افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

افزایش امنیت ساختمان با خدمات سیستم های مهندسی

  • کد خبر : 119186
افزایش امنیت ساختمان با خدمات سیستم های مهندسی

سید مجید حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: مدتی است که گروه انبوه سازان درباره سازمان نظام مهندسی اظهار نظر می کنند و دستور تعطیلی آن را می دهند. رئیس کمیسیون بیمه، مالیات و خدمات اجتماعی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: سازمان نظام مهندسی در سال ۱۳۷۵ به طور رسمی در مجلس […]

سید مجید حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: مدتی است که گروه انبوه سازان درباره سازمان نظام مهندسی اظهار نظر می کنند و دستور تعطیلی آن را می دهند.

رئیس کمیسیون بیمه، مالیات و خدمات اجتماعی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: سازمان نظام مهندسی در سال ۱۳۷۵ به طور رسمی در مجلس برای نظارت بر ساخت و ساز تصویب شد.

وی گفت: اگر امروز به جایی رسیده ایم که در بلایای طبیعی با کمترین خسارات مالی و جانی مواجه هستیم، حاصل تلاش نظام مهندسی است.

حسینی گفت: فرآیند تایید و کنترل طرح و آزمایش خاک و امثال آن امری زمان بر است که ایمنی ساخت و سازها را افزایش می دهد.

عضوهیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تاکید کرد: باید سازوکارهایی از مجاری قانونی اجرا شود تا شاهد بروز بلایای انسانی در حوادث نباشیم.

حسینی با بیان اینکه اگر نظام مهندسی نبود شاهد اتفاقات تلخی در کشور بودیم، گفت: یکی از دلایل انصراف یا عدم حضور مهندسان ناظر در پروژه ها رعایت نکردن مالک یا سازنده است. قوانین و از اجرای آنها خودداری کرد.

رئیس کمیسیون بیمه، مالیات و خدمات اجتماعی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان به حادثه متروپل نیز اشاره کرد و افزود: سازنده در این پروژه 35 ستون را کاهش داده بود که مشاور از کار منصرف شد و همه این عوامل. . ما با هم کار می کنیم تا اتفاقات تلخ را رقم بزنیم.

وی بیان کرد: برخی از سازندگان و مالکان در هنگام ساخت چندین واحد مسکونی مدعی عدم پذیرش نظام مهندسی هستند، در صورتی که کار اساسی نیازمند اطلاعات علمی و آموزش کافی برای ایجاد ساختمانی با دوام کافی در برابر حوادث است.

تقویت نظام مهندسی

حسینی با بیان اینکه هر حادثه ای که در پروژه ای رخ دهد بر عهده مهندس ناظر است گفت: نظام مهندسی در کشور مدینه فاضله نیست بلکه باید برای تقویت آن دست به دست هم دهیم و باید در کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم. ساخت سازه های بادوام

عضوهیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان تاکید کرد: ساختمان باید توسط مجریان ذی صلاح و با صلاحیت ساخته شود و هیچ فردی که از جاده عبور می کند وارد ساخت و ساز نشود.

وی عمر مفید یک ساختمان در کشور را 30 سال اعلام کرد و گفت: این رقم در کشورهای پیشرفته 80 تا 100 سال است که به دلیل مسائل فرهنگی و همچنین علمی است.

حسینی با اشاره به طرح ملی مسکن ادامه داد: نظام مهندسی برای کاهش قیمت ساخت و ساز 50 درصد حق خدمت خود را کاهش داد، انبوه سازان برای این کار چه کرده اند؟

رئیس کمیسیون بیمه، مالیات و خدمات اجتماعی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان افزود: مهندس ناظر 100 درصد مسئولیت پروژه را برعهده دارد و برای کوچکترین حادثه باید در دادگاه پاسخگو باشد، اما آن چیست. ? نقش سازنده؟

وی تصریح کرد: نقد یک جانبه دردی را دوا نمی کند و خودآزاری است بنابراین باید با تعامل و مشارکت عمر مفید ساختمان را در کشور افزایش دهیم.

حسینی گفت: اگر به قوانین و مقررات احترام بگذاریم و مانند کشورهای اروپایی آن را رعایت کنیم در هنگام وقوع زلزله آرامش خواهیم داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.