افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

افتتاح «خداآفرین» و «قایزقلعه سی» تحت عنوان سدهای دوستی ایران و جمهوری آذربایجان

  • کد خبر : 130085
افتتاح «خداآفرین» و «قایزقلعه سی» تحت عنوان سدهای دوستی ایران و جمهوری آذربایجان

آفتاب نیوز: عابدین خرم با اشاره به نقش پیشرو این استان در تعمیق روابط کشورمان با جمهوری آذربایجان گفت: ظرفیت های زیادی در زمینه های مختلف برای توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان داریم. وی افزود: گرچه جریان های مخرب فرامنطقه ای به دنبال تخریب و مخدوش کردن روابط دو کشور مسلمان، […]

آفتاب نیوز:

عابدین خرم با اشاره به نقش پیشرو این استان در تعمیق روابط کشورمان با جمهوری آذربایجان گفت: ظرفیت های زیادی در زمینه های مختلف برای توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان داریم.

وی افزود: گرچه جریان های مخرب فرامنطقه ای به دنبال تخریب و مخدوش کردن روابط دو کشور مسلمان، همسایه و برادر هستند، اما توطئه آنها خنثی می شود.

خرم اضافه کرد: اگرچه این جریان ها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بهبود روابط دوجانبه ایران و جمهوری آذربایجان به کار می گیرند، اما واقعیت این است که دو کشور همسایه دارای اشتراکات تاریخی، مذهبی و فرهنگی غنی هستند که بستر را برای همزیستی ایجاد می کند. و با نفوذ قدرت های خارجی در منطقه مقابله کند.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با جمهوری آذربایجان بهترین روابط را از لحاظ دیپلماسی برای توسعه روابط استان های مرزی با کشورهای همسایه داریم، یادآور شد: امسال شاهد رشد شاخص ها بوده ایم. روابط دوجانبه در امور ترانزیت و تجارت با این کشور.

وی گفت: در تلاش هستیم تا با حضور روسای جمهور دو کشور، سدهای «خداآفرین» و «قیزقلعه سی» را به عنوان سد دوستی ایران و جمهوری آذربایجان افتتاح کنیم.

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار گفت: ایران مصمم است با همه همسایگان خود از جمله جمهوری آذربایجان روابط حسنه همجواری داشته باشد.

موسوی افزود: دیدار و مواضع اخیر روسای جمهور دو کشور نیز گام خوبی در جهت تعمیق روابط دو همسایه تلقی می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=130085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.