افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

افزایش سهم ایران از برداشت در مزارع مشترک با توسعه صنعت حفاری.

  • کد خبر : 411495
افزایش سهم ایران از برداشت در مزارع مشترک با توسعه صنعت حفاری.

به گزارش بازار، هدایت الله خادمی حفاری را زمینه ساز توسعه صنعت نفت و به تبع آن اقتصاد کشور دانست و افزود: اولویت تعامل هر چه بیشتر با تجار برای رفع موانع موجود است. وی شرکت عملیات اکتشاف نفت را شرکتی در حال توسعه معرفی کرد و گفت: به لطف اعتماد خوب کارفرمایان و بهره […]

به گزارش بازار، هدایت الله خادمی حفاری را زمینه ساز توسعه صنعت نفت و به تبع آن اقتصاد کشور دانست و افزود: اولویت تعامل هر چه بیشتر با تجار برای رفع موانع موجود است.

وی شرکت عملیات اکتشاف نفت را شرکتی در حال توسعه معرفی کرد و گفت: به لطف اعتماد خوب کارفرمایان و بهره برداری فعال از هشت سکوی حفاری خصوصی، در حال توسعه و تجهیز ناوگان این شرکت برای رفع نیازهای مشتریان جدید هستیم. می توان گفت نیمه دوم سال 1403 فصل جدید عملیات اکتشافی در حوزه حفاری در کشور خواهد بود.

رئیس هیات مدیره شرکت عملیات اکتشاف نفت با بیان اینکه وزیر نفت دولت چهاردهم باید افزایش تولید از میادین مشترک را بالاترین اولویت قرار دهد، ادامه داد: آمادگی کامل برای توسعه و افزایش برداشت وجود دارد. . از میادین مشترک

خادمی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل موجود در بخش سرمایه انسانی و کیفیت قابل قبول، در صورت داشتن قراردادهای بلندمدت با شرکت ملی نفت، این شرکت حاضر به همکاری با سایر شرکت های نفتی ایرانی و در صورت نیاز به کارگیری متخصصان خارجی است. مسئولیت توسعه برخی از مزارع را بر عهده بگیرد تا برای دفاع از منافع ملی و رفع کمبودها، تلاش مشترکی برای افزایش سهم ایران از برداشت در مزارع مشترک انجام دهد.

وی آموزش مستمر و حرفه ای کارکنان جوان در داخل و خارج از کشور را یکی از عوامل موثر بر دستاوردهای این شرکت برشمرد و خاطرنشان کرد: تجربه افراد مجرب نیز باعث افزایش اعتماد به تصمیمات کلان شرکت شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت اکتشاف نفت با اشاره به عملکرد این شرکت در سال 1402 و نیمه اول سال 1403 گفت: بازدهی 100 درصدی در اجرای پروژه ها علاوه بر درآمدزایی حدود سه میلیارد تن. ، حدود سه میلیارد ریال سود خالص برای شرکت به همراه داشته است

کاهش زمان حفاری چاه در میادین نفتی مشترک.

در این زمینه محمد معین پورحسینی – معاون عملیات شرکت اکتشاف نفت با ارائه نقاط قوت این شرکت، هم افزایی، همسویی، تجربه و جوانی ناوگان حفاری و تیم مدیریتی در پروژه های حفاری را بیان کرد و گفت: در پروژه های تکمیل شده از جمله حفاری سه حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان 31 روز و پروژه حفاری دو حلقه چاه در میدان نفتی بی بی حکیمه 70 روز و پروژه حفاری یک حلقه چاه در میدان منصور آباد حدود 45 روز زودتر از موعد مقرر در چاه پروژه حفاری به پایان رسید. .

وی با بیان اینکه از این محل بیش از 1400 میلیارد ریال برای کارفرمایان دولتی و خصوصی صرفه جویی شد، افزود: این مهم علاوه بر صرفه جویی و بهینه سازی هزینه های کارفرمایان، مزیت رقابتی و قابل توجهی را برای شرکت بهره بردار ایجاد کرده است. که می تواند رکوردی برای شرکت های حفاری محسوب شود.

