افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

افزایش سکته های قلبی ناشی از تغییرات آب و هوایی، افزایش دما و آلودگی هوا/کاشت اولین باتری بی سیم قلب در ایران

  • کد خبر : 334252
افزایش سکته های قلبی ناشی از تغییرات آب و هوایی، افزایش دما و آلودگی هوا/کاشت اولین باتری بی سیم قلب در ایران

به گزارش رکنا، دکتر مسعود قاسمی، رئیس انجمن تصلب شرایین و رئیس بیست و چهارمین کنگره جدید. قلبی عروقی وی با تاکید بر پیشرفت شگرف کشور در زمینه درمان بیماری های قلبی از جمله بیماری های دریچه ای گفت: این درمان ها در کشور ما همسو با کشورهای پیشرفته دنیا است. در زمینه ترمیم دریچه […]

به گزارش رکنا، دکتر مسعود قاسمی، رئیس انجمن تصلب شرایین و رئیس بیست و چهارمین کنگره جدید. قلبی عروقی وی با تاکید بر پیشرفت شگرف کشور در زمینه درمان بیماری های قلبی از جمله بیماری های دریچه ای گفت: این درمان ها در کشور ما همسو با کشورهای پیشرفته دنیا است. در زمینه ترمیم دریچه قلب حدود 30 سال پیش جزو اولین کشورهایی بودیم که این کار را در دنیا شروع کردیم و تعویض یا ترمیم دریچه های قلب بدون باز کردن قفسه سینه زمانی یک رویا بود، اما اکنون فناوری لازم برای انجام آن را داریم. آن را بدون باز کردن قفسه سینه و بدون بخیه، از طریق پوست، از طریق شریان های پا، بازو و بازو وارد قلب می شویم و دریچه را در جای خود قرار می دهیم. این روش روزانه در مراکز درمانی کشور انجام می شود. این تکنیک به ویژه برای بیماران مسن که باز کردن قفسه سینه برای آنها خطر بالایی دارد مفید است.

وی با بیان اینکه پیشرفت پزشکی کشور حاصل تلاش سال ها تیم پزشکی کشور است، تصریح کرد: یک بیمار هم داشتیم که همزمان با دو دریچه قلب مشکل داشت و دریچه ها با هم تعویض شد. و بیمار 48 ساعت پس از ترخیص از بیمارستان فوت کرد.

قاسمی به مقوله هوش مصنوعی در پزشکی و تشخیص و درمان بیماری های قلبی اشاره کرد و گفت: بخش بسیار مهمی از برنامه های کنگره را به نقش هوش مصنوعی در بیماری های قلبی اختصاص داده ایم. هوش مصنوعی به وضوح در قلب و عروق روزمره استفاده می شود، اما در نهایت این پزشک است که تصمیم می گیرد.

وی همچنین به برگزاری بیست و چهارمین کنگره قلب و عروق از 6 تا 30 شهریور ماه اشاره کرد و گفت: شعار کنگره امسال تپیدن با عشق و سلامتی است و در چهار روز کنگره حدود 5266 شرکت کننده خواهیم داشت. اساتید، پژوهشگران، متخصصان و … به عنوان سخنران حضور خواهند داشت. البته تعداد کنفرانس ها 592 کنفرانس است، علاوه بر این 72 پنل داریم که برای شرکت کنندگان کنگره در نظر گرفته شده است. همچنین بیش از 100 مقاله برای کنگره پذیرفته شده است که در قالب سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد. همچنین 20 نقطه بازیافت برای پزشکان و 15 امتیاز برای پرستاران در نظر گرفته شده است.

قاسمی همچنین به آمار در زمینه بیماری های قلبی و عروقی اشاره کرد و گفت: پزشکی قلب و عروق ایران در رتبه بندی MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) جایگاه خوبی دارد و در صدر قرار داریم. در دنیا آلمان، ژاپن و آمریکا در بالاترین سطح قرار دارند.

وی در ادامه بر موضوع نیروی انسانی، امکانات پزشکی و اهمیت پژوهش تاکید کرد و گفت: در صورت توجه بیشتر به این مقوله ها به شرایط بهتری دست خواهیم یافت و در صدر جهان قرار خواهیم گرفت.

قاسمی همچنین بیماری های قلبی و عروقی را اولین عامل مرگ و میر در جهان دانست و گفت: امید به زندگی در حوزه بیماری های قلبی عروقی در کشور 77 سال است. این در حالی است که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در کشور ما تا حدودی بالاتر از حد انتظار است که شاید به دلیل افزایش تشخیص ها باشد.

وی همچنین درباره تغییرات اقلیمی، گرما و آلودگی هوا و نقش آنها در بروز و تشدید بیماری های قلبی و عروقی گفت: این تغییرات اقلیمی، آلودگی هوا و گرمای بیش از حد می تواند باعث افزایش تعداد سکته های قلبی، حوادث عروق مغزی و فشار خون شود. بنابراین افراد مبتلا به فشار خون بالا باید بدانند که فشار خون آنها در گرما افزایش می یابد.

قاسمی درباره آلودگی هوا نیز گفت: پدیده التهاب یک بیماری محسوب می شود. دیواره عروق حساس است و آلودگی هوا می تواند منجر به افزایش لخته، آریتمی و لخته شدن خون شود.

