افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

افتتاح کاتالیزور ایرانی در پتروشیمی

  • کد خبر : 358238
افتتاح کاتالیزور ایرانی در پتروشیمی

گروه بازار آب و انرژی: در چارچوب هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست، کاتالیزور C2 برای هیدروژنه شدن استیلن که به عنوان تسریع کننده واکنش های شیمیایی در صنعت پتروشیمی شناخته می شود، ارائه شد. این کاتالیست ابتدا در ایران و آسیا تولید شد و انحصار چند کشور اروپایی و آمریکایی بر تولید آن شکسته شد. کاتالیزور […]

گروه بازار آب و انرژی: در چارچوب هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست، کاتالیزور C2 برای هیدروژنه شدن استیلن که به عنوان تسریع کننده واکنش های شیمیایی در صنعت پتروشیمی شناخته می شود، ارائه شد.

این کاتالیست ابتدا در ایران و آسیا تولید شد و انحصار چند کشور اروپایی و آمریکایی بر تولید آن شکسته شد. کاتالیزور هیدروژنه استیلن (Front-end) که با نام کاتالیست ACF-11 معرفی شده است، در اشباع استیلن در راکتور الفین واحد (Front-end) استفاده می شود که نقش مهمی در تکمیل فرآیند پتروشیمی ایفا می کند.

سید سعید صادقی مدیرعامل پتروشیمی امیر کبیر با بیان اینکه این کاتالیست با همکاری پتروشیمی امیر کبیر و یک شرکت دانش بنیان طراحی و ساخته شده است، اظهار کرد: توانستیم هزینه نجومی هجده میلیون یورویی را برای این امر حذف کنیم. محصول تحت تحریم و با یک هشتم قیمت کالای کاملا ایرانی تولید شود.

وی مدت زمان شروع کار تا تولید نهایی این محصول را 10 ماه عنوان کرد و گفت: انحصار این محصول در دست آمریکا و چند کشور اروپایی بود اما اکنون ایران نیز به این دانش دست یافته است.

صادقی به سابقه اغراق تجار و دلالان در خریدهای خارجی این محصول اشاره کرد و افزود: اگر می خواستیم نمونه خارجی این کاتالیزور را خریداری کنیم، ابتدا باید ریسک خرابکاری صنعتی را می پذیرفتیم و از سوی دیگر همچنین امکان عدم تحویل محصول وجود داشت. زیرا واسطه ها تا 100 درصد قیمت محصول را به عنوان پیش پرداخت مطالبه می کردند.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی امیرکبیر خاطرنشان کرد: این کاتالیست مورد تایید معاونت فناوری رئیس جمهور قرار گرفت و گواهی انحصار نیز اعطا شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=358238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.