افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
1

افتتاح اولین مرکز گامنایف با هزینه دولتی در کرج – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 167655
افتتاح اولین مرکز گامنایف با هزینه دولتی در کرج – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی پیش از ظهر دوشنبه در اولین سمپوزیوم پلاسمای پزشکی ایران که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، این مجموعه را بزرگترین مجتمع آموزشی نامید. خیر و آن را بزرگترین دانشکده پزشکی کشور دانست و گفت: این پروژه در سال 1398 راه اندازی شد و از خرداد ماه […]

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی پیش از ظهر دوشنبه در اولین سمپوزیوم پلاسمای پزشکی ایران که در پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، این مجموعه را بزرگترین مجتمع آموزشی نامید. خیر و آن را بزرگترین دانشکده پزشکی کشور دانست و گفت: این پروژه در سال 1398 راه اندازی شد و از خرداد ماه شروع به کار کرد اما سه هفته پیش به طور رسمی افتتاح شد.

وی ادامه داد: پردیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به مساحت حدود 22 هزار متر مربع در 6 طبقه و شامل 47 آزمایشگاه، 26 کلاس درس، سالن کنفرانس با ظرفیت 300 نفر، سالن کنفرانس با ظرفیت ساخته شده است. برای کمتر از 100 نفر یک انبار کتاب با ظرفیت 15 هزار جلد کتاب کافی است تجارت برای شما.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه این دانشگاه جدید است و حدود 12 سال است که مستقل شده است، گفت: بعد از تهران، البرز پرتراکم ترین استان کشور است و بیشترین جمعیت را پوشش می دهد که به ما می گوید سخت می شود. . . . در اواسط و پایان اپیدمی کرونا، البرز جزو سه استان با بیشترین تعداد واکسیناسیون و کنترل و کاهش بیماری بود.

صیادی با اشاره به راه اندازی اولین مرکز گامانف وی با ارائه خدمات بر اساس حق الزحمه دولتی در یکی از بیمارستان های دولتی کرج خواستار تسریع در روند تشریفات اداری و عملکرد این مرکز شد و افزود: این دانشگاه گزینه چهارم تا هفتم دانشجویان برای تحصیل است. دانشگاه علوم پزشکی البرز برای دو سال متوالی به عنوان برترین موسسه در ارائه خدمات در استان معرفی شد.

دبیر علمی اولین سمپوزیوم پلاسمای پزشکی ایران با اشاره به سطح علمی بالای دانشجویان این گروه گفت: شهرستان فردیس با بیش از 700 هزار نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین نقاط کشور است. کشوری که از یک تخت بیمارستانی محروم بود اما در دولت سیزدهم بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره برداری رسید.

وی پلاسما را چهارمین شکل ماده بعد از جامد، مایع و گاز دانست و اظهار داشت: پلاسما رسانای الکتریکی است و به طرق مختلف می تواند تغییر شکل دهد. درمان‌های قبلی برای زخم‌های مزمن تا حدودی منسوخ شده‌اند و به‌اندازه‌ای مؤثر یا مفید نیستند، بلکه پلاسما هستند درمان انقلابی در درمان زخم ایجاد کرده است و علاوه بر زخم های دیابتی، زخم بستر و زخم های جراحی نیز می توانند به این فناوری پاسخ دهند.

صیادی با اشاره به تاثیر زیاد پلاسما درمانی در درمان بیماران و بیان اینکه این فناوری می تواند در درمان بیماری های بدخیم و سرطان با کمترین عارضه موفق باشد، گفت: اثر پلاسما آنتی باکتریال بهبود زخم را تسریع می کند و تعداد دفعات مراجعه بیماران به مراکز درمانی را کاهش می دهد. این فناوری دارای خواص ضد التهابی است و ضمن جلوگیری از خونریزی، شرایط درمانی را ایده آل و مساعد می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر درمان با این روش رایگان است، اما رئیس سازمان انرژی اتمی درخواست می‌کند با قرار گرفتن در مرحله جامع هزینه‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهند و از رئیس سازمان نیز موافقت می‌شود. از کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی و درخواست داریم بیمه پایه برای ارائه خدمات مرتبط با این روش درمانی به جامعه ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.