افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
3

افزایش آلودگی هوا در 5 شهر/باران و رعد و برق در 12 استان

  • کد خبر : 134994
افزایش آلودگی هوا در 5 شهر/باران و رعد و برق در 12 استان

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در پنج کلانشهر تا یکشنبه هفته آینده (14 آذر) و بروز رگبار، طوفان و وزش باد شدید در 12 استان هشدار داد. سازمان هواشناسی به دلیل سکون نسبی هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای اصفهان، کرج، سمنان و اراک در روزهای […]

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوا در پنج کلانشهر تا یکشنبه هفته آینده (14 آذر) و بروز رگبار، طوفان و وزش باد شدید در 12 استان هشدار داد.

سازمان هواشناسی به دلیل سکون نسبی هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای اصفهان، کرج، سمنان و اراک در روزهای شنبه (13 آذر) و یکشنبه (12 آذر) هشدار زرد صادر کرد. 5 دسامبر). ) در شهرهای تهران، اصفهان، قم، کرج، سمنان و اراک پیش بینی می شود.

در این شرایط افزایش غلظت آلاینده و میزان آلودگی هوا برای سلامت گروه‌های حساس مضر است و در صورت عدم کنترل منابع ثابت و متحرک آلاینده‌ها در مناطق پرتردد، برای سلامتی همگان مضر خواهد بود. گروه ها.

توصیه سازمان هواشناسی مدیریت بهینه مصرف سوخت های فسیلی، کنترل فعالیت های آلاینده صنعتی، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد دیگری با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در بسیاری از استان ها، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد موقت شدید و احتمال بارش تگرگ در روز جمعه (12 آذر) در خوزستان، بوشهر و کهگیلویه و بویرا را اعلام کرد. احمد، فارس، چهارمحال و بختیاری، یزد، غرب و جنوب اصفهان، جنوب لرستان، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و روز شنبه (13 آذر) در کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان از جنوب.

در این شرایط آب و هوایی احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آبگرفتگی جاده، احتمال جاری شدن آب، احتمال آسیب دیدن سازه های موقت از جمله بنر، داربست و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستگی درختان، احتمال شکستگی تاخیر در پرواز، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی.

سازمان هواشناسی از توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، کانال های لایروبی و آبراه ها از پارک خودرو در کنار درختان خودداری کنید، ساخت ساختمان های فرسوده و نیمه کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد را توصیه کنید.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی رخ خواهد داد که می تواند باعث اختلال در رفت و آمد و کار روزانه شود. این هشدار برای افزایش آگاهی مردم و آماده سازی آنها برای رویارویی با یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است صادر می شود. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت نیاز اقدام کنند./ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=134994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.