افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

افزایش تمایل به جراحی زیبایی در بین نوجوانان 14 تا 18 ساله

  • کد خبر : 180823
افزایش تمایل به جراحی زیبایی در بین نوجوانان 14 تا 18 ساله

به گزارش بازار، غلامرضا زمانی درباره افزایش رغبت مردم به جراحی های زیبایی گفت: تمایل به جراحی زیبایی در ایران افزایش چشمگیری داشته و جراحی های زیبایی در همه زمینه ها افزایش یافته است. این افزایش مختص ایران نیست، بلکه در آمریکا نیز اتفاق افتاده است و در دو دهه اخیر جراحی های زیبایی در […]

به گزارش بازار، غلامرضا زمانی درباره افزایش رغبت مردم به جراحی های زیبایی گفت: تمایل به جراحی زیبایی در ایران افزایش چشمگیری داشته و جراحی های زیبایی در همه زمینه ها افزایش یافته است. این افزایش مختص ایران نیست، بلکه در آمریکا نیز اتفاق افتاده است و در دو دهه اخیر جراحی های زیبایی در این کشور افزایش یافته است.

وي افزود: در بين جراحي هاي بزرگ، جراحي بيني و بعد از آن جراحي سينه و شكم مقام اول را به خود اختصاص داده است. عملیات های کوچکی مانند تزریق بوتاکس و ژل نیز به وفور انجام می شود و هیچ کس نمی تواند آماری در این مورد تهیه کند. زیرا به صورت سرپایی در مطب ها اتفاق می افتد.

دبیر جامعه جراحان خراسان گفت: تمایل آقایان به جراحی های زیبایی که عمدتاً جراحی بینی و شکم است افزایش یافته و تزریق ژل و بوتاکس نیز در آنها دیده می شود. البته درصد جراحی های زیبایی در مردان کمتر از زنان است، اما جراحی بینی در مردان به تدریج در حال افزایش است و با سرعتی برابر زنان پیش می رود.

وی زمانی خاطرنشان کرد: اکثر بیماران جراحی زیبایی بین 30 تا 50 سال سن دارند. در حال حاضر تمایل به جراحی زیبایی در بین نوجوانان 14 تا 18 ساله در حال افزایش است که والدین خود را مجبور به پذیرش این کار می کنند.

عضو هیأت مدیره جامعه جراحان ایران با بیان اینکه انجام جراحی های بزرگ خارج از بیمارستان و در مراکز مداخله ای غیرممکن است، اظهار کرد: جز در یک مورد که عمل جراحی توسط فرد فاقد صلاحیت انجام شود مانند پزشک عمومی یا متخصص پوست، مراجعه کننده در بیمارستان بستری می شود یا یک فرد فاقد صلاحیت به تکنسین کار ملحق می شود و همه عملیات را انجام می دهد، اما از طرف یک متخصص. البته این مشکل در مشهد بسیار نادر است.

وی ادامه داد: در جراحی های کوچک زیبایی مداخله زیاد است. این عمل ها در مراکز پوستی که پزشک حضور ندارد و یا در آرایشگاه ها و مراکزی که مجوز ندارند انجام می شود و عوارض آن نیز قابل مشاهده است. قطعا هر عملی که توسط فرد ذیصلاح انجام شود کمترین عارضه را دارد وگرنه عوارض بسیار زیاد است.

دبیر جامعه جراحان خراسان با اشاره به اینکه افزایش بی رویه جراحی های زیبایی اغراق آمیز است و اغراق در هر کاری خوب نیست، خاطرنشان کرد: باید به این فکر کرد. این در درجه اول یک مشکل فرهنگی است که راه حل آن را نیز باید از طریق فرهنگ بررسی کرد. این یک موضوع جهانی است و این تمایل در همه دنیا ایجاد شده است، در کشور ما هم اینطور است.

وی زمانی اضافه کرد: افرادی که توانایی مالی بالایی دارند تمایل به کار در کشورهای خارجی دارند. این موضوع باید به صورت اساسی و فرهنگی حل شود، مردم باید آموزش ببینند تا نیازهای واقعی آنها پوشش داده شود و انجام این کارها با آنها کمتر شود. این مشکل بر عهده دولت است و یک گروه نمی تواند آن را حل کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180823

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.