افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

افزایش صادرات لبنیات

  • کد خبر : 112217
افزایش صادرات لبنیات

به گزارش بازار، محمد فربد عضو انجمن صنایع لبنی کشور گفت: در سال گذشته میزان صادرات از صنایع لبنی 700 میلیون دلار بوده است. وی گفت: ما به 15 کشور صادرات داریم که عمده این صادرات به عراق، افغانستان و پاکستان است یعنی حدود 80 درصد صادرات ما به این سه کشور است. البته مقدار […]

به گزارش بازار، محمد فربد عضو انجمن صنایع لبنی کشور گفت: در سال گذشته میزان صادرات از صنایع لبنی 700 میلیون دلار بوده است.

وی گفت: ما به 15 کشور صادرات داریم که عمده این صادرات به عراق، افغانستان و پاکستان است یعنی حدود 80 درصد صادرات ما به این سه کشور است. البته مقدار کمی به کشورهای دیگر از جمله ژاپن صادر کرده ایم و از نظر کیفی نیز لبنیات ما از کیفیت قابل قبولی در بازار جهانی برخوردار است. افزایش صادرات لبنیات

یکی از اعضای انجمن صنایع لبنی کشور میزان صادرات به کشورهای همسایه را به شرح زیر اعلام کرد. عراق 65 درصد، پاکستان 15 درصد، افغانستان 7 درصد، امارات متحده عربی 3.5 درصد.

فربد ادامه داد: عمده صادرات ما محصولاتی مانند شیر و خامه، آب پنیر و کفیر، شیرخشک صنعتی و پنیر بوده است. تمرکز ما بر صادرات مواد اولیه مانند شیرخشک است. ما باید روی صادرات کالاهایی تمرکز کنیم که ارزآوری بیشتری تولید کنند.

فربد با اشاره به مشکلات صنایع لبنی افزود: کاهش سرانه مصرف واحدهای صنعتی را بر صادرات متمرکز کرده است. کارخانه های لبنی، با توجه به شرایط اقتصادی، هر ساله باید قیمت های خود را تعدیل کنند. سرانه مصرف حدود 70 کیلو است که برای رعایت استانداردهای تغذیه ای باید حداقل 160 تا 165 کیلو باشد.

وی افزود: علاوه بر عدم تنوع محصولات صادراتی، بازاریابی مناسبی در زمینه صادرات لبنیات نداریم. علاوه بر این، ما مشاوران تجاری قوی در سفارتخانه های خود برای تسهیل روابط نداریم.

اخذ استانداردهای کشورهای مقصد صادراتی نیز یکی از مشکلات صادراتی صنایع لبنی است. در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی در سراسر کشور باید دامداری ها را برای دریافت کدهای IR مورد تایید سایر کشورها ردیابی و نظارت کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.