به 6 بند می رسد.

دو مقام کرد در اربیل تاکید کردند که ترکیه در حال انجام عملیات‌های اطلاعاتی مخفی و هدف قرار دادن شخصیت‌های حزب کارگران است که در مناطق درگیری و تیراندازی مستقیم مانند قندیل، زاخو، سیدکان، سوران و الزاب حضور ندارند، اما در مناطق تحت سلطه هستند. دولت بغداد و اقلیم کردستان زنده است و طراح و حامی عملیات میدانی حزب کارگران کردستان محسوب می شود.

یکی از این مقامات که از افسران سازمان امنیتی «آسایش» است، در این باره گفت: ترک ها در اولین ماه سال جدید 6 نفر از اعضای حزب کارگزان کردستان را به هلاکت رساندند و تمامی این عملیات ها به صورت انجام شد. در نتیجه نفوذ اطلاعات در داخل حزب به این دلیل که عاملان تروریسم مناطق مسکونی این افراد را پیدا کرده، وارد خانه های آنها شده و آنها را کشتند.

وی اعلام کرد: روز چهارم همین ماه صادق شیخ احمد یکی از رهبران حزب کارگران کردستان ساکن روستای حاج محمد واقع در جنوب سلیمانیه توسط سه نفر با سلاح کمری کشته شد. . . در 12 ژانویه جسد یک نفر در اتاقش در هتل “مالتا” در مرکز دهوک پیدا شد. با انجام تحقیقات مشخص شد مقتول از کردهای ترکیه و دارای مدارک شناسایی جعلی به نام «نبر زاگرس» است. به همین ترتیب شخصیت دیگری به نام «آوات قاید» که یک کرد سوری است و در قاچاق اسلحه و تجهیزات بین حسکه و سنجار دست داشت، کشته شد. اطلاعاتی وجود دارد که نشان می دهد او مسئول حفر تونل در کوه سنجار برای استفاده حزب کارگران بوده است…

همچنین دو تن از رهبران حزب کارگران کردستان در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به خانه و خودروی آنها در حوالی سلیمانیه و دهوک کشته شدند که یکی از آنها به نام “آسو هورامانی” معروف بود.

در بخشی از این گزارش آمده است که آنکارا پیش از این جزئیات زیادی درباره ترور رهبران حزب کارگران کردستان اعلام نکرده بود، اما اخیراً جزئیاتی از جمله اینکه چه کسی این عملیات را از طریق رسانه های رسمی مانند آناتولی انجام داده است، همانطور که در ترور … صادق شیخ احمد و علی خبات از رهبران برجسته حزب کارگران این اتفاق افتاد و آنکارا رسما اعلام کرد که سازمان اطلاعات ترکیه پشت این عملیات بوده است.

عملیات تروریستی انجام شده توسط سازمان اطلاعات ترکیه در عراق موضوع جدیدی نیست، اما در ماه های اخیر گسترش یافته و عناصر اطلاعاتی ترکیه موفق به نفوذ در حزب کارگران کردستان شده اند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.