افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

افزایش شدید صادرات خودروهای ژاپنی به روسیه با وجود تحریم ها

  • کد خبر : 405033
افزایش شدید صادرات خودروهای ژاپنی به روسیه با وجود تحریم ها

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دارایی ژاپن، این کشور در سپتامبر 2024 نسبت به ماه مشابه سال گذشته 122.2 درصد بیشتر خودروی سواری به روسیه صادر کرده است. در همین حال، مقامات توکیو اعلام کردند که فروش خودرو به کشور تحریم شده را کاهش خواهند داد. همچنین ژاپن صادرات قطعات و قطعات […]

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط وزارت دارایی ژاپن، این کشور در سپتامبر 2024 نسبت به ماه مشابه سال گذشته 122.2 درصد بیشتر خودروی سواری به روسیه صادر کرده است.

در همین حال، مقامات توکیو اعلام کردند که فروش خودرو به کشور تحریم شده را کاهش خواهند داد.

همچنین ژاپن صادرات قطعات و قطعات خودرو به روسیه را در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته 21.3 درصد افزایش داد.

این افزایش پس از کاهش 11.3 درصدی صادرات خودروهای سواری ژاپنی به روسیه در دوره آوریل تا سپتامبر 2024 نسبت به مدت مشابه سال گذشته رخ داد.

در مجموع، گردش تجاری بین روسیه و ژاپن طی دو ماه گذشته برای اولین بار از سال 2022 افزایش یافته است.

تجارت بین دو کشور در ماه اوت 23.8 درصد افزایش یافت و به 105.59 میلیارد ین (743 میلیون دلار) رسید و تجارت متقابل در سپتامبر با 22.7 درصد رشد به 98 درصد رسید. به 6 میلیارد ین (659 میلیون دلار) رسید.

گردش تجاری در ماه سپتامبر عمدتاً ناشی از عرضه خودرو از ژاپن بود که 65 درصد از کل کالاهای فروخته شده را به خود اختصاص داد و صادرات انرژی از روسیه به همسایه آسیایی خود که 70 درصد را به خود اختصاص داد.

ماه گذشته، توکیو خرید گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) خود را 11.7 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2023 افزایش داد. با این حال، در نیمه اول سال، واردات LNG ژاپن 7.7 درصد کاهش یافت.

اگرچه ژاپن سیاست «تحریم های سخت» را علیه روسیه اجرا می کند، همانطور که مقامات این کشور قبلاً اعلام کرده بودند، توکیو به مشارکت در پروژه های انرژی روسیه در جزیره ساخالین به دلیل اهمیت آنها برای امنیت انرژی خود ادامه می دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.