افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

افتتاح 700 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ارزش 430 میلیارد تومان

  • کد خبر : 29748
افتتاح 700 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ارزش 430 میلیارد تومان

به گزارش بازار، در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور 700 بسته سرمایه گذاری در مناطق تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش 430 میلیارد تومان ابلاغ شد. مهندس محمد مخبر در این جلسه احترام به سرمایه گذار و تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری را مهمترین عامل جذب سرمایه برشمرد و گفت: ساده سازی فرآیندها […]

به گزارش بازار، در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور 700 بسته سرمایه گذاری در مناطق تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی به ارزش 430 میلیارد تومان ابلاغ شد. مهندس محمد مخبر در این جلسه احترام به سرمایه گذار و تسهیل فرآیندهای سرمایه گذاری را مهمترین عامل جذب سرمایه برشمرد و گفت: ساده سازی فرآیندها باید به جایی برسد که سرمایه گذاران درگیر بوروکراسی و موانع دست و پا گیر اداری نباشند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران باید احساس کنند دولت و نهادهای متولی از آنها حمایت می کنند و هیچ مانعی در مقابل آنها وجود ندارد، تصریح کرد: مدیران کل مناطق آزاد و سایر مدیران اقتصادی کشور باید به دنبال ارتباط نزدیک باشند. با سرمایه گذاران و از سرمایه گذاران برای یافتن آرامش و اطمینان استقبال کنید.

مخبر با تشکر از وزیر اقتصاد و دارایی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی برای طراحی و تدوین بسته های سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: لازمه دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی سرمایه گذاری سالانه 200 میلیارد است. دلار که 100 میلیارد دلار آن از منابع داخلی قابل تحقق است اما 100 میلیارد دلار دیگر باید از طریق سرمایه گذاری خارجی تامین شود.

معاون اول رئیس جمهور، مناطق آزاد را یکی از ظرفیت های مهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی دانست و افزود: هر یک از هفت منطقه آزاد کشور ظرفیت ها و مزیت های متفاوتی دارند و بر اساس این ظرفیت ها می توان به اهداف جذب سرمایه گذاری خارجی دست یافت. انجام شده است.

این مخبر، اقتصاد دریامحور را یکی از مهم ترین توانمندی های توسعه کشور برشمرد و گفت: بیشتر مناطق آزاد کشور به دلیل دسترسی به دریا باید بر روی اقتصاد دریامحور به عنوان اولویت اصلی و ترانزیت تمرکز کنند. مسیر کریدور شمال – جنوب نیز یکی از ظرفیت های مناطق آزاد است.

معاون رئیس جمهور ابتدا مدیران عامل مناطق آزاد را به عنوان فرماندهان اقتصادی این مناطق معرفی کرد و آنها را مجبور کرد بسترهای لازم را برای نقش آفرینی و مشارکت مردم و سرمایه گذاران از سراسر کشور برای تبعیت از منویات مقام معظم رهبری فراهم کنند. دستور کار انقلاب برای مردمی کردن اقتصاد.

و افزود: مدیران عامل مناطق آزاد باید نقش خود را در توسعه و رشد اقتصادی کشور و همچنین تحقق شعار سال تعیین کنند و در تحقق اهداف سرمایه گذاری مشارکت داشته باشند.

این مخبر اقتصاد دیجیتال را یکی دیگر از ظرفیت های مهم کشور برشمرد و افزود: اگر مناطق آزاد نیز بر اقتصاد دیجیتال متمرکز شوند، می توان کشور را به قطب اقتصاد دیجیتال منطقه و با 15 همسایگی تبدیل کرد. ایران قادر خواهد بود خدمات ارزان و با کیفیتی را در حوزه اقتصاد دیجیتال به جمعیتی بیش از 600 میلیون نفر ارائه دهد.

معاون اول رئیس جمهور با استقبال از پیشنهاد ایجاد مناطق آزاد مشترک با کشورهای همسایه افزود: اگر این برنامه به درستی طراحی شود گام مهمی برای توسعه کشور و تقویت روابط تجاری با کشورهای همسایه خواهد بود.

این مخبر با اشاره به تهیه 700 بسته سرمایه گذاری، اولویت بندی پروژه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش شود تا پروژه هایی که تاثیر بیشتری بر اقتصاد کلان کشور دارند اولویت بندی شود و بر اجرای این طرح ها تمرکز بیشتری شود.

معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح های سرمایه گذاری در مناطق آزاد، نقش کلیدی این مناطق در توسعه کشور به زودی دیده شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی در این دیدار از مناطق آزاد به عنوان پایگاه تولید و صادرات یاد کرد و گفت: هدف ما دعوت از سرمایه گذاران در عمل برای بسترسازی برای جذب سرمایه و سایر مراحل و فرآیندها، تسهیل مشارکت. به معنای واقعی جذب سرمایه گذار و این حوزه ها به الگویی برای جذب سرمایه تبدیل می شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی نیز در این مراسم گزارشی از عملکرد مناطق آزاد ارائه کرد و با تشریح راهبردها، سیاست ها و برنامه های دبیرخانه گفت: در تلاش هستیم تا ویژه اقتصادی شود. مناطق آزاد و آزاد کشور بهشت ​​سرمایه گذاری.
همچنین در این جلسه چهار نفر از مدیران عامل مناطق آزاد گزارشی از برنامه های در دست اجرا ارائه و نیازها و درخواست های خود را بیان کردند.

لازم به ذکر است این 700 بسته سرمایه گذاری طیف گسترده ای از فعالیت های اقتصادی، صنعتی، تجاری، خدماتی و کشاورزی را پوشش می دهد که شاخه های اصلی آن شامل صنایع معدنی و فلزی، صنایع دستی، پلیمرها، مواد شیمیایی و پتروشیمی، سلولزی، نساجی و چرم است. .، برق و الکترونیک، لوازم خانگی، خودرو و موتور، ماشین آلات و تجهیزات، دارو و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و ماهیگیری، ارزهای دیجیتال، هوافضا، فناوری اطلاعات، فرهنگ، لجستیک، مسکونی، اداری و تجاری و گردشگری.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=29748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.