افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

افتتاح دری جدید در کاخ گلستان

  • کد خبر : 228892
افتتاح دری جدید در کاخ گلستان

به گزارش گروه فرهنگی زندگی; عفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: کاخ گلستان یکی از مکان های پربازدید گردشگران در ایام نوروز است و به همین دلیل این مجموعه میراث جهانی در حال آماده سازی است تا محیطی مناسب و آبرومند برای گردشگران فراهم کند. . وی درباره اقدامات مقدماتی برای استقبال […]

به گزارش گروه فرهنگی زندگی; عفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: کاخ گلستان یکی از مکان های پربازدید گردشگران در ایام نوروز است و به همین دلیل این مجموعه میراث جهانی در حال آماده سازی است تا محیطی مناسب و آبرومند برای گردشگران فراهم کند. .

وی درباره اقدامات مقدماتی برای استقبال از گردشگران نوروزی در این مجموعه جهانی گفت: اولین و مهمترین اقدام افتتاح سومین ورودی این مجموعه جهانی به نام “ورودی تکه دولت” است که برای اولین بار از زمان ساخت این مجموعه تاریخی است. . ساختمانی که برای عموم آزاد خواهد بود، زیرا قبلاً این درب برای استفاده عموم نبود.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره دیگر دروازه های ورودی کاخ گلستان در دوره های تاریخی گذشته گفت: کاخ گلستان در دوره قاجاریه ورودی های زیادی داشته که به مرور زمان به ویژه در دوره پهلوی تخریب شده و امروزه نیز وجود دارد. هیچ نشانی از آنها جز عکس نیست.

امامی ادامه داد: تنها در تاریخ مجموعه کاخ گلستان، میراث جهانی که از دوره قاجار تا کنون حفظ شده، «دروازه ممتاز» مورد استفاده بوده و این دروازه در سال 1400 پس از آن به روی عموم بازگشایی شد. 80 سال. . از این رو بازدیدکنندگان می توانند از میدان 15 خرداد (ارگ) و باب عالی وارد این مجموعه جهانی شوند و در نوروز 1403 تجربه ورود به کاخ گلستان از دروازه معروف به تکیه دولت را داشته باشند.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اضافه کرد: در ورودی تکه دولت ارتباط موثری بین کاخ گلستان و سبز میدان و ورودی بازار ایجاد می شود و کمترین فاصله کاخ گلستان تا بازار ایجاد می شود که هزاران نفر را تامین می کند. بازدیدکنندگان روزانه همچنین ورود بازدیدکنندگان را تسهیل می کند و از ورود تجمع کنندگان به کاخ گلستان در ایام نوروز که یکی از شلوغ ترین و پربازدیدترین روزهای سال است جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان روزانه بین 10 تا 14 هزار ورودی و بازدیدکننده در ایام نوروز دارد و طبیعی است که به دلیل محدودیت های ورودی، صف های طولانی تشکیل می شود که با بهره گیری از دروازه دولت، هر از گاهی در هنگام بازدید، صف های طولانی تشکیل می شود. و ورود به کاخ گلستان با سهولت هر چه بیشتر انجام می شود و ورود و خروج بازدیدکنندگان با سرعت بیشتری انجام می شود.

امامی تصریح کرد: ورودی تکه دولت در مجاورت محوطه ای به مساحت یک هزار و 800 متر مربع است که با بازگشایی تکه دولت برای نگهداری نوروزگاه در این منطقه ارزشمند مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان درباره کاهش زمان ورود از دروازه شماره 15 میدان خرداد (ارگ) به کاخ گلستان گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز و نوروز. برگزاری مراسم مذهبی در تهران مسجد ارگ که در مجاورت کاخ گلستان است امکان پذیر است. ورودی کاخ گلستان از میدان 15 خرداد 2 ساعت قبل بسته می شود و با نصب تابلوهای اطلاع رسانی بازدیدکنندگان از 2 درب دروازه بزرگ و ساختمان دولت وارد می شوند. .

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از کوچه تکه دولت در مرحله اول است و سعی شده تا از سازه های پیش ساخته به صورت آزمایشی استفاده شود، افزود: در حال تهیه طرح محتوایی این منطقه و ورودی تکه دولت برای مرمت آن هستیم. به صورت دائمی برای بازدیدکنندگان انجام و بهره برداری شود.

به گفته امامی، این طرح با ایجاد فضای پذیرایی، نمازخانه، فضای مناسب برای اجرای تئاتر خیابانی و گردشگری شبانه در کاخ گلستان، امکان بازدید از عمارت بادگیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند و بازدیدکنندگان از برنامه های فرهنگی و هنری این منطقه بهره مند می شوند. در شب

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان افزود: در حال حاضر برنامه های گردشگری شبانه به صورت دائمی در کشور اجرا نمی شود و امکان بازدید شبانه از موزه و کاخ موزه وجود ندارد اما اجرا می شود این طرح برای اولین بار خواهد بود. امکان بازدید شبانه و گردشگری شبانه وجود دارد و در کاخ گلستان انجام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=228892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.