افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

افزایش حداکثر سقف تسهیلات برای افراد و کارآفرینان بدون ارائه کسر مالیات

  • کد خبر : 177824
افزایش حداکثر سقف تسهیلات برای افراد و کارآفرینان بدون ارائه کسر مالیات

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد در پاسخ به مقاله روزنامه عصر اختاز 27 دی ماه 1402 با عنوان «وام بانکی پشت دیوار مالیاتی» توضیح داد: طبق تبصره 1 ماده 186 قانون مالیات های مستقیم، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اشخاص حقوقی در صورتی که قصد دریافت تسهیلات از بانک ها و مؤسسات مالی را دارند، […]

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد در پاسخ به مقاله روزنامه عصر اختاز 27 دی ماه 1402 با عنوان «وام بانکی پشت دیوار مالیاتی» توضیح داد: طبق تبصره 1 ماده 186 قانون مالیات های مستقیم، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اشخاص حقوقی در صورتی که قصد دریافت تسهیلات از بانک ها و مؤسسات مالی را دارند، باید گواهی تأیید پرداخت مالیات یا گواهی «ترتیب پرداخت مالیات ثابت» دریافت کنند.

آنچه در این زمینه اتفاق افتاده این است که بر اساس آخرین اصلاح ماده 1 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 186 قانون مالیات های مستقیم که به پیشنهاد سازمان امور مالیاتی به بانک مرکزی ابلاغ شده است. . ، برای تسهیل دسترسی اشخاص حقوقی و بازرگانان به تسهیلات. پیش بینی می شود سقف معافیت این افراد از ارائه مانده حساب مالیاتی افزایش یابد. یعنی اعطای تسهیلات ارزی یا ریالی توسط بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی (تجار) مشمول قانون مالیات های مستقیم برای اشخاص حقوقی از مبلغی معادل 65 درصد کلاه لبه دار. میانگین عملیات موضوع ماده 2 قانون مناقصه سهام مصوب 1392 و بالاتر و برای اشخاص حقیقی معادل 35 درصد حد نصاب مذکور و بالاتر در مدت یک سال شمسی مشمول مقررات تبصره 1 می باشد. ماده 186 قانون فوق الذکر. تاکنون تا سقف 500 میلیون تومان وام بدون کسر مالیات برای اشخاص حقوقی دریافت می شد که با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی این سقف در سال جاری به بیش از 945 میلیون تومان افزایش یافت، یعنی شرکت حقوقی می تواند وام دریافت کند. وام تا سقف 945 میلیون تومان از شبکه بانکی بدون نیاز به تامین موجودی حساب موضوع ماده 186 قانون مالیات های مستقیم.

برای افراد و کارآفرینان سقف دریافت وام بدون تسویه حساب قبلاً 200 میلیون تومان بود که به پیشنهاد سازمان امور مالی به 575 میلیون تومان افزایش یافته است و وام تا این سقف نیازی به دریافت وام ندارند. مالیات بپردازد تسویه حساب هدف از این اقدام دسترسی آسان اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل به وام های کوچک بانکی است. ضمناً با هماهنگی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی، گواهی تسویه مالیات وضعیت پرداخت مالیات به صورت آنلاین ارائه می شود و اشخاص حقوقی می توانند با پرداخت مالیات به راحتی این برگه تسویه را دریافت کنند.

لازم به ذکر است حداکثر سقف دریافت تسهیلات بدون نیاز به حساب مالیاتی در سال گذشته برای اشخاص حقیقی صاحب شرکت 200 میلیون تومان و حداکثر سقف برای شرکت ها و اشخاص حقوقی 500 میلیون تومان و در واقع دسترسی کارآفرینان بوده است. و شرکت ها به خدمات بانکی آسان تر شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.