افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

افراد غیر وکیل از مناصب قانونی دولتی حذف می شوند

  • کد خبر : 30216
افراد غیر وکیل از مناصب قانونی دولتی حذف می شوند

آفتاب نیوز: محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص وضعیت کسانی که وکیل نیستند اما در نهادهای حقوقی دولت مشغول به کار هستند، گفت: طبق دستور رئیس جمهور این افراد باید در زمان مناسب تغییر کنند. کسانی که دانش و توانایی مدیریت حقوقی ندارند، طبیعتا نمی توانند وکلای تحت امر خود را مدیریت کنند. […]

آفتاب نیوز:

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در خصوص وضعیت کسانی که وکیل نیستند اما در نهادهای حقوقی دولت مشغول به کار هستند، گفت: طبق دستور رئیس جمهور این افراد باید در زمان مناسب تغییر کنند. کسانی که دانش و توانایی مدیریت حقوقی ندارند، طبیعتا نمی توانند وکلای تحت امر خود را مدیریت کنند. این افراد اخراج نمی شوند و فقط محل کارشان تغییر می کند.

اخیرا برخی از حقوقدانان از حضور غیر وکلا در دفاتر وکالت دولتی انتقاد کردند. دهقان همچنین تاکید کرد: انتصاب افراد غیر وکالت در پست های قانونی در برخی دستگاه های اجرایی که از گذشته مرسوم بوده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین گفت: تلاش ما از ابتدای دولت در خصوص پیگیری مسائل حقوقی در دستگاه های اجرایی این بود که از نظر حقوقی سازماندهی بهتری در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: اگر بخواهیم از بالا به پایین به معاونت حقوقی دستگاه های اجرایی دستور قانونی بدهیم، اولاً رئیس دستگاه باید وکیل و متخصص باشد.

دهقان گفت: باید انسجام بیشتری در بین مسئولان حقوقی دولت داشته باشیم. در شرایط کنونی اقدامات پراکنده ای صورت می گیرد که حقوق دولت را تضییع کرده است. برای ایجاد انسجام در این بخش، دستگاه ها باید با معاونت حقوقی رئیس جمهور هماهنگ شوند.

وی افزود: علاوه بر این مسائل، افراد باید صلاحیت حرفه ای داشته باشند و مشخص شود که آیا توانایی انجام کارهای حقوقی را به صورت تخصصی دارند یا خیر. این افراد باید قدرت مدیریت زیرمجموعه های شما را از نظر حقوقی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.