افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

افزایش حقوق کارگران مشخص شد

  • کد خبر : 118890
افزایش حقوق کارگران مشخص شد

آفتاب نیوز: سی و بیستمین جلسه شورای عالی کار با دستور جلسه «بررسی طرح اصلاح آیین نامه تشکیل و راه اندازی دفاتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل»، «لایحه معافیت موسسات خیریه از شمول برخی قانون کار موضوع ماده 191 قانون کار، «لایحه بررسی عنوان «حداقل مزد منطقه 1403» با حضور سید سلطان مرتضوی، وزیر تعاون، […]

آفتاب نیوز:

سی و بیستمین جلسه شورای عالی کار با دستور جلسه «بررسی طرح اصلاح آیین نامه تشکیل و راه اندازی دفاتر مشاوره فنی طبقه بندی مشاغل»، «لایحه معافیت موسسات خیریه از شمول برخی قانون کار موضوع ماده 191 قانون کار، «لایحه بررسی عنوان «حداقل مزد منطقه 1403» با حضور سید سلطان مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی حسین انجام شد. رعیتی فرد، معاونت روابط کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه با تاکید بر اینکه وظیفه نمایندگان کارگری و مشاغل دفاع از حقوق کارگران و کسبه با رعایت مصالح عمومی جامعه است، گفت: دولت در این زمینه به این اقشار کمک خواهد کرد. .

مرتضوی با بیان اینکه سختی کار را درک می کنم، گفت: روستایی هستم که به لطف نظام جمهوری اسلامی ایران پشت میز وزارت نشسته ام. هنگام تعیین حقوق کارگران، قضاوت مبتنی بر عدالت را نیز در نظر می گیریم.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به مشکوک بودن غیرقانونی بودن حقوق کارگران در سال 1402 افزود: دیوان عدالت اداری حقوق امسال را تصویب کرد و نمایندگان تشکل های کارگری نیز آن را پذیرفتند و متن نهایی را امضا کردند.

مرتضوی تاکید کرد: در صورتی که دولت برای افزایش حقوق کارمندان درخواست تجدیدنظر بدهد، جلسه ای برای افزایش حقوق کارگران تشکیل می دهیم و بررسی های لازم را انجام می دهیم. تمام تلاش دولت برای مهار تورم است اما نباید از تلاش دشمنان و استکبار جهانی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و تحریم ها غافل شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تمام تلاش دولت سیزدهم دفاع از حقوق مستضعفان و کارگران است. همچنین مابه التفاوت ارز ترجیحی را به صورت یارانه به اقشار آسیب پذیر می دهد.

مرتضوی از نمایندگان اتحادیه و کارفرما خواست با آرامش و رعایت حقوق کارگران، حقوق کارگری سال 1403 و حقوق منطقه ای را بررسی و تعیین کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.