وی همچنین به مضرات ازن در شرایط گرمای هوا، نقش رادیکال های آزاد و تعریف دو نوع رادیکال های آزاد اکسیژن و رادیکال های آزاد نیتروژن اشاره کرد و گفت: رادیکال ها برای بدن ضروری هستند و به بدن در از بین بردن میکروب ها کمک می کنند. اما زمانی که از حد معینی تجاوز کنند، معکوس عمل می کنند و خطر بروز حوادث قلبی را افزایش می دهند. بنابراین عوامل محیطی مانند سیگار کشیدن، آلودگی هوا و اشعه ماوراء بنفش زمانی که از حد معینی فراتر رود، رادیکال های آزاد ایجاد می کنند و با افزایش پاتولوژیک رادیکال های آزاد باعث ایجاد سرطان می شوند.

در ادامه این نشست خبری، دکتر مسعود اسلامی، دبیر انجمن تصلب شرایین و دبیر علمی کنگره و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: سخنرانانی از کشورهای ترکیه، آلمان و آمریکا در این کنگره حضور خواهند داشت. .

رئیس اداره قلب بیمارستان امام (ره) صبح امروز در ادامه سخنان خود از اجرای اولین باتری بی سیم قلب در بیمارستان امام خبر داد و گفت: باتری های نسل جدید بی سیم بوده و عمر مفید آنها 10 تا 23 سال است. . در حالی که باتری هایی که تا کنون استفاده می شدند و همچنان استفاده می شوند عمر مفید آنها 7 تا 10 سال بوده و دارای کابل هستند.

وی در خصوص نسل جدید باتری های بی سیم قلب گفت: این یک فناوری بسیار جدید است که در ایران تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. هزينه آن 10 هزار يورو است و به دليل تحريم ها نتوانستيم تهيه كنيم و در نهايت پس از دو سال تلاش موفق به تهيه آن شديم و بر روي اولين بيمار مردي 70 ساله در امام انجام داديم. بیمارستان. این فناوری محصول دو شرکت در آمریکاست که تلاش کردند وارد ایران شوند و در نهایت موفق شدند.

دبیر انجمن تصلب شرایین ایران نیز در ادامه سخنان خود به تغییرات اقلیمی و حرارتی و امواج گرما و عوارض ناشی از آن برای بیماران قلبی اشاره کرد و گفت: گرمای بیش از حد می تواند برای بیماران قلبی و عروقی خطرناک باشد؛ در حالی که گرمای بیش از حد برای بیماران قلبی و عروقی خطرناک است. بنابراین در سال 2022 ما 500000 مرگ در جهان به دلیل افزایش دما داشته ایم. به طور کلی افزایش دما در صورت غیر طبیعی بودن می تواند خطرناک باشد به طوری که هر درجه افزایش دما می تواند عوارض بیماران قلبی عروقی را 10 درصد افزایش دهد.

وی گفت: هوای گرم و مرطوب برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و آریتمی قلبی می تواند کشنده باشد زیرا باعث گشاد شدن عروق پوستی و افزایش بار روی قلب می شود و سیستم عصبی سمپاتیک نیز فعال است و به دنبال آن ترشحات قلب کاهش می یابد و تشدید نارسایی قلبی آریتمی های قلبی در طول موج گرما تشدید می شود. علاوه بر این، با گرما در بیماران مبتلا به بیماری ایسکمیک قلبی، احتمال تکرار حملات قلبی و سکته مغزی افزایش می‌یابد زیرا بار روی قلب افزایش می‌یابد، آب تبخیر می‌شود و غلظت خون و لخته شدن خون افزایش می‌یابد. بنابراین گرما باعث افزایش حملات قلبی و سکته می شود. بنابراین توصیه می کنیم حتی به افراد مسن به ظاهر سالم هم در هوای گرم بیرون نروند.

اسلامی درباره هوش مصنوعی و نقش آن در درمان آریتمی های قلبی گفت: به دنبال داشتن GPS قلبی هستیم. یعنی ما اطلاعات را ارائه می کنیم و هوش مصنوعی محل دقیق بی نظمی را اعلام می کند. بنابراین در این مسیر حرکت می کنیم تا با هوش مصنوعی محل بی نظمی را به طور دقیق تشخیص دهیم. به این ترتیب بیماری ها خیلی سریعتر تشخیص داده و درمان می شوند. بنابراین پیش بینی می شود در 40 سال آینده با استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی، امید به زندگی مردم 10 سال افزایش یابد. به خصوص با توجه به اینکه بیماری قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان است.

وی در ادامه سخنان خود علم، دانش و فداکاری پزشکان و پرستاران کشورمان را تجلیل کرد و گفت: باید دست پرستاران و کادر درمانی را ببوسیم و با در اختیار گذاشتن امکانات رفاهی از خروج آنها از کشور جلوگیری کنیم.

مژده مزثی، دبیر اجرایی کنگره وی همچنین گفت: بیست و چهارمین کنگره قلب و عروق جدید از 27 تا 30 شهریور 1403 در هتل المپیک تهران برگزار می شود. در کنگره جدید قلب و عروق، آخرین دستاوردهای تشخیص، پیشگیری و درمان در زمینه بیماری های قلبی عروقی و همچنین نقش هوش مصنوعی در درمان بیماری های قلبی ارائه می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=334252

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.