معاون عملیات شرکت عملیات اکتشاف نفت تصریح کرد: روحیه کار تیمی، برنامه ریزی و مدیریت بهینه منابع، نگهداری و تعمیرات به موقع و با کیفیت، تصمیم گیری صحیح و به موقع در سطح کلان و خرد و هم اندیشی با جوان فنی. و تیم عملیاتی تیم در کنار افراد مجرب را می توان از عوامل اصلی موفقیت شرکت معرفی کرد.

پورحسینی افزود: در حال حاضر چهار دکل حفاری فعال در مناطق نفت خیز جنوب، دو دکل حفاری فعال در 28 طرح میدانی و دو دکل حفاری فعال در پروژه EPD میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی فعال هستیم که طبق برنامه در حال بهره برداری هستند. و بدون وقفه

وی ارائه خدمات جانبی حفاری و بهره برداری را یکی از مزیت های رقابتی مهم شرکت عملیات اکتشاف نفت دانست و گفت: این مزیت باعث شده است که پس از شرکت ملی حفاری ایران به بزرگترین شرکت دارای دکل های حفاری و ارائه دهندگان خدمات جانبی حفاری خشکی تبدیل شویم. است

معاون عملیات شرکت عملیات اکتشاف نفت تاکید کرد: ظرفیت مذکور در کنار کیفیت مناسب خدمات موجب افزایش تمایل کارفرمایان به همکاری یکپارچه با شرکت عملیات اکتشاف نفت شده است.

پورحسینی، جابجایی لوله های هسته، اسیدسازی، بالابر نیتروژن، حفاری چاه و خدمات سرچاهی، آزمایش سطح و پایین چاه، آزمایش لایه، راندن دیوار و لوله هسته، سیمان کاری، حفاری بای پس برای لوله سازی، مغزه گیری و آزمایش چاه با دستگاه MPFM از مهم ترین موارد است. خدمات حفاری و بهره برداری ثانویه این شرکت اشاره کرد و افزود: هر یک از این خدمات از نظر بهره برداری و پشتیبانی با بالاترین کیفیت ارائه می شود.

حفاری 6 حلقه چاه جدید در میدان مشترک آزادگان جنوبی

رشید انصاری، رئیس مهندسی حفاری شرکت عملیات اکتشاف نفت نیز مدل قرارداد حفاری را یکی از عوامل موفقیت این شرکت معرفی کرد و گفت: با رویکردی خاص و مطالعه شده، حرکت دکل حفاری را به شاخص عملیات تبدیل می کنیم. یعنی تمام برنامه ها قبل، حین و بعد از انتقال تمرین ها زمان بندی شده اند.

وی افزود: ما به عنوان اولین شرکت مجموعه قراردادهای قدیمی را با نمونه قرارداد عملیات اکتشافی به صورت برد-برد جایگزین کردیم که تصویب شد و این امر بر سود و عملکرد شرکت تأثیر مثبت داشت و منجر به راندمان حفاری شد. در سال 1402 و نیمه اول سال باید بین 98 تا 100 درصد باشد.

وی پروژه توسعه میدان آزادگان جنوبی را پروژه ای موفق دانست و اظهار داشت: در فاز اول اسفند ماه سال 1401 در قالب قرارداد جدید، تعمیر، تکمیل و استخراج همراه با تامین مصالح و کالا برای 10 حلقه چاه علاوه بر با حفاری شش حلقه چاه، حفاری تکمیل خواهد شد. ما رسیدیم و اکنون شروع به حفاری یک چاه، تعمیر و تکمیل چهار حلقه چاه دیگر برای فاز دوم کرده‌ایم.

انصاری در پایان یادآور شد: ریشه یابی مشکلات حفاری یکی از مهم ترین رویکردها در بررسی و رفع موانع عملیات است. در کنار برآورد کامل طراحی و برنامه، ریشه یابی مهمترین بخش تصمیم گیری و تهیه دستورالعمل حفاری در یک پروژه بزرگ محